افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

احداث سینما امید از اولویتهای شهرداری است

  • کد خبر : 6410
  • 08 مرداد 1399 - 15:58
احداث سینما امید از اولویتهای شهرداری است

به گزارش طلوع ارگ، محمد بنی اسدی شهردار بم در خصوص سینما و پروژه در حال ساخت آن به طلوع گفت: در حوزه سینمای بم، سینمای امید در قالب قراردادها و تفاهم‌نامه‌ هایی که بین سازمان شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده که از اولویتهای شهرداری است. یکی از این قراردادها […]

به گزارش طلوع ارگ، محمد بنی اسدی شهردار بم در خصوص سینما و پروژه در حال ساخت آن به طلوع گفت: در حوزه سینمای بم، سینمای امید در قالب قراردادها و تفاهم‌نامه‌ هایی که بین سازمان شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده که از اولویتهای شهرداری است. یکی از این قراردادها مربوط به شهرداری بم است که در سال ۹۷ قرارداد آن امضا شده است سینمای امید است که با توجه به مسائل و مشکلات تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است. در این تفاهم نامه سازمان شهرداری ها متعهد شده است مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت پروژه بعد از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در قالب تسهیلات شهرداری کمک کند و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هم اداره کل ارشاد برای تجهیز آن هزینه کند.
وی افزود: زیربنای این سینما ۱۰۶۲متر مربع است که شامل سه سالن می باشد. سالن اول ۱۰۰ مترمربع می باشد که ۹۱ نفر، سالن دوم ۱۲۵ متر مربع که ۱۳۰ نفر و سالن سوم با ۷۴ متر مربع ۶۵ نفر ظرفیت و جمعاً ۲۸۶ نفر ظرفیت دارد که این سالن ها می توانند به صورت مجزا سه فیلم متفاوت را هم زمان پخش کنند. سینمای امید هم با این تیپ تعیین نقشه شده، ما هم براساس همین نقشه شروع به کار کردیم.


بنی اسدی شهردار بم در خصوص اعتبار لازم برای این پروژه گفت: با توجه به این که از قبل نتوانستیم اعتبار مشخصی را در بودجه برای این پروژه تعریف کنیم کار را به صورت امانی شروع کردیم و در صحبتی که با مدیرکل ارشاد استان داشتیم قول مساعد گرفتیم که ما یک سری مراحل را پیش ببریم تا بتوانیم اعتباراتی را کمک بگیریم. در حال حاضر گودبرداری سینما تمام شده است و در حال اجرای شفته و اجرای مراحل بعدی می باشد در عین حال ما به دنبال سرمایه گذار هم هستیم که به ما کمک کند چون برآورده مالی این پروژه کار را برای ما سخت می‌کند تا در زمان کوتاهی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. بر آورده اولیه ما برای ساخت ساختمان این پروژه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سیستم تهویه و کارهای برقی و مکانیکی هم تقریباً ۲ میلیارد هزینه در بر دارد که در نقشه دیده نشده است. وی ادامه داد: این پروژه جمعاً ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه لازم دارد که برای ما در این وضعیت از لحاظ هزینه پروژه بزرگی است و برای همین اگر بتوانیم در کنار خودمان از بخش خصوصی یا خیرین کمک میگیریم که رایزنی در این زمینه با یک خیّر صورت گرفته است که اگر متقاعد شود ساخت این پروژه سرعت خواهد گرفت. در حالیکه سینما یکی از نیازهای مهم شهر می باشد اما جذب سرمایه‌گذار برای سینما مشکل است و ما امیدواریم که آنچه دغدغه مردم است را بتوانیم انجام دهیم و از آن غافل نشویم.
شهردار ضمن تاکید بر مسئله آسفالت و اهمیت و اولویت آن در عمران شهری گفت: شهروندانی که هزینه ۲۵ درصد خودیاری را بپردازند کمتر از یک ماه کوچه های آن ها آسفالت خواهد شد و بعد از آسفالت دغدغه دیگری ما شهربازی می باشد که سالها بلاتکلیف مانده است امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم آن را نیز راه اندازی کنیم یکی دیگر از اولویت‌های ما سینما ساخت سینما بود که جزو طرح های کشوری است و پروژه آن در حال انجام است و برآنیم تا با عزم راسخ ساختمان آن را به اتمام برسانیم.
شهر بم قبل از زلزله سال ۸۲ دو سالن سینمای فعال داشت که براثر زلزله تخریب شدند. بم، شهری تاریخی و فرهنگی است با مردمانی هنرمند و هنردوست و زادگاه اولین بازیگر زن سینمای ایران صدیقه (روح انگیز) سامی نژاد است. اما اکنون مردم بم از سینما سهمی ندارند و هفده سال است امید دارند که چشمشان به پرده جادویی آن بی افتد. با اتفاق خوبی که سال گذشته با تفاهم بین وزارت ارشاد (سازمان سینمایی) و شهرداری بم اتفاق این امیدها پررنگ تر شده است. امتیاز سینما امید تنها به شهرهای محدودی در سراسر کشور داده شده است و این در واقع فرصتی است که شهرداریها از طریق آن می توانند به درآمدزایی پایدار خود کمک کنند.

چاپ شده در شماره ۲۲۷ هفته نامه طلوع بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6410

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.