افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

استاندار کرمان: لایروبی رودخانه‌های ریگان به سرعت آغاز شود

  • کد خبر : 9899
  • 02 بهمن 1400 - 10:27
استاندار کرمان: لایروبی رودخانه‌های ریگان به سرعت آغاز شود

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای شرقی استان امروز شنبه دوم بهمن ماه در ریگان گفت: لای روبی رودخانه های ریگان باید به سرعت آغاز شود و جاهایی که شرایط آبخیزداری و آبخوانداری و طرح کارشناسی دارند، طبق قول رئیس جمهور اعتبار در نظر گرفته […]

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای شرقی استان امروز شنبه دوم بهمن ماه در ریگان گفت: لای روبی رودخانه های ریگان باید به سرعت آغاز شود و جاهایی که شرایط آبخیزداری و آبخوانداری و طرح کارشناسی دارند، طبق قول رئیس جمهور اعتبار در نظر گرفته شده تا اجرایی شوند‌.
به گزارش خبرنگار هفته‌نامه طلوع بم؛ استاندار کرمان در خصوص فوت دو کودک ریگانی گفت: این خبر بسیار نگران‌کننده بوده مخصوصا که هر دو کودک از یک خانواده بودند. توصیه میکنم در زمان بحران و سیل خانواده‌ها مراقبت بیشتر انجام دهند مشابه چنین موردی در سیرجان هم داشتیم که متاسفانه منجر به فوت یک مادر و دختر شد.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: سیستم هواشناسی ما باید بروز شود تا اطلاعات دقیق تری از آنچه که قرار است اتفاق بیافتد آگاه شویم.
رئیس جمهور از مسکو دو بار با من تماس گرفتند و‌ پیگیری وضعیت سیلاب استان بودند. تصمیمات خوبی با حضور ایشان در استان گرفته شد‌، چه در حوزه سیل و چه در سایر مسائل گرفته شد که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی متذکر شد: در زمان بحران باید طبق قانون عمل کرد و در شهرستان همه باید تابع دستور فرماندار باشند و اگر هر کسی هر تصمیمی بگیرد فاجعه رخ می‌دهد.
غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در این جلسه ضمن تشکر از استاندار کرمان به دلیل حضور درمنطقه گفت: باید از امروز اقداماتی را انجام دهیم که در آینده مردم خوشنود شوند، با تمهیداتی که صورت گرفت و خدا رو شکر کمترین خسارت را داشتیم. نماینده مردم شرق استان از حضور استاندار کرمان در مراسم تشییع دو‌کودک ریگانی نیز تقدیر کرد.
گفتنی است علی رشیدی مدیر کل آب منطقه‌ای استان کرمان در این جلسه از نیاز به لایروبی ۱۰۲ کیلومتری رودخانه های ریگان خبر داد. وی همچنین خواستار راه‌اندازی دو‌ مرکز تحقیقات در منطقه جبال بارز شد.
شایان ذکر است در این جلسه در خصوص احشام تلف شده و جبران خسارت آنها، لایه روبی رودخانه‌ها، جبران خسارت مسکن‌های آسیب‌پذیر در مقابل سیل و بررسی سیل بند سرزه به گفتگو پرداخته شد. گفتنی است استاندار کرمان در بازدید از رود شور و اظهارات مسئولان آب منطقه‌ای مبنی بر اینکه لایروبی رودخانه ۸۰۰متری روستاهای پایین دست را از سیلاب امسال نجات داد، از عملیات ایجاد سیلبند روی رودشور ریگان و تداوم سریع لایروبیها تاکید کرد.
امام جمعه ریگان هم در این جلسه توجه استاندارکرمان به شهرستانهای شرقی را دلسوزانه خواند و گفت: شما نشان دادید که اهل کار هستید و می خواهم که در برنامه ها تسریع شود. مردم قدردان هستند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9899

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.