افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
گزارش اختصاصی سایت خبری طلوع ارگ از مراسم تودیع و معارفه شهردار سابق و جدید بم

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت بخشی از معابر شهر بم تا پایان سال ۹۶

  • کد خبر : 1593
  • 17 آبان 1396 - 17:06
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت بخشی از معابر شهر بم تا پایان سال ۹۶

طلوع ارگ | مونا موسی‌نژاد: مراسم معارفه و آغاز به کار علیرضا پشتیبان شهردار جدید بم و تکریم علیرضا ریاضی شهردار سابق با حضور نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس، فرماندار بم، نماینده امام جمعه بم، تعدادی از اعضای شورای شهر بم و جمعی از شهروندان بمی در روز سه‌شنبه شانزدهم آبان سال جاری […]

طلوع ارگ | مونا موسی‌نژاد: مراسم معارفه و آغاز به کار علیرضا پشتیبان شهردار جدید بم و تکریم علیرضا ریاضی شهردار سابق با حضور نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس، فرماندار بم، نماینده امام جمعه بم، تعدادی از اعضای شورای شهر بم و جمعی از شهروندان بمی در روز سه‌شنبه شانزدهم آبان سال جاری در تالار ارشاد بم برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم شرق استان در مجلس شورایی اسلامی با بیان اینکه بم با دیگر شهرهای ایران و استان کرمان تفاوت‌هایی زیادی دارد بیان کرد: مهم‌ترین تفاوت بم ثبت جهانی آن و نظارت جهانی بر آن است.

وی با اشاره به شورای جوان فعال کنونی در بم تاکید کرد: شورای جوان، آینده نگر و با انگیزه می‌تواند با کمک شهرداری فعال و کاردان که منتخب آنان نیز هست؛ گام‌های بسزایی را در جهت رونق شهر بم بردارد.

وی افزود: شورای شهر طبق قانون باید در تمام امور شهر مشارکت داشته باشد؛ ناراحتی‌ها، بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باقی مانده از زلزله هنوز  بعد از ۱۳ سال به خوبی مشهود است و باید گفت اگر شهر ساخته شد به خاطر اراده و قدرت ایمان مردم بم بود.

نیکزادی تاکید کرد: من همین جا از تمام فعالان سیاسی و مسئولین بم درخواست می‌کنم که به هیچ عنوان در امور شوراهای شهر و روستای شهرستان بم دخالت نداشته باشند و اجازه دهند منتخبان مردم به انجام وظایف خود بپردازند.

وی افزود: شورای ما شورایی  بسیار جوان، تحصیل‌کرده و صاحب فکر و اندیشه درست است و خودشان می‌توانند کارهای خوبی را به نفع مردم برنامه‌ریزی و اجرا کنند که برای این امر مهم لازم است شهردار جدید کمر همت را ببندد و با شورای شهر همکاری خوبی داشته باشند.

نیکزادی اظهار کرد: امید به زندگی در بم پس از زلزله بسیار کم است و هرگز سعی نشده برای روح و روان مردم بم قدمی برداشته شود. این را می توان از میزان خودکشی ها و درصد بالای مبتلایان به بیماری‌های روحی و روانی به راحتی فهمید اما باید دانست همین مردم آسیب دیده قرار است از امکانات شهر بم استفاده کنند.

نرخ ۳۰ درصدی بیکاری در چهار شهرستان شرق استان کرمان

این نماینده مجلس با اشاره به نرخ ۳۰ درصدی بیکاری در مجموع چهار شهرستان شرقی استان کرمان (بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) بیان کرد: اگر مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم با تلاش بیشتری پیگیری می‌شد، امروز اقتصاد ما در شرایط بهتری قرار داشت و نرخ بیکاری ۳۰ درصدی با فعال کردن صنعت گردشگری شاید کمتر می‌شد. بی‌برنامگی و روزمره‌گی به ضرر ما است و شورا و شهردار باید از آن دوری کنند و هرچه سریعتر آمار صحیح  بیکاری را به مسئولان کشوری ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما هم اکنون در مقایسه با سایر نقاط استان و شاید کشور، آسایش و آرامش زیادی را دارا هستیم که  این مهم را مدیون دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی هستیم و باید یاد و خاطره شهیدان اسکندری و شهمرادزاده را که اخیرا در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند گرامی بداریم. چه خوب خواهد شد اگر از این فضای مناسب امنیتی  برای فعالیت های اقتصادی و رونق بازار کار استفاده شود.

نیکزادی پناه اظهار کرد: باید اتاق فکر در شورا و شهرداری تشکیل شود، تا با همکاری مردم بتوانیم  هر چه موفق تر این شهر تاریخی را به جهانیان بشناسانیم.

وی گفت: من به شدت پیگیر مطالبات مردم در چارچوب قانون خواهم بود، شهرداری نیز نباید منتظر اعتبارات دولتی و ارزش افزوده باشد و باید بتواند برای خود درآمد پایدار ایجاد کند. فعال کردن صنعت گردش گری،تاسیس موزه و حتی  راه اندازی پارک آبی در حاشیه بیمارستان پاستور نیز می‌تواند ایده‌ای مناسب برای کارآفرینی و رونق بخش جهانگردی باشد.

 

سرعت صدورپروانه های ساختمانی با ” سیماک”

براساس این گزارش رضا اشک با بیان اینکه مهم ترین طرح در دستور کار شهردار جدید و شورای دوره پنجم بم “سیماک” است گفت: هوشمندسازی شهر خوب است اما اجرای کردن طرح “سیماک” می‌تواند صدور پروانه ساختمانی را با سرعت بیشتری انجام دهد با این آگاهی که دیگر هیچ نوع کلاهبرداری و فسادی صورت نمی‌گیرد.

وی رمز موفقیت شهرداری و شورای اسلامی در امور شهری را تعامل با مدیران اداره‌ها و استفاده از نظرهای نخبگان و همچنین مردم دانست و ابراز امیدواری کرد: ما می‌توانیم با خرد جمعی در ساختن شهری زیبا و آباد تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته که با شورای اسلامی شهر در دوره چهارم و شهردار سابق کار کردم شاهد بودم آنان برای رشد و توسعه شهر هرچه در توان داشتند با خلوص نیت اجرایی کردند افزود: قدردانی می تواند انگیزه زیادی را برای بهتر کار کردن  و خدمت رسانی به مردم باشد و شورای شهر و شهردار جدید با عزمی جدی و طرحی نو فعالیت‌ها  خود را ادامه دهند تا بتوانیم شهر موفقی را که هدف اصلی ما است را به دست آوریم.

اشک در مورد طرح آسفالت معابر شهر بم گفت: با آغاز گازرسانی آسفالت معابر متوقف شد اما پس از گازکشی آسفالت معابر را انجام خواهیم داد؛ هرچند که در بعضی مناطق این کار صورت گرفته است.

راه اندازی سیستم هوشمند سازی شهری

در ادامه این مراسم محسن قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه بم شهری جهانی است و باید مانند شهرهای پیشرفته جهان خدمات شهری ارائه کند افزود: به زودی پروژه هوشمندسازی شهر بم کلید خواهد خورد چرا که شهرهای هوشمند خدمات زیادی به شهروندان خود ارائه می‌دهند.

وی گفت:سه ویژگی مهم شهر بم  قطب باغداری و بازرگانی خرما، قطب گردشگری و قطب صنایع خودرویی است که شهرداری باید با بهره‌گیری از این موارد برای خود درآمد پایداررو ثابت ایجاد کند.

وی تاکید کرد: رعایت نظافت و بهداشت شهر، جلوگیری از خشکیدگی باغات، تکمیل پیاده‌روسازی و آسفالت معابر، مناسب‌سازی معابر برای استفاده معلولان و ده‌ها طرح و پروژه در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار دارد.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر بم تا پایان امسال

ریاضی شهردار پیشین بم در این مراسم به توفیق خدمت‌رسانی چهار ساله خود در شهرداری بم اشاره داشت و ضمن تشکر از  همکاران خود در شهرداری و گذشت و فداکاری مردم در جهت اجرای پروژه های شهری  بیان کرد: من تاکنون از تمام توان خود به صورت شبانه‌روزی در جهت خدمت‌رسانی صادقانه به شهروندان استفاده کردم.

وی گفت: به دلیل اجرای پروژه گازرسانی به بم  طرح آسفالت معابر به تعویق افتاد اما با این وجود شهرداری ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای آن تا پایان امسال تعیین کرده است.

ریاضی ضمن قدردانی از مسئولین  منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید که بخش بزرگی از پروژه‌های شهری بم را با استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده حاصل از فعالیت‌های صنعتی در ارگ جدید تونستیم اجرا کنیم افزود: در این چهار سال که شهردار بم بودم؛ پروژه‌های زیادی در شهرداری انجام شد که از جمله مهم‌ترین آنان می‌توان به ۳۳۰ قرارداد بسته شده،  ۹۵۶ هزار مترمربع آسفالت معابر در محیط شهری، ۱۰۵ هزار متر طول انواع لوله‌گذاری و جدول‌گذاری در فضای شهری برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، ۲۷ پارک محله‌ای که ۲۴ عدد ساخته و ۳ پارک بازسازی، خرید ۵۰ دستگاه خودروهای مختلف در حوزه‌های شهرداری بوده است اشاره کرد که تنها با تلاش همه همکارانم در شهرداری و حمایت‌های مردم و مسئولین شهرستان بم امکان‌پذیر بوده‌است.

ریاضی با بیان اینکه در حوزه پرونده‌های قضایی شهری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای شهرداری پرونده باز شده بود گفت:خوشبختانه این پرونده‌ها به نفع شهرداری پایان یافت.

وی به خودکفایی کارخانه آسفالت شهرداری برای ساخت قالب های جدول معابر اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه ما توانستیم در فاصله زمانی مشخص بیش از یک میلیون قالب جدول تولید و در سطح شهر نصب کنیم.

ریاضی افزود: تکمیل و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی شهرداری بم که اولین کشتارگاه صنعتی اتوماتیک استان کرمان است، راه اندازی معاینه فنی در بم، تاسیس پارک تخصصی بانوان و پارک شهدای گمنام، ساخت ساختمان فرهنگسرا و آتشنشانی و راه‌اندازی خانه فرهنگ از دیگر پروژه‌های اجرایی در چهار سال خدمت من و همکارانم در شهرداری و شورای دوره چهارم بوده است.

وی به پروژه های در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و گفت: جمع آوری زباله‌های شهری در شب و خرید سه دستگاه بازی جدید برای شهربازی پروژه‌های نیمه کاره‌ای هستند که انشاالله شهردار جدید به خوبی آنان را اجرایی خواهد کرد.

در پایان این مراسم نیز ضمن اهدای حکم علیرضا پشتیبان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان بم و اهدای لوح یادبودی به علیرضا ریاضی، آقای پشتیبان نیز در سخنانی کوتاه به بیان اهداف کلی و برنامه‌های خود اشاره کرد.

علیرضا پشتیبان متولد سال ۱۳۵۳ و کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی است. او پیش از این کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم، عضو هیات اجرایی هلال احمر بم و همچنین به مدت چهار سال عضو شورای اسلامی شهر بم در دوره چهارم (۹۲ تا ۹۶) بوده‌است. اواخر شهریور ماه سالجاری شورای شهر بم با ۴ رای از مجموع ۷ رای شهردار منتخب شهر بم شد و روز شنبه سیزدهم آبان نیز با امضای حکم او از سوی استاندار کرمان رسما شهردار بم شد.

 

عکس: طلوع ارگ | محمدحسین خراسانی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.