افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

از ظرفیت‌های گردشگری بم به خوبی استفاده نمی‌شود

  • کد خبر : 5147
  • 06 دی 1398 - 18:05
از ظرفیت‌های گردشگری بم به خوبی استفاده نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شهر بم دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است که متاسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود و اگر یکی از این جاذبه ها در دیگر شهرهای کشور قرار داشت بیشترین استفاده در جذب گردشگر انجام می شد

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، فریدون فعالی امروز شنبه هفتم دیماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن گفت: ماموریت های وزارت میراث فرهنگی به صورت سازمان یافته و فرابخشی هستند و با تعامل و همبستگی دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری می توان به اهداف خود در سطح کلان رسید.

وی با بیان اینکه هر گونه نگاه به حوزه تخصصی میراث فرهنگی بازتاب دارد، اظهار کرد: پیشرفت و حرکت رو به جلو در حوزه میراث فرهنگی منوط به همفکری دستگاه‌های مرتبط است که در جلسات شورای راهبردی و شورای فنی شاهد این همفکری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به انتخاب سرپرست جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن اشاره و بیان کرد: امروز مدیر پایگاه میراث جهانی بم از مردم بومی شهر بم انتخاب شده که بدون شک باید با تعامل هرچه بیشتر با شورای شهر، شهرداری و فرمانداری فعالیت های موثری در جهت جذب گردشگران ایرانی و خارجی و معرفی هرچه بیشتر بم به عنوان مقصد اصلی گردشگران به انجام رساند.

وی تاکید کرد: شهر بم دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود و اگر یکی از این جاذبه ها در دیگر شهرها قرار داشت بیشترین استفاده در جذب گردشگر انجام می شد.

فعالی خاطر نشان کرد: باید برنامه ها و پروژه هایی متناسب با موازین و اصول وزارت میراث فرهنگی اجرا شود تا متوسط اقامت گردشگران این شهرستان به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

در حکمی از سوی محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، «محسن قاسمی» به عنوان سرپرست پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن منصوب شد. پیش از این «محسن موحدی» عهده دار این سمت بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5147

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.