افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
منصور زیدآبادی سرپرست تأمین اجتماعی شهرستان بم عنوان کرد:

افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستندبزودی بیمه می‌شوند

  • کد خبر : 11571
  • 23 آذر 1401 - 12:27
افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستندبزودی بیمه می‌شوند

به گزارش طلوع بم، منصور زیدآبادی سرپرست تأمین اجتماعی بم در نشست خبری که با خبرنگاران محلی داشت، در رابطه با بیمه فراگیر خانوار ایرانی که دستورالعمل آن در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۴ آمده است گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی تاکید بر برخورداری همه مردم از بیمه دارد و اولین ماده قانون تامین اجتماعی هم به […]

به گزارش طلوع بم، منصور زیدآبادی سرپرست تأمین اجتماعی بم در نشست خبری که با خبرنگاران محلی داشت، در رابطه با بیمه فراگیر خانوار ایرانی که دستورالعمل آن در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۴ آمده است گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی تاکید بر برخورداری همه مردم از بیمه دارد و اولین ماده قانون تامین اجتماعی هم به اجرا، تعمیم و گسترش تمام بیمه های اجتماعی دارد.
وی افزود: امسال با توجه به شعار سال که سال تولید و دانش بنیان است تأمین اجتماعی هم تصمیم گرفت بیمه فراگیر را بصورت یک دستور العمل صادر کند.‌بیمه فراگیر شامل همه اقشار جامعه از ۱۵ تا ۵۰ سال که تحت پوشش هیچ‌ بیمه ای نیستند می‌شود و افراد بالای ۵۰ سال هم در صورتی که به ازای هر سال از ۵۰ سال به بعد یک سال سابقه بیمه داشته باشند می‌توانند بیمه شوند و افراد زیر ۱۸ سال هم با ارائه گواهی رشد می‌توانند بیمه شوند.
وی ادامه داد: خانم های خانه دار و دانشجویان هم می‌تواند بیمه شوند و به دنبال آن برایشان سابقه کار حساب می‌شود. حتی کارفرماها که برای کارگران خود بیمه رد می‌کند هم می‌تواند بیمه صنفی شود.
وی در خصوص نرخ بیمه ها یاد آور شد: نرخنامه بیمه ها ۱۲%، ۱۴%و ۱۸% است و با توجه به انتخاب افراد نرخ مشخص می‌شود و کف آن براساس حداقل حقوق اداره کار می‌باشد. افراد با انتخاب بند یک که ۱۲% است فقط از مزایای بازنشستگی استفاده کند و از کارافتادگی و فوت شامل آن نمی‌شود، با انتخاب بند دو که ۱۴% است شامل بازنشستگی و فوت را شامل می‌شود و بند سه که ۱۸%حداقل دستمزد است، شامل بازنشستگی،از کارافتادگی و فوت می‌شود.


وی تشریح کرد: نرخ بیمه بند یک، ،ماهانه ۵۰۱ هزار تومان، نرخ بیمه بند دو ۵۸۵ هزارتومان و بند سه ۷۵۲ هزار تومان است.
وی اظهار کرد: بیمه شده ها اختیار دارند تا دستمزد خود را تعیین کنند. مثلا بر اساس ماهی ۱۵ میلیون تومان حق بیمه بپردازند.
وی در خصوص اضافه کردن دو سال خدمت بیمه را به سابقه بیمه گفت: بیمه شدگان می‌توانند با خرید دو سال خدمت سربازی دو سال به سوابق بیمه خود اضافه کنند‌، به اینصورت که میانگین دستمزد آنها را در دو سال اخیر گرفته می‌شود و براساس آن هم بصورت نقد و هم بصورت اقساط این امر امکان پذیراست.
وی در مورد بیمه های مشاغل آزاد و اختیاری تصریح کرد: این بیمه شدگان می‌توانند تا آخر سال صبر کنند و فیش ۱۲ ماه را یکجا به حساب بریزند حتی می‌توانند تا دو ماه بعد از سال را هم به حساب بریزند و بعد مابه‌التفاوت آن را بپردازند که در سیستم بصورت علی الحساب برای آنها ثبت می‌شود.
وی در خصوص نقل و انتقال سوابق بیمه ای افزود: یک سری بیمه شدگان سابقه های بیمه ای مختلف دارند. آنها حق بیمه های مختلفی را پرداختند می توانند با پرداختن مابه‌التفاوت آنها را به سابقه بیمه ای خود اضافه کنند.
وی اضافه کرد: خدمت دیگری که تامین اجتماعی ارائه داده است این است که بیمه شدگان می‌توانند والدین خود را تحت پوشش خود بیمه کنند.
وی در ادامه گفت: تمام خدمات تأمین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و سامانه تامین اجتماعی برای بیمه شدگان با خدماتی که ارایه می‌دهد بسیار کارگشا هست.
وی ادامه داد: متاسفانه در کل شرق استان پوشش بیمه ای زیر ۵۰ درصد است. وقتی پوشش بیمه ای اصلی و تبعی از ۱۰۰ هزار نفر بیشتر باشد امتیاز بیمه شعبه ممتاز خواهد بود که ما این شرایط را داریم.
وی یادآور شد: در شرق استان مستمری بگیران با احتساب شهرستان ها ۷ هزار نفر هستند. و ما در سطح شهرستان ۷ هزار کارگاه فعال داریم که ۵ هزار کارگاه بصورت منظم حق بیمه را هر ماه پرداخت می‌کنند.
وی در خصوص تسهیلات بازنشستگان گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان را بصورت کامل پوشش می‌دهد‌ و امسال به بازنشستگان وام ۱۲ میلیونی ارائه شد و آنها هم مثل کارمندان هدایای نقدی، غیرنقدی، هدیه و عیدی می‌گیرند.
وی در زمینه خدمات درمانی و خدمات تخصصی گفت: پیگیر هستیم تا بیمارستان تامین اجتماعی در شهر بم داشته باشیم.
در شهرهای دیگر بیمارستان تامین اجتماعی از بیمه شدگان مشاغل آزاد فقط درصدی فرانشیز می‌گیرد و بیمه شدگان اجباری هیچ هزینه ای نمی‌ پردازند. یکسری از خدمات در مراکز غیر ملکی ارایه می‌شود که خدمات غیرمستقیم به بیمه شده ارایه می دهند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11571

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.