افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
منصور عزیزآبادی رئیس شورای شهر بم گزارش داد:

بازدید اعضای شورای شهر و شهردار بم از شیراز و دیدار با مدیران شهری مرودشت و شیراز

  • کد خبر : 11499
  • 13 آذر 1401 - 11:16
بازدید اعضای شورای شهر و شهردار بم از شیراز و دیدار با مدیران شهری مرودشت و شیراز

به گزارش طلوع بم، دکتر منصور عزیز آبادی رییس شورای شهر بم با اشاره به تصمیماتی که در شورای شهر گرفته شد تا سفری به شیراز با هدف استفاده از ظرفیت ها انجام شود گفت: قرار است شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند و ثبت جهانی هستند به میزبانی بم دور هم گرد آیند تا از […]

به گزارش طلوع بم، دکتر منصور عزیز آبادی رییس شورای شهر بم با اشاره به تصمیماتی که در شورای شهر گرفته شد تا سفری به شیراز با هدف استفاده از ظرفیت ها انجام شود گفت: قرار است شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند و ثبت جهانی هستند به میزبانی بم دور هم گرد آیند تا از ظرفیت های متقابل یکدیگر استفاده کنند.
وی با اشاره به حادثه دلخراش شاهچراغ افزود: با توجه به اینکه استان فارس در حادثه دلخراش بم به کمک همشهریان ما در بم آمد و کمک های شایانی را در بم انجام دادند ما هم خواستیم به سهم خودمان به نمایندگی از مردم بم با آنها ابراز همدردی داشته باشیم‌ و پیام تسلیت مردم بم را به اطلاع آنها برسانیم.
وی ادامه داد‌: ظرفیت‌های گردشگری شیراز هم مثل بم بسیار بالاست و سطح آنها هم با توجه به استان بودن بسیار بالاست بنابراین شهر شیراز انتخاب شد.
عزیز آبادی یاد آور شد: برای کلان شهرهایی که ظرفیتِ گردشگری دارند بسیار سخت است تا با شهرهای کوچک مراوده برقرار کنند اما با توجه به رایزنی هایی که از طریق شورای عالیِ استانها و معاونین استاندار انجام شد، استان فارس پذیرای شهردار و معاونین و اعضاء شورای شهر در شیراز بودند.
وی تشریح کرد: اولین سفر ما به مرودشت بود. شهری که ثبت جهانی است و مثل بم دارای قدمت ۲۵۰۰ ساله است. از ظرفیت های مرودشت بازدید کردیم در حالیکه صحبت درباره ظرفیت های بم برای آنها نیز خیلی جالب بود. اعضاء شورای شهر و شهردار آنجا قول دادند که خیابانی را به نام بم در گذرِ فرهنگی و گردشگری نامگذاری کنند ما نیز آمادگی داریم که این اقدام را متقابلاً انجام برای آنها انجام دهیم و آمادگی داریم که میزبان شهرهایی که ثبت جهانی هستند‌ باشیم تا از ظرفیت های متقابل هم استفاده کنیم. چون این اقدام برای اولین بار در کشور قرار است صورت بگیرد استاندار و فرماندار بم نیز در این راستا اعلام آمادگی کردند تا ظرفیت ها به اجرا در آیند.
وی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری مرودشت به زودی سفری به بم خواهند داشت تا ظرفیت های بم را از نزدیک ببینند و بتوانیم تبادلاتی در زمینه گردشگری داشته باشیم. با توجه به رقابتی که در زمینه گردشگری و جذب توریست بین بم و استان فارس می باشد ما پیشنهاد دادیم تا این رقابت به رفاقت تبدیل شود تا بتوانیم تبادل گردشگران خارجی را داشته باشیم. حتی اعلام آمادگی کردیم تمام ظرفیت های گردشگری مرودشت را اینجا توسط بیلبوردها و بنرها در سطح شهر در معرض نمایش قرار دهیم، آنها هم متقابلاً این پیشنهاد را پذیرفتند.
رییس شورای شهر بم به خرسندی دکتر طاهری رییس شورای شهر شیراز از این دیدار اشاره کرد و گفت: ظرفیت های بم با توجه به جمعیت و مقیاس کوچک نسبت به شیراز که دارای ۴ اثر ثبت جهانی، ۱۴۴ اثر ثبت ملی که ۳۳ اثر شناسنامه دار شدند برای اینکه ثبت ملی شوند برایشان بسیار جالب بود. پیشنهاد هایی از جمله بحث خواهر خواندگی دو شهر نیز مطرح شد.
وی بیان کرد: یکی از نکاتی که مهم بود اطلاعات اعضاء شورای شهر شیراز قبل از رسیدن ما به آنجا در مورد بم بود به گونه ای که به نکات بسیار ریز هم اشاره می‌کردند.
وقتی ما از ظرفیت های بم می‌گفتیم از ارگ جدید و قدیم اطلاعات زیادی داشتند ما از ظرفیت های صنعتی و ارگ جدید با آنها صحبت کردیم و اینکه ۱۰ هزار و صد و شانزده نفر در ارگ جدید مشغول کار هستند و راغب شدند تا در همه زمینه ها بحث و تبادل نظر داشته باشیم. ‌از کویر نوردی برای آنها گفتیم و قرار شد تا استاندار، اعضاء شورای شهر‌ و شهردار فارس به بم سفر کنند تا ظرفیت های بم را از نزدیک ببینند.
در ادامه در صحن شورای شهر شیراز همکاران شورا و شهردار بم گزارشاتی مفصل را ارایه دادند. و دیداری نیز با رییس سازمان پسماند شهرداری شیراز صورت گرفت که شهردار بم اذعان داشت که دیدار با ایشان بسیار مفید بوده است و قرار شد تا از سازمان پسماند بم بازدید کنند و برای شهر بم در این زمینه مشاور بفرستند تا تصمیمات خوبی با توجه به نظر کارشناسان ارایه دهند.
در بازدیدی هم که با دکتر اسدی شهردار شیراز انجام شد یکی از نکات حایز اهمیت این بود که اعلام کردند برای پیشرفت بم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. شهردار شیراز اعلام کردند که راغب هستند تا طرح و برنامه هایی که در زمینه های گردشگری و برگزاری هفته های فرهنگی بین دو شهر شیراز و بم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مثلث گردشگری بین استان های فارس، یزد‌ و‌ اصفهان شکل گرفته است افزود: بعد از جلسه با استاندار فارس ایشان اعلام کردند که از این به بعد مربع گردشگری را با حضور بم خواهیم داشت و تمام ظرفیت‌های گردشگری اصفهان، یزد و شیراز در اختیار بم قرار داده می‌شود و امیدواریم با سفر قریب‌ الوقوعی که به بم دارند از این ظرفیت استفاده کنیم و مربع گردشگری که شهر جهانی بم به این سه استان اضافه می‌شود داشته باشیم.‌ طی نامه‌ای پیشنهادی مکتوب به استاندار ارایه دادیم تا در صورت صلاحدید در شهرها، روستاها و بخش های استانِ فارسِ پهناور و زیبا نمادی، یا خیابانی به نام بم داشته باشند که ایشان قول مساعد در این زمینه دادند. ایشان به معاون گردشگری خود تاکید کردند که تمام ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری را آماده باشند تا این برنامه به خوبی اجرا شود تا در زمینه گردشگری و تاب آوری شهری بتوانیم کلاس‌های مشترکی داشته باشیم و از تجربیات هم استفاده کنیم و جشنواره و هفته‌های فرهنگی را در شیراز و متقابلاً در بم انجام شود.
عزیز آبادی خطاب به مردم بم ادامه داد: از مردم فهیم،نجیب و اصیل بم بزرگ تشکر می‌کنم که به نمایندگان خود احترام می‌گذارند امیدواریم بتوانیم به عنوان خادم مردم در شورا و شهرداری بتوانیم قدم‌های مثبتی برداریم. طبیعتاً این سفرها میتواند بازخورد خوبی در شهرهای دیگر نیز داشته باشد و برای مردم مثمر ثمر باشد. باتوجه به اینکه همه شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند و تمام تلاش خود را در زمینه گردشگری انجام می‌دهند حیف هست بمی با اینهمه ظرفیت گردشگری و ۴ اثر ثبت جهانی را فقط با نام زلزله بشناسند. با توجه به اینکه خداوند ظرفیت زیادی را در این کویر ناسازگار به مردم بم داده است میتوانیم شهر نمونه گردشگری برای شهرهای دیگر باشیم.‌باید ظرفیت های دیگر را نیز شناسایی کنیم . هدف از این سفر این بود که بتوانیم ظرفیت های گردشگری خودمان را به رخ دیگران بکشانیم و این تفاهم نامه با کلان شهرهایی بسته شده که خودشان در این زمینه آوازه بسیار بالایی دارند.

تأکید بر تعامل دو سویه در دیدار مدیریت شهری شیراز و بم
توسعه تعاملات بر پایه اشتراکات فرهنگی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد حسن اسدی شهردار شیراز در دیدار مشترک مدیریت شهری کلانشهر شیراز و بم در شیراز به اشتراکات و شباهت‌های ‌زیاد این دو شهر ازنظر فرهنگی، مذهبی، باستانی و تاریخی پرداخت.
به گفته او؛ مدیریت شهری برای کسب تجربه می تواند بر ظرفیت های داخلی تکیه کند، چرا که‌ در کلانشهرهای ایران نمونه‌های فراوانی از تجارب عینی و فرصت‌های بی‌بدیلی برای کسب تجربه وجود دارد.
شهردار شیراز بر خواهرخواندگی با شهر بم تأکید و بر نام‌گذاری خیابان‌هایی به نام آن تأکید کرد.
علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با تصریح بر مبحث گردشگری به‌عنوان فصل مشترک شیراز و بم بر تعامل ظرفیت‌ها به‌ویژه ازنظر معماری پرداخت.
مصطفی کیانی رحیمی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار بر قرابت شیراز و بم تأکید و بر تفاهم و خواهرخواندگی این دو شهر تصریح کرد: باید هم‌افزایی‌هایی باهم داشته باشیم. او بر تبادل تجربه در بحث اقلیم بومی پرداخت و گفت: هردو شهر تجارب موفقی در زمینه اقلیم بومی در مباحث گردشگری و صنعتی دارند که با تبادل آن‌ها به‌عنوان یک نمونه بسیار موفق اتفاق بزگی خواهد افتاد.
مصطفی مشفقیان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با تصریح بر مباحث و تبادل تجارب فرهنگی گردشگری ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های جامعی در بحث خواهرخواندگی ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11499

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.