افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان:

آجیل خارجی در مقابل مزه آجیل ایرانی حرفی برای گفتن ندارد/ افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت آجیل

  • کد خبر : 8428
  • 24 اسفند 1399 - 17:42
آجیل خارجی در مقابل مزه آجیل ایرانی حرفی برای گفتن ندارد/ افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت آجیل

رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان خطاب به مردم گفت: آجیل ایرانی خریداری کنید زیرا آجیل و خشکبار خارجی به دلیل نوسان نرخ ارز قیمتش بالاست، ضمن آنکه طعم و مزه آجیل ایرانی بسیار عالی است و اصلا در این مورد آجیل خارجی نمی تواند با آجیل ایرانی رقابت کند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ، “مهدی کیوانی مقدم”اظهار کرد: هیچگونه کمبودی در بازار آجیل در کرمان وجود ندارد و شرایط تامین و عرضه آجیل مطلوب است.

وی با اشاره به تعطیلات سال گذشته به دلیل شیوع کرونا افزود: در سال گذشته به دلیل قرنطینه و تعطیل کردن مغازه های خشکبار، فروش چندان خوبی نداشتیم اما فروش آجیل امسال تاکنون نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان درباره میزان افزایش قیمت خشکبار در سال جاری عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه حمل و نقل و دستمزد کارگران، قیمت خشکبار تولید داخل حدود ۳۰ درصد و خشکبار وارداتی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما افزایش قیمت آجیل نسبت به تورم ناچیز است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته به دلیل تعطیل کردن اصناف در راستای کنترل شیوع کرونا، فروش خوبی نداشتیم و باتوجه به اینکه زمان ماندگاری آجیل مخصوصا آجیل شورشده حدود سه ماه است، مغازه داران مجبور به معدوم کردن آجیل ها شدند و صنف خشکبار بابت این تعطیلی ها ضرر زیادی کرد اما فروش امسال در عین اینکه میزان دورهمی ها و مهمانی ها کمتر شده، نسبت به سال گذشته مطلوب تر است.

کیوانی مقدم درباره تاثیر کرونا بر صنف آجیل و خشکبار گفت: میزان فروش آجیل و خشکبار امسال مانند سال های قبل از شیوع کرونا نخواهد شد ولی راضی هستیم.

وی به مصرفکنندگان توصیه کرد: آجیل را قبل از مصرف در فر، تستر، ماهی تابه یا هر وسیله ای که در اختیار دارید حرارت دهید زیرا اثر حرارت دهی بر آجیل علاوه بر کاهش آلودگی احتمالی، باعث افزایش تردی و تازگی آن می شود همچنین اگر می خواهید آجیل را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید حتما آن را بسته بندی کنید زیرا رطوبت باعث خرابی آجیل می شود.

رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان خطاب به مردم گفت: آجیل ایرانی خریداری کنید زیرا آجیل و خشکبار خارجی به دلیل نوسان نرخ ارز قیمتش بالاست، ضمن آنکه طعم و مزه آجیل ایرانی بسیار عالی است و اصلا در این مورد آجیل خارجی نمی تواند با ایرانی رقابت کند.

وی افزود: مردم حتما از مغازه هایی که مجوز عرضه آجیل و خشکبار دارند، آجیل خود را تهیه کنند زیرا مغازه ها و عطاری ها، آجیل کم کیفیت عرضه می کنند.

کیوانی مقدم درمورد صادرات آجیل و خشکبار اظهار کرد: بیشتر صادرات ما مربوط به پسته است و فقط ۲۰ درصد پسته تولیدی در داخل کشور مصر ف می شود و برخی از اقلام آجیل همچون بادام، مغز بادام و … را مجبوریم وارد کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8428

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.