افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
فرماندار بم عنوان کرد:

افتتاح ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد تومان در هفته دولت

  • کد خبر : 11037
  • 06 شهریور 1401 - 22:08
افتتاح ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد تومان در هفته دولت

نشست خبری فرماندار بم با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت در محل سالن اجتماعات فرمانداری صبح امروز یکشنبه ششم شهریورماه برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، محمد برزنگ فرماندار بم با اشاره به هدف والای شهیدان رجایی و باهنر و مدتِ کوتاهِ مسئولیت پر افتخار آنان گفت: افتخار هر دولتی این است که برسد به قله ای که این دو دولتمرد رسیدند. پس مسئولیت مهم نیست بلکه کیفیت مسئولیت، انگیزه ها و راهی که انتخاب می‌کنیم مهم است. شاخصه مهم این شهیدان  مردمی بودن، اخلاص در کار و اعتقادی که به راهشان داشتند بود و رمز موفقیت ما هم  انگیزه این شهیدان است.

وی در خصوص پروژه های هفته دولت گفت: اکثر پروژه ها از قبل است و ما هم در حدود ۳ ماه که در خدمت مردم هستیم در حد توان انجام وظیفه کردیم. ۷۰ پروژه در زمینه آب، برق،صنعت و عمران و کشاورزی و در هر دو بخش خصوصی و دولتی اعتباری حدود  ۱۹۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

برزنگ از افتتاح نمادین تعدادی از این پروژه ها با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان خبر داد و گفت: از طرح های انجام شده میتوان به آسفالت دهیاری‌ها که به وسعت ۱۳۷ هزار متر مربع در روستاها، ۱۰۰ هزار متر مربع هم حجم آسفالت در بم، کارگاه تولید فوم آرمان موتور، بسته بندی خرما و ذخیره سازی و بسته بندی مواد در جنب ارگ جدید ،افتتاح مرکزبهداشت و افتتاح نمادین پروژه های آب و فاضلاب اشاره کرد.

فرماندار بم تأکید کرد: اولویت ما اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری است و در این پروژه ها حدودا برای ۳۰۰ نفر ایجاد شغل صورت می‌گیرد. وی افزود:  همه ادارات موظف به همکاری با سرمایه گذاران هستند باید جلوی فاصله و خسارتی که گریبان سرمایه گذار را می‌گیرد گرفت و همه ادارات و کارشناسان که قرار است در طرح نظر دهند باهم طرح را ببینند و نظر دهند و به سرمایه گذار کمک کنیم تا راحت تر کارش را انجام دهد که البته باید به استاندارهای زیست محیطی و حریم ها هم توجه شود.

فرمانداری ویژه بم را بررسی و پیگیری میکنیم

وی در ادامه در خصوص فرمانداری ویژه که سالها قبل مصوب شده بود گفت: فرمانداری ویژه شرایط خاص خودش را داشت و در زمان دولت خاتمی بود و بعد از آن ۳ شهرستان از شهر ما جدا شد و شاخصه های  تعداد جمعیت (۳۷۰ هزار نفر) و فاصله از مرکز استان را دارا بود اما در آن زمان از این فرصت استفاده نکردند. اگر هم فرمانداری ویژه می شد و بعد شهرستانها جدا میشدند اتفاقی نمی‌افتاد. ما هم این موضوع را اگر به هیئت دولت رفته باشد کارشناسی، بررسی و پیگیری می‌کنیم.

افزایش ۴۹درصدی مصرف بنزین در شرق استان و کاهش سهمیه ماهانه به ۳۰ لیتر

برزنگ در زمینه ۳۰ لیتر شدن سهمیه بنزین و اجرا شدن آن در بم گفت: مصرف سوخت به نسبت سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است. و در چند شهرستان دیگر در جنوب هم این امر اجرا شده است‌ که نهادهای نظارتی در حال بررسی هستند. شرکت نفت بم و مدیرعامل می بایست این موضوع را با ما مطرح می‌کرد تا از مرکز پیگیری شود. البته با ضعف های ساختاری هم مواجه هستیم و مشکل باید اساسی برطرف شود.  بدلیل مصرف زیاد بنزین در شرق، سیستم هوشمند جلوی بنزین را گرفته است، وی خاطرنشان کرد: در حالیکه جایگاه دار پول داده است و بنزین را خریده است ولی شرکت نفت جلوی تحویل سوخت را گرفت و شهر چند روزی دچار اختلال شد.

وی همچنین عنوان کرد: پیگیر مصوبات هیئت دولت برای ایجاد اداره کل بهزیستی و جهادکشاورزی هستیم و در ادامه پیگیر مراحل ارتقاء اداره میراث، تامین اجتماعی و صنعت و معدن هستیم چون شاخصه های که برای توسعه نیاز هست را داریم.

 

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11037

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.