افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

آمار بیماران کرونا در استان کرمان به ۱۳۳۹ نفر رسید

  • کد خبر : 5992
  • 01 خرداد 1399 - 18:30
آمار بیماران کرونا در استان کرمان به ۱۳۳۹ نفر رسید

در شبانه‌روز گذشته، با انجام آزمایش تشخیص کرونا بر روی ۲۳۰ نمونه‌ی مشکوک در استان کرمان، ۱۹ بیمار جدید شناسایی شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، در شبانه‌روز گذشته، با انجام آزمایش تشخیص کرونا بر روی ۲۳۰ نمونه‌ی مشکوک در استان کرمان، ۱۹ بیمار جدید شناسایی شد. ۱۰ نفر از این بیماران بستری و ۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمارانی هستند که پیش از این، تست کرونای آن‌ها مثبت شده است. با شناسایی موارد جدید، شمار کل مبتلایان در استان کرمان تا عصر پنجشنبه، نخستین روز از خردادماه، به «یک‌هزار و ۳۳۹ نفر» رسید. مبتلایان جدید از مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی «کرمان و جیرفت» و دانشکده علوم‌پزشکی «سیرجان» هستند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، فوت بابت کرونا در استان نداشتیم و شمار قربانیان همان ۶۸ نفر روز گذشته است.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی علوم‌پزشکی کرمان، دکتر مهدی شفیعی، سخنگوی این دانشگاه درباره‌ی آخرین وضعیت کرونا در استان تا عصر پنجشنبه اول خردادماه توضیحات بیش‌تری داد.

وی با بیان اینکه ۱۹ بیمار جدید با آزمایش بر ۲۳۰ نمونه‌ی مشکوک در آزمایشگاه‌های استان شناسایی شده است، گفت: «بیماران جدید شامل ۱۰ مورد بیمار بستری، دو مورد بیمار سرپایی و هفت مورد اطرافیان بیماران هستند که در طرح غربال‌گری فعال ما شناسایی شده‌اند».

وی با بیان اینکه ۹ نفر از بیماران جدید زن و ۱۰ نفرشان مرد هستند، افزود: «هفت نفر از بیماران از حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، هشت نفر از حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت و چهار نفر از حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان هستند».

وی ادامه داد: «با شناسایی بیماران جدید، تعداد کل موارد مثبت در استان به یک‌هزار و ۳۳۹ نفر رسید که ۶۵۰ نفر از آن‌ها بستری و ۶۸۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیماران بوده‌اند».

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان سپس گفت: «خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش فوت به‌دلیل ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ در استان کرمان اعلام نشده است و شمار جان‌باختگان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۶۸ نفر است».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5992

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.