افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

رییس سازمان جهاد کشاورزی: امسال بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد

  • کد خبر : 9359
  • 08 آبان 1400 - 9:58
رییس سازمان جهاد کشاورزی: امسال بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از عواملی مانند سیل، تگرگ، خشکسالی، طوفان و … به بخش کشاورزی استان کرمان وارد شده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، “عباس سعیدی” ششم آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته خشکسالی ۴۵ هزار میلیارد ریال، زمین لرزه ۴۲۰ میلیارد ریال، سیل و بارندگی ۴۲۸۲ میلیارد ریال، طوفان ۲۷۹۹ میلیارد ریال و تگرگ ۳۴۷۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد کرده است.

وی گفت: در جریان بلایای طبیعی در استان، مراتع به شدت آسیب دیده و کاهش علوفه باعث شد دام عشایر و دامداری های سبک دچار آسیب و  خسارت سنگینی درحوزه دام وارد شد.

سعیدی افزود: در باغات،کاهش بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث سرمازدگی شد و در ابتدای سال بیش از ۵۰ هزار تن محصول پسته استان آسیب دید، در باغات گردو ۸۰۰۰ تن گردو از بین رفت و سایر میوه های سردسیری نیز در اثر سرمازدگی آسیب دیدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حوزه زراعت خسارتی که امسال به محصولات گندم، جو، کلزا و … وارد شد بی سابقه بوده و بیش از ۳۳ تا ۳۵ درصد کاهش تولید را داشتیم.

وی افزود: در مجموع عوامل خسارت زایی که به محصولات کشاروزی استان وارد شده، خسارتی بالغ بر بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

سعیدی اظهار کرد: توصیه می شود همه بهره برداران بخش کشاورزی محصولات خود را بیمه کنند اما با توجه به خسارت زیاد بیمه نیز چندان پاسخگوی نیست لذا  بحث بیمه نیازمند بازبینی است تا خسارت بیشتری جبران شود که این مهم با تعامل خوبی  که بین بیمه گزار و کشاورزان صورت می گیرد قطعاً تاثیر گذار می باشد.

سعیدی با اشاره به اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در جهت حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی انجام داده، تصریح کرد: در حوزه دام خرید دام مازاد در دستور کار قرار گرفت که شرکت  پشتیبانی امور دام خرید را انجام می دهد و دامداران می توانند دام مازاد خود را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند.

وی بیان کرد: خسارت وارده به بهره برداران کشاورزی زیاد است و برای جبران خسارت نیاز به تسهیلات بانکی داریم که در اختیار کشاورزان قرار بدهیم و اگر از کشاورزان حمایت شود در تولیدات سال بعد  هم می تواند موثر باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9359

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.