افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

آشیانه مهر؛ هدیهای به نسل امروز و فردا

  • کد خبر : 5411
  • 05 دی 1398 - 11:56
آشیانه مهر؛ هدیهای به نسل امروز و فردا

در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» نامگذاری شده، انبوه سازان بهار پروژه های ساخت واحدهای مسکونی خود در بم را آغاز کرده است تا با عزمی راسخ و همتی مثالزدنی، آشیانه مهر را در دل کویر به مردم خونگرم و نجیب بم، ریگان، فهرج و نرماشیر هدیه کند و گامی بلند در جهت رونق تولید و اشتغال در منطقه بردارد. اگر متقاضی خرید واحدهای مسکونی بهار هستید و یا در مرحله اول و دوم نام نویسی کرده اید و یا اصلا ثبت نام نکرده اید، مطالب این شماره طلوع بم را با دقت بخوانید تا با روند واگذاری واحدهای مسکونی و سابقه و اهداف این مجموعه بیشتر آشنا شوید.
در همین زمینه گفت و گویی داشته ایم با آقای محمدحسین شفیعی مدیرارشد انبوه سازان بهار در خصوص انگیزه ها و اهدافی که در پروژه ساخت واحدهای مسکونی در ارگ جدید بم دنبال می کنند.

سلام آقای شفیعی. لطفاً کمی از سوابق خود و انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار برای ما بگویید.

با سلام خدمت شما و مخاطبین هفته نامه طلوع بم و مردم شهرستانهای شرق استان کرمان. جا دارد تسلیت بگویم یاد و خاطره جانباختگان زلزله ۵ دی سال ۸۲ بم را و امیدوارم مردم شریف و صبور بم همچنان با اراده و محکم و با اتحاد و همت همچون سالهایی که شهرشان را ساختند و آباد کردند، در راه آبادی و توسعه دیارشان بکوشند. بنده هم که بیش از ۲۵ سال است در کنار این مردم هستم امیدوارم بتوانم باهمراهی شهروندان عزیز قدمی مثبت در راه توسعه منطقه بردارم.

بنده تقریباً ۳۰ سال است که در زمینه مسکن و ساختمان فعالیت دارم و اولین پروژه رسمی خود را در سال ۱۳۷۰ در کیش آغاز  و در سال ۱۳۷۲ با مدیریت پروژه هتل ارگ جدید  فعالیت خود را در بم آغاز نمودم. از سال ۷۵ که کار ساخت هتل به پایان رسید، تاکنون نیز بطور مداوم و مستمر با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در پروژه‌های عمرانی متعددی همکاری داشته‌ام. ساخت سوله‌های کارخانجات، محوطه سازی و شهرسازی و دریاچه، تاسیسات، منازل مسکونی و همچنین ساخت مسجد جامع ارگ جدید از جمله اقدامات ما در این منطقه برای مردم شریف می‌باشد.

از دیگر اقدامات ما ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی در شهرهای قم، تهران، کیش، رامسر، سلفچگان می باشد که نمونه‌های آن را در ارگ جدید خدمتتان عرض کردم.گفتنی است از سال ۱۳۸۰ انبوه‌ سازان بهار به طور رسمی فعالیت خود را با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی آغاز کرد تا بتوانیم ثمره تمام تلاشها و تجربه‌های چندین ساله خود را بطور جدی‌تر پیش ببریم و هم اکنون تیمی مجرب و کارکشته از بهترین مهندسین و پیمانکاران عمرانی و فعالان حوزه مسکن کشور در این گروه گردهم آمده‌اند.

لازم به ذکر است که یکی از افتخارات کاری بنده این است که با حکم دکتر احمدی‌بافنده مدیرعامل وقت شرکت بهره‌برداری متروی تهران در شهریور ۹۶ به عنوان مشاور بخش مسکن متروی تهران منصوب شدم و توانستم در مدتی کوتاه، طرحهای خوبی را برای خانه دار شدن پرسنل مترو به اجرا درآورم.

 

چرا بم و مردمش را برای اجرای این طرح انتخاب کردید؟

من از اوایل دهه ۷۰ با بم و مردم شریف آن به واسطه فعالیت در ارگ جدید مراوده و ارتباط دارم و هیچگاه ارتباط خود را قطع نکردم و به نوعی خودم را همشهری شما می‌دانم. منظورم از بم همان بم بزرگ است که شامل نرماشیر، ریگان و فهرج نیز می شود. مردم با اصالت و نجیب که با افتخار همچون سالهای قبل آمده‌ام تا در صورت استقبال خدمتگزار صادقی برای آنها باشم و بتوانم با کمک مشاورین محترم و همکاران گرامی‌مان در انبوه سازان بهار و صد البته با حمایتهای بی دریغ جناب آقای فاضل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مسئولان محترم شرق استان کرمان این پروژه را فعال تر نموده و با نتیجه خوب به پایان برسانیم.

من در جریان مشکلات مسکن و مساله نابودی باغشهر بم، در جریان کمبود و گرانی زمین و مسکن که در یک سال اخیر بطور فزاینده‌ای بالا رفته است هستم. بنابراین بعد از حدود سه سال تحقیق و مطالعه تصمیم گرفتم تا قدمی هرچند کوچک در جهت خانه‌دار شدن جوانان بمی با کمترین قیمت و بهترین شرایط و کیفیت بردارم. امیدوارم با تاکید ویژه و اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رونق تولید در بخش مسکن بتوانیم با همکاری همه مسئولان و استقبال خوب مردم شاهد یک اقدام مفید باشیم.

 

آقای شفیعی؛ مزایای این طرح برای خانه دار شدن و مزایای ارگ جدید برای زندگی چیست؟

اولاً که ما در این طرح سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای متقاضیان درنظر بگیریم و هر طور که آنها قادر به خریداری واحدها بودند همانطور عمل کنیم. این شرایط را تاحدی اعلام کرده ایم و در اوایل سال ۹۹ همراه با جزییات نیز اعلام خواهیم کرد.

ارگ جدید یک شهر امن و زیبا با تمامی امکانات زیرساختی است که اخیراً عملیات گازرسانی هم در آن آغاز شده است. این شهر در یک نقطه مرکزی قرار گرفته و تمامی مردم شهرستان های شرقی استان ریگان، فهرج و روداب و نرماشیر و بروات و بم می توانند براحتی در اینجا مستقر شوند. همچنین اسناد واحدهای مسکونی در ارگ جدید ششدانگ و قطعی هستند.

اینکه عده‌ای می گویند فاصله ارگ جدید تا این مناطق یا شهر بم زیاد است، باید به این عزیزان گفت که این روزها دیگر به لطف وسایل نقلیه و شرایط زندگی فاصله بین شهرها کم شده است و اساساً هر فرد خانه را برای آرامش خود و خانواده اش می‌خواهد که این آرامش به معنای واقعی در ارگ جدید فراهم شده است. برخی از مردم کلانشهرهایی مثل تهران فاصله زمانی محل زندگی و کارشان بیش از سه ساعت می‌باشد.

 

شنیدیم اخیرا انبوه سازان بهار اقدام مهمی در جهت تفکیک فیزیکی و تفکیک سندهای هر واحد ساختمانی و هر بلوک با دیگر بلوکها در یک مجتمع انجام داده است. لطفا بیشتر توضیح دهید.

از حدود سه ماه پیش مراحل تفکیک بلوک های آپارتمانی آغاز شد که با پیگیریهای جدی توانستیم بیش از ۸۰ درصد مراحل اداری تفکیک بلوک ها را انجام دهیم و هم اکنون نیز در حال تهیه صورتجلسه‌های تفکیکی واحدهای مستقر در هر بلوک هستیم.

ببینید هدف ما این است که متقاضیان دریافت واحدهای آپارتمانی با کمترین دغدغه حتی درخصوص کوچکترین جزییات مربوط به واحدها، اقدام به خرید واحدها کنند. به همین دلیل در طول انجام پروژه و با مشورت با گروه مشاورین خود به این نتیجه رسیدیم که اگر علاوه بر تفکیک سندی واحدهای مسکونی مستقر در یک بلوک، بلوکهای مستقر در هر بخش از پروژه را نیز هم بصورت سندی و ثبتی تفکیک کنیم و هم به صورت ساختاری و فیزیکی، این یک اقدام خوب در جهت رضایتمندی ساکنین و شهروندان ساکن در واحدهای آپارتمانی است. این اقدام بصورت فیزیکی به این صورت است که هر بلوک ۴ طبقه که دارای ۱۶ واحد مسکونی است، در یک زمین و محوطه اختصاصی و مجزای خود نسبت به سایر بلوکها و با امکانات مناسب طراحی می‌شود. بدین ترتیب ساکنان هر بلوک به صورت شایسته تر و با آرامش بیشتری با هم تعامل و ارتباط برقرار می‌کنند و برای اداره بلوک و محوطه اختصاصی خود تصمیم گیری و برنامه ریزی می‌ نمایند. این یکی از اساسی‌ترین اقدامات ما بود که نسبتاً هم زمان زیادی صرف آن کردیم و مراحل نهایی آن نیز به زودی به پایان می‌رسد.

بلحاظ فنی و عمرانی چه هدفی را دنبال می کنید؟

تمام واحدهای مسکونی، صنعتی، اداری، تجاری و راهسازی مستقر در ارگ جدید چه آنها که در سالیان قبل احداث شدند و چه آنها که قرار است در آینده احداث شوند با رعایت قوانین سخت گیرانه مدیریت محترم شهرک ارگ جدید، مهندسین و ناظرین این منطقه و سازمان نظام مهندسی ساخته می شوند. همچنین انبوه سازان بهار همیشه کلیه ساخت و سازهای خود را به صورت اصولی و قانونمند انجام می دهد و پروژه های ساخته شده این مجموعه در ارگ جدید یا سایر نقاط کشور بیانگر همین موضوع می باشند. مثلا همین مسجد جامع ارگ جدید یا هتل را ببینید که بعد از سالها از ماندگارترین بناهای عمرانی این منطقه شده اند. علاوه بر وسواس و دقت نظر گروه بهار، ارگ جدید اینقدر قوانین سختگیرانه و ارزشمندی در ساختمان سازی دارد که واقعا از همه لحاظ اطمینان کافی را برای همه ایجاد می کند.

 

و سخن پایانی …

جا دارد بار دیگر ضمن تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که با اعتماد به انبوه سازان بهار تا این مرحله ما را همراهی کردند و ما نیز قطعا پاسخ شایسته ای به اعتماد آنها می دهیم، از مسئولین گرامی شهرستانهای شرق استان خصوصا بم و نماینده مردم در مجلس و ائمه محترم جمعه و فرمانداران مسئولین محترم قضایی و… برای همراهی با ما و نظر مساعدی که از روز اول و در افتتاحیه پروژه داشتند تشکر کنم و یک تشکر ویژه باید داشته باشم از مسئولین محترم ارگ جدید خصوصا آقایان فاضل و فهمی که واقعا اگر مساعدت آنها نبود این اتفاق نمی افتاد.

بار دیگر از مردم عزیز هم خواهشمندم که به شایعات و سخنان بی جا و بدون ادله توجه ننمایند. ما بخوبی می دانیم که کشور ما و مردم ما متاسفانه تا قدری نسبت به برخی مسایل و برنامه ها اعتماد کافی ندارند به همین دلیل نهایت تلاشمان را می کنیم که اعتماد شهروندان محترم شرق استان را تامین کنیم. همین که ما جز معدود انبوه سازانی هستیم در کشور که اول می سازیم و بعد پول میگیریم  و ادامه میدهیم و سپس تا پایان کار پول را قسطی و به راحت ترین شکل ممکن از مردم میگیریم و همزمان با پرداخت پیش پرداخت واگذاری محضری و ثبتی را انجام می دهیم، قدم محکمی برای اعتمادسازی است و امیدوارم مردم عزیز هم همچنان با ما همراه باشند.

خواهشمندم اخبار رسمی و به روز انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار را تنها از طریق سایت یا کانال تلگرام این مجموعه و کانال تلگرام هفته نامه طلوع بم و مجله ارگ جدید پیگیری نمایند. دعوت میکنیم که به ارگ جدید تشریف بیاورید و از نزدیک شاهد اجرای پروژه باشید و ضمن مراجعه به دفتر ارگ جدید کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما قطعا هستند. امیدوارم خداوند مارا یاری کند تا برای احیا و توسعه پایدار بم عزیز در دوران بعد از زلزله قدم کوچکی برای این مردم صبور و نجیب و داغدیده برداریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5411

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.