افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024
فرماندار بم عنوان کرد:

اراده قوی شهید رئیسی در پیگیری مشکلات/ احیاء چند کارخانه در بم

  • کد خبر : 14024
  • 09 خرداد 1403 - 23:08
اراده قوی شهید رئیسی در پیگیری مشکلات/ احیاء چند کارخانه در بم

محمد برزنگ ضمن گرامیداشت یاد خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: رئیس جمهور مجاهدی خستگی‌ناپذیر در راه خدمت به مردم بود و ویژگی‌هایی داشت که فقدانش صدمه‌ای برای کشور بود.

فرماندار بم گفت: ما دیدیم که یکی از وعده‌ها رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، راه‌اندازی کارخانجات نیمه فعال یا غیرفعال و مشکل دار بود که می‌توان به راه‌اندازی شرکت قوامحرکه، ریگان خودرو و چندین کارخانه دیگر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و افتتاح پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات از سد نساء و احداث بیمارستان اشاره کرد.

محمد برزنگ ضمن گرامیداشت یاد خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: رئیس جمهور مجاهدی خستگی‌ناپذیر در راه خدمت به مردم بود و ویژگی‌هایی داشت که فقدانش صدمه‌ای برای کشور بود.

وی درباره اقدامات سه ساله رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد کارگران در زمان انتخابات ریاست جمهوری به آیت الله رئیسی رأی بدهند، وعده‌ای بود که درباره احیاء کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی داد.

برزنگ با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید مشکلات صنایع و معادن را پیگیری کرد و امروز شاهد رونق در منطقه ویژه اقتصادی و شهرستان بم هستیم. فرماندار بم با اشاره به شاخص‌ترین پروژه‌های نیم تمامی که در دولت سیزدهم تکمیل شد، اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی بود که بارها از سوی رئیس جمهور شهید مورد تاکید قرار گرفته بود و ایشان به ویژه در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعلام کرده بود در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: افتتاح پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات از سد نساء از جمله پروژه‌هایی بود که در سفر رئیس جمهور به استان کرمان صورت گرفت و این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است.

برزنگ بیان کرد: فاز اول این تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه در سفر آیت الله رئیسی به استان کرمان و با حضورشان در بم افتتاح شد ومردم از این آب گوارا استفاده می‌کنند .

فرماندار بم گفت: پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نساء بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بوده و در حالی که این سد یکی از بهترین آب‌های استان کرمان را دارد، مردم شهرهای شرقی استان به‌ویژه بم، دسترسی به این آب باکیفیت نداشتند.

برزنگ افزود: پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز در سال ۹۶ با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان آغاز شده بود اما به علت کمبود اعتبارات ساخت این پروژه سال‌ها به طول انجامیده است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیمانکار نخست این قرارداد خلع ید شده بود، قرارداد بعدی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان بسته شد که در حال انجام عملیات پروژه است و در سفر اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم به شهرستان بم مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی اختصاص‌یافت.

فرماندار بم گفت: از این مبلغ تامین ۲۵۰ میلیارد تومان به‌عهده وزارت بهداشت و درمان و ۲۵۰ میلیارد تومان مابقی نیز به‌عهده سازمان برنامه و بودجه است. وی اظهار کرد: در دوره خدمت دولت سیزدهم در بیمارستان پاستور ساختمان الحاقی بخش سی سی یو، ساختمان آموزشی پاستور و دو خوابگاه دخترانه و پسرانه در بم راه‌اندازی شده اما با توجه به حجم دانشجویان نیاز مبرم به احداث خوابگاه وجود دارد که کمک می‌کنیم خوابگاه‌های دیگر در این شهرستان ساخته شود.

برزنگ درباره ساخت مرکز درمان ناباروری در بیمارستان افلاطونیان بم نیز بیان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان وهم استانی‌ها بخش ناباروری با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات مردم بم، اراضی شهرک قشمی(امید) بود که در حاشیه شهر قرار گرفته و با گذشت ۲۰ سال حل نشده بود که در بازدید دادستان کل کشور که با دستور رئیس‌جمهور از شهرک امید بازدید داشت، مشکلات مربوط به این شهرک رفع و اسناد به ترتیب به مالکان داده شد.

فرماندار بم به شهرک امام خمینی(ره) نیز اشاره و بیان کرد: با وجود حل مشکلات واگذاری پس از ۳۰ سال، اصل کار شروع شده زیرا هدف باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم است و مردم باید نتیجه این اقدامات بزرگ را لمس کنند که با صدور یک سند و موافقت ماده ۵ راه برای صدور سایر اسناد هموار شده است. وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه شهید خدمت آیت الله رئیسی در حوزه مسکن، طی دستوری در کل کشور طرح نهضت ملی آغاز شد که در همین راستا در سال جاری ۱۰۴۵ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در مراسم قرعه کشی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان زمین و مسکن به مردم شهرستان بم واگذار شد.

برزنگ گفت: تعداد هفت باب مدرسه در بخش بروات در دولت سیزدهم ساخته شد و همچنین تکمیل و راه اندازی سالن ورزشی روستا ترک آباد را داشتیم.

فرماندار بم در پایان اظهار کرد: طی دوره دولت سیزدهم اجرای ۲۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستاهای بخش مرکزی، بروات و دهبکری انجام شد و همچنین از محل تخصیص قیر رایگان در طرح بازآفرینی شهری و استانداری، آسفالت ۷۰۰ هزار متر مربع در شهرستان بم انجام شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.