افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024
در فرمانداری و شورای شهر بم بررسی شد:

آخرین وضعیت شهرک حاشیه‌نشین قشمی در تدوین طرح تفصیلی بم

  • کد خبر : 9106
  • 21 شهریور 1400 - 12:29
آخرین وضعیت شهرک حاشیه‌نشین قشمی در تدوین طرح تفصیلی بم

جلسه بررسی طرح تفصیلی بم در خصوص شهرک قشمی ظهر شنبه بیستم شهریور با حضور هادی شهسوارپور فرماندار، دکتر افضلی مجری طرح تفصیلی و دیگر مسئولین مربوطه در فرمانداری بم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه طلوع بم، دکتر افضلی در ابتدای جلسه از برگزاری جلسات متعدد و کارگروههای مختلف برای طرح تفصیلی خبر داد و گفت: در بحث اسکان غیر رسمی که در بم شامل شهرک قشمی و بخشی از شهرک امام میشود مطالعاتی را شروع کردیم و در این جلسه باید بگویم با توجه به عکس هوایی در حال حاضر ۶۲۰ واحد مسکونی در شهرک قشمی وجود دارد که آمار قبلی ۴۲۰ واحد مسکونی بوده است که عمدا این زمین ها در پلاکهای ثبتی ادارات میراث فرهنگی و راه و شهرسازی می باشد. وی در ادامه افزود: براساس رویکردهای مختلف طرح تفصیلی، جابجایی شهرک بیشتر پیشنهاد شده، اما در شرایط فعلی و راهکار اولیه پیشنهادی ما، توسعه محله و تاسیس دفاتر تسهیلگری و در نتیجه توانمندسازی این جامعه است؛ تا این جابجایی در طول زمان مشخص شده ای و استقبال خود شهروندان انجام شود.
محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری بم نیز درخصوص نظارتهای مستمر پلیس ساختمان بر شهرک قشمی گفت: این بازدیدها هر روز انجام می شود و بعضا برخی مواد و مصالح ساختمانی هم که برای تصرف زمینی است جمع آوری می شود. در شرایط فعلی مساحت شهرک افزایش پیدا نکرده اما ساخت و ساز درون فضاهای خالی همان منطقه به صورت مخفیانه صورت میگیرد.
هادی شهسوارپور فرماندار بم از پیگیری ها و کارهای صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف شهرک قشمی یاد می‌کند و از طرح جابجایی آنها به اسفیکان نام می‌برد که عدم استقبال شهرک نشینان را در پیش داشت.
وی در خصوص مشکل شهرک قشمی گفت: متاسفانه مشکلات این مجموعه بسیار پیچیده است، زیرا برخی شهروندان زیر پوشش کمیته و بهزیستی و برخی دیگر تسهیلات دریافت کرده اند و برخی دیگر حتی پروانه ساختمانی دارند که کار را بسیار سخت میکند و در نتیجه ما به دنبال یک راه عملیاتی هستیم.
سمانه سام نژاد نایب رئیس شورای شهر بم نیز در این جلسه گفت: جابجایی شهرک قشمی کار بسیار دشواریست و ما می‌توانیم با توانمندسازی و با کمک از دفتر مطالعات سازمان بازآفرینی شهری که سند اسکان مجدد را نوشته اند کمک بگیریم کار این واحد تخصصی و در همین حوزه است.
علیرضا اشرف زاده رئیس بهزیستی بم از آمار بالای آسیب های اجتماعی در این منطقه خبر داد و گفت: حدود ۴۰ درصد آسیبهای اجتماعی شهر در این منطقه روی می‌دهد که می‌طلبد حتما دنبال یک کار عملیاتی باشیم. وی همچنین افزایش تعداد واحد مسکونی این منطقه را زنگ خطری برای همه اعلام کرد.
حسین رمضانی زاده رئیس دادگستری بم در این جلسه ضمن مخالفت با جا به جایی شهرک قشمی خواستار تعیین تکلیف اسناد این منطقه شد و از نیروی انتظامی خواست تا در کنار پلیس ساختمان شهرداری فعال باشد.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد جلوی افزایش واحدهای مسکونی این منطقه گرفته شود و مجری طرح تفصیلی مطالعات و ضوابط میراث فرهنگی و اداره راه وشهرسازی را بررسی و در این خصوص با سازمان بازآفرینی شهری هم مکاتباتی داشته باشد و مطالعات دقیق برای طرحی مستمر ارئه شود.

بررسی فرایند طرح تفصیلی در هشتمین جلسه شورا شهر بم

هشتمین جلسه شورای شهر بم با حضور اعضا عصر شنبه بیستم شهریور برگزار شد. دکتر افضلی مجری طرح تفصیلی بم به صحن شورا دعوت شده بود.
در ابتدای جلسه کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم در خصوص بازدید از پل ولایت با همراهی برخی اعضا و محمد بنی‌اسدی سرپرست شهرداری اشاره کرد و گفت: از همه ارگانهای مربوطه در خواست داریم به مساله ورود کنند وی در ادامه افزود: در این خصوص کارگروهی تشکیل خواهد شد و طی هفته آینده تمامی موارد مربوط به این پل برای مردم شفاف سازی شود.
وی در ادامه در خصوص طرح تفصیلی بم گفت: با شناختی که از دکتر افضلی دارم و حس مطالبه گری اعضای شورای ششم تدوین این طرح به خوبی انجام خواهد شد. این یک طرح ویژه است و نمونه ای برای کشور باید باشد.
وی خاطر نشان کرد در این طرح باید به حفظ باغشهر، نگاه تاریخی و جهانی بودن بم دقت کامل شود.
در ادامه جلسه دکتر افضلی در خصوص چگونگی فرآیند تدوین طرح تفصیلی توضیحاتی ارایه کرد و اعضای شورا در این خصوص به تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9106

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.