افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

با وجود شرایط سخت اقتصادی و گرانی، پروژه بزرگ ساخت مسکن در ارگ جدید را با قدرت ادامه می دهیم

  • کد خبر : 7255
  • 12 آبان 1399 - 12:41
با وجود شرایط سخت اقتصادی و گرانی، پروژه بزرگ ساخت مسکن در ارگ جدید را با قدرت ادامه می دهیم

حاج‌محمدحسین شفیعی مدیر ارشد انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار در گفت‌وگو با طلوع بم با برشمردن برخی مشکلاتی که از آغاز پروژه بزرگ ساخت مسکن در ارگ جدید با آنها روبرو بوده‌اند تاکید کرد: حتی در این شرایط سخت اقتصادی که با افزایش سرسام‌آور مصالح ساختمانی روبرو بوده‌ایم نیز پروژه را تعطیل نکرده‌ایم. مدیر […]

حاج‌محمدحسین شفیعی مدیر ارشد انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار در گفت‌وگو با طلوع بم با برشمردن برخی مشکلاتی که از آغاز پروژه بزرگ ساخت مسکن در ارگ جدید با آنها روبرو بوده‌اند تاکید کرد: حتی در این شرایط سخت اقتصادی که با افزایش سرسام‌آور مصالح ساختمانی روبرو بوده‌ایم نیز پروژه را تعطیل نکرده‌ایم.
مدیر ارشد انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار با اشاره به اینکه رویکرد اصلی و اولویت ما در این پروژه انجام یک کار بزرگ و کارآفرینی و اشتغالزایی بوده تصریح کرد: ما هیچگاه صرفا بدنبال سود شخصی نبوده‌ایم و همین باعث شده تا در این شرایط سخت اقتصادی نگذاریم کارگاهها تعطیل شوند و عده‌ زیادی بیکار شوند.
وی در ادامه گفت: از تاریخ ۹۸/۰۶/۰۱ کارمان را عملیاتی کردیم و مشکلی که در اول کار برای ما پیش آمد مشکل تجمیع سندها بود که مراحل تفکیک آنها را تک به تک انجام دادیم برای مثال در پنج بلوک که با هم بود ۸۰ واحد با هم در یک محل زندگی می کردند، ما آنها را ۱۶ تا ۱۶ تا کردیم و بلوکهای کمتر را به صورت تک واحدی تقسیم کردیم؛ مساله تفکیک سندها ۳ الی ۴ ماه از وقت ما را گرفت و بعد از این مشکل با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و از تاریخ ۹۸/۱۲/۱۵ تا ۹۹/۰۲/۱۵ کارگاه‌های ما تعطیل شدند و از تاریخ ۹۹/۰۴/۰۱ تا ۹۹/۰۶/۱۵ مهندسین ناظر پروژه کارگاه‌های ما را به خاطر گرمای شدید هوا تعطیل کردند و بتن ریزی با وقفه مواجه شد، گرچه در مواردی هم کار انجام می‌شد ولی برای اجرای اکثر کارهایمان اجازه کار نداشتیم و از طرفی هم، با بحران شدید اقتصادی روبرو بودیم.
وی افزود: ما در سال گذشته یک ماشین ماسه‌ی شسته را به مبلغ ۱۶۰ هزار تومان تهیه می کردیم و امروز در سال ۹۹ آن را ۶۰۰ هزار تومان می‌خریم و یا میله‌گرد را ۳۲۰۰ تومان می‌خریدیم که امروز با مبلغ ۱۵ هزار تومان می‌خریم. وی در ادامه گفت: ما مشکلاتی در مسیر راه داریم که فراگیر است و از طرفی نمی‌توانستیم با این روش کار کنیم؛ اما بر خدا توکل کردیم و خدا هم همیشه کمک می‌کند.
حاج‌محمدحسین شفیعی ادامه داد: اینجا تعداد ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. کار بزرگی اینجا رقم خورده و امیدواریم بتوانیم کار شایسته‌ای انجام دهیم تا بتوانیم کاری را که شروع کرده‌ایم با وجود تمامی مشکلات به سرانجام برسانیم.
شفیعی در خصوص تامین مصالح این پروژه گفت: با مشکلات بزرگی روبرو هستیم چون اکثر مصالح‌فروشی‌ها و تولیدکنندگان به صورت نقدی هم مصالح را نمی‌فروشند، حتی پول را به حساب آنها واریز کردیم تا مصالح بخریم اما پول را به ما برگرداندند چون مصالح گران شده است. ولی با تمام این مسائل ما مصالح مورد نیازمان را از شهرهای مختلف و همچنین از بم تهیه می‌کنیم تا کارگاه‌های ما با مشکل مواجه نشود و کمبود مصالح در آنها احساس نشود
وی تاکید کرد: با اینکه قیمتها بسیار بالا رفته است اما کارگاه‌ها را، تا اکنون فعال نگه داشته‌ایم، چون نخواستیم کارگاه‌ها تعطیل شود. ما هیچ زمان دنبال سود نبودیم و توانستیم کارآفرینی کنیم. وی ادامه داد: تمام پرسنل، مردم و حتی مصالح فروشی‌ها ما را حمایت می‌کنند و ما با تمام قدرت کارمان را ادامه می دهیم؛ هدفمان این بود تا یک کار بزرگ انجام دهیم که به یاری خدا اتفاق افتاده است.
شفیعی یادآور شد: تمام کارگاه‌های ما هم قسمت ویلایی‌ها و هم قسمت آپارتمانی‌ها فعال هستند. یک پروژه‌ی ویلایی دیگر هم پشت ساختمان اداری داریم که تا یک ماه آینده استارت کار آن را نیز میزنیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم به دعای خیر مردم خونگرم شرق استان کرمان بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم و کار بزرگی را در منطقه رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7255

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.