افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بم؛

از ابتدای طرح سلامت نوروزی مجموعاً ۸۹۷۸ مورد با مرکز ۱۱۵ تماس گرفت شده است

  • کد خبر : 10276
  • 25 فروردین 1401 - 11:59
از ابتدای طرح سلامت نوروزی  مجموعاً ۸۹۷۸ مورد با مرکز ۱۱۵ تماس گرفت شده است
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی بم گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی مجموعاً ۸۹۷۸ مورد با مرکز ۱۱۵ تماس گرفت شده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، فریدون علیپور  در تشریح این خبر بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ، در طرح امداد نوروزی با بکارگیری تعداد ۲۲ دستگاه آمبولانس از پایگاههای عملیاتی جاده ای وشهری ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۶ ایستگاه سلامت نوروزی و نیز  از تمام ظرفیت کادر پرسنل اعم از پزشک ، پرستار ،پیراپزشک در خدمت هموطنان عزیز بوده است.

وی افزود: حضور همکاران در سریعترین زمان ممکن  بر بالین بیماران در شهرها ومحورهای مواصلاتی حاضر شده تا خدمات مربوطه را انجام بدهند  .

علیپور گزارش عملکرد خدمات پیش بیمارستانی را چنین بیان کرد و افزود: ازابتدای طرح سلامت نوروزی  مجموعاً ۸۹۷۸ مورد تماس تلفنی با خطوط ۱۱۵ مرکز ارتباطات بم انجام گرفته که از این تعداد ۱۷۰۹ ماًموریت انجام شده   ۴۰۹ مورد آن تصادفی ۱۳۰۰ مورد حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل می باشد.

وی ادامه داد: ۵ نفر در حوادث ترافیکی ، ۴۰ نفر حوادث غیرترافیکی در اورژانس بیمارستان و پیش بیمارستانی فوت گزارش شده است.

علیپور یادآور شد: تعداد کل مراجعین به اورژانس های بیمارستانی در طول طرح ۱۵هزارو۱۳۳ نفر که ۱۲هزارو۷۳۵ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تعداد کل مراجعین به ایستگاه های سلامت نوروزی ۷۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش های ویژه ۱۳۱ نفر و بخشهای عادی ۷۱۷ نفر انجام شده است.

علیپور عنوان کرد: تعداد کل بازدید های بهداشتی از ابتدای طرح ۵۲۹۰ مورد و مقدار مواد معدوم شده انواع مواد مصرفی  ۲۰۴۵ کیلوگرم و ۱۲ مورد تعطیلی اماکن متخلف و تعداد بازدید های حوزه غذا و دارو ۱۳۱ مورد گزارش گردیده است.

در پایان علیپور از زحمات تمامی پرسنل عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ و پرستاران و پزشکان و پیراپزشکان بخش های مختلف درمان تقدیر و تشکر کردند و آرزوی سلامتی و بهروزی در سال جدید برای تمامی کادر درمان و هموطنان و همشهریان گرامی داشتند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10276

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.