افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
در جلسه ستاد کرونا بم صورت گرفت؛

اعمال محدودیت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بم و روستاها از ۲۷ آبان/ ارائه پیشنهادات توسط کمیته‌های ستاد

  • کد خبر : 7358
  • 26 آبان 1399 - 18:11
اعمال محدودیت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بم و روستاها از ۲۷ آبان/ ارائه پیشنهادات توسط کمیته‌های ستاد

جلسه امروز ستاد مبارزه با بیماری کرونا شهرستان بم طبق برنامه‌ریزی که در جلسه قبل صورت گرفته بود؛ در ابتدا به ارائه پیشنهادات کمیته‌های از قبل مشخص شده پرداخته شد؛ یکی از مهمترین مصوبات این جلسه محدودیت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بم و روستاها بود.

به گزارش طلوع ارگ، جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا شهرستان ظهر امروز ۲۶ آبان با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم و دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای ستاد در سالن فرمانداری بم برگزار شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن تاکید به اینکه باید اقداماتی انجام دهیم تا محدودیتهای ایجاد شده هرچه سریعتر برداشته شود گفت: از فردا تمامی وروردیها و خروجی‌های شهر بم محدود می‌شود و خودروهای بومی از شهر نمیتوانند خارج شوند و همچنین خودروهای غیر بومی نمیتوانند به شهر ورود کنند؛ وی همچنین از بخشداران خواست تمامی راههای روستایی را ببند و همچنین خاطر نشان کرد گزارش بخشداران قابل قبول نیست، و در ادامه گفت: دهیاران وظیفه دارند مانع برگزاری هرگونه مراسم در روستاها باشند و تمامی ادارات باید متمرکز به کرونا باشند تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

فرماندار بم افزود: ۸۸ درصد فوتی های کشور مربوط به افراد بالای ۶۵ سال و همچنین افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، را شامل می‌شود پس ما باید در این حوزه بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: بیماریابی خانه به خانه باید افزایش یابد و همچنین دقت بیشتری نسبت به حاشیه شهر باید داشته باشیم.

فرماندار بم در ادامه خواستار همکاری همه جانبه رسانه‌های محلی شد و گفت: اطلاعات مردم باید کاملتر شود تا بهتر بتوانند عمل کنند و در نتیجه این محدودیتها برطرف شود وی در خصوص فعالیت کارخانجات ارگ جدید گفت: باید قوانین سختگیرانه‌تری اعمال شود و در صورت هرگونه تغییر، در خصوص فعالیت آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص پیشنهادات کمیته فضای مجازی و عملیات روانی نیز گفت: در این کمیته پیشنهادهایی در خصوص تشکیل کمپین‌های مجازی، تهیه کلیپ‌های آموزشی و تاثیرگذار نیز تاکید شده وی همچنین افزود: یکی دیگر از پیشنهادات ما ارائه شماره تماس مشترک برای گزارشات مردمی است وی همچنین گفت: باید برنامه‌ای تدوین شود تا بتوانیم از فروشگاه‌های آنلاین حمایت و پشتیبانی کنیم

سرهنگ بدرآبادی نیز درخواست کرد تا دانشگاه علوم پزشکی هر چه بیشتر و بهتر به بایدها و نبایدهای بیماران کرونایی که در خانه هستند توجه کند. وی همچنین گفت: ما باید تمامی تجهیزات ادارات مختلف همانند هلال احمر و سپاه و … دسته بندی کنیم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنم.

‌در ادامه جلسه محمد مطهری نیا معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار بم در خصوص پیشنهادات کمیته پشتیبانی نیز توضیحاتی را ارائه کرد؛ وی گفت: ما در چند محور کاری‌های کمیته پشتیبانی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اولین آن شناخت کمبود‌ها و نیاز‌هاست که با پیگیری بیشتر آنها را رفع کنیم مساله دیگر کمبود نیروی انسانی در تیم های بازرسی است که این مورد را هم طبق پیش بینی های انجام شده حل میکنم تا بتوانیم بازرسی‌های بیشتر را انجام دهیم.

وی همچنین خبر داد یک سرمایه گذار با دریافت ۶۰۰ میلیون تسهیلات در حال آماده یک مرکز تهیه اکسیژن در بم است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمین به وی داده شده و ایشان نیز دستگاههای مربوطه را خریداری کرده است و این مرکز تا ۱۵ روز آینده به امید خدا شروع به کار میکند.

وی همچنین گفت: هزینه هر پرستاری که در بخش کویید ۱۹ کار می‌کند حدودا ۸۰۰ هزار تومان است که شامل هزینه های لباس و ماسک و دیگر تجهیرات مربوطه می‌شود و همین امر هزینه های سنگینی به دانشگاه وارد میکند، وی گفت: ما خواستار ارائه یک شماره حساب مشخص از دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خیرین بتوانند کمک‌های خود را به حساب دانشگاه واریز کنند.

وی همچنین در خصوص تدابیر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا در زمان بحران گفت: طی بررسی‌های انجام شده ما در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد در شهرک دوستی که با توجه به رفتن بیشتر دانشجوها خالی هستند؛ داریم پس ما در شرایط بحرانی می توانیم از این واحد‌ها استفاده کنیم.

در ادامه جلسه بخشداران به ارائه گزارش کار خود پرداختند؛ عباس زورانی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بم ضمن درخواست تشدید نظارتها از بخشداری مرکزی خواست تا نظارت بیشتر و دقیقتری بر منطقه خواجه عسکر داشته باشد.

محمد بنی اسدی شهرداربم نیز در ادامه از راه اندازی سیستم نوبت دهی برای مراجعین به منظور کاهش ازدحام جمعیت در این اداره خبر داد و در خصوص نحوه تمرینات تیمهای فوتبال شهرداری بم نیز خواستار تعیین و تکلیف توسط ستاد شد.

وی در خصوص آرامستان بم نیز گفت: ما روزانه حدودا ۱۵ فوتی مختلف داریم که با توجه به این که فوتی‌های شهرستان‌های دیگر شرق استان هم در این غسالخانه امور آنها انجام میشود. خواه ناخواه امکان برخورد دو خانواده با هم، بسیار وجود دارد، خواهشمندیم تصمیمی گرفته شود تا فوتی هر شهر برای همان شهر وکارهای مربوط به میت مانند غسل و … نیز در همان شهر شخص فوت شده انجام شود.

در پایان جلسه حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز ضمن اعلام حمایت همه جانبه طلاب و روحانیون شرق استان از تصمیمات ستاد کرونا گفت: در خصوص فوتی‌های دیگر شهرستان‌ها جلسه ای با امامان جمعه شرق استان بزودی گرفته میشود تا زیرساخت های لازم طی یک هفته آینده نیز آماده شود.

در پایان جلسه مقرر شد صنف‌های موبایل‌فروشی و گلفروشی‌ها نیز در همان ساعت ۱۶:۳۰ نیز بسته شوند و همچنین برنامه‌های کمیته ها برای ستاد ارسال شوند تا درخصوص آنها تصمیم‌گیری صورت گیرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7358

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.