افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024

داستان مرغ در استان کرمان به کجا رسید؟

  • کد خبر : 8295
  • 16 اسفند 1399 - 10:23
داستان مرغ در استان کرمان به کجا رسید؟

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: اکنون از استان های همجوار مرغ وارد استان کردیم و حدود ۱۹۵ تن در روز توزیع گوشت مرغ داریم و ظرف چند روز آینده مشکل مرغ در استان حل خواهد شد. همچنین برای مرغ منجمد ۱۰۰۰ تن مصوب داشتیم که تاکنون ۲۵۰ تن به شمال استان و ۱۵۰ تن به جنوب استان اختصاص یافته است و ۶۵ تن گوشت منجمد گوساله نیز داریم.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ،”مهدی حسینی نژاد” عصر امروز ۱۶ اسفند در شانزدهمین جلسه تنظیم بازار استان کرمان گفت: در سفر آقای قبادی معاون وزیر صمت به کرمان مصوباتی در راستای تامین کالاهای اساسی داشتیم به طوری مقرر بود که ۱۰۰۰ تن برنج هندی و ۱۰۰۰ تن برنج تایلندی به استان اختصاص یابد که تا کنون ۱۴۰۰ تن برنج هندی به استان آمده و تاکنون مجوز ۸۰۰ تن برای برنج تایلندی گرفته شده است.

وی از توزیع شکر خانوار با قیمت ۸۸۰۰ تومان از امروز در استان خبر داد و بیان کرد: شکر صنعتی با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان توزیع می شود که صنوف و صنعت پیگیر جذب این سهمیه نیستند و ۴۰۰۰ تن شکر برای صنف و صنعت با قیمت۹ هزار تومان از کارخانه شکر سیرجان گرفتیم. گفتنی است که سهمیه ۲ هزار تن شکر که در سفر معاون وزیر صمت مصوب شده بود امروز مجوز توزیع آن صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به میوه شب عید اشاره و عنوان کرد: ۴۵۰ تن سیب درختی حمل و در استان موجود که ۱۰۰ تن آن به جنوب استان اختصاص یافته است و تاکنون ۴۰ تن پرتقال از ۹۰۰ تن مصوب به استان حمل و در سردخانه ها موجود شده و مابقی پرتقال مورد نیاز استان از شمال کشور خریداری شده اما هنوز به استان حمل نشده است که از ۲۵ اسفند به استان می آیند.

وی به داستان مرغ اشاره کرد و افزود: ورودی و خروجی کشتارگاه رصد می شود و در ۱۵ روز گذشته ۱۲۰ تن تولید در استان داشتیم و تقریبا روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان کمبود داریم.

حسینی نژاد ادامه داد: از استان های همجوار مرغ وارد استان کردیم و حدود ۱۹۵ تن در روز توزیع گوشت مرغ داریم و ظرف چند روز آینده مشکل مرغ در استان حل خواهد شد. همچنین برای مرغ منجمد ۱۰۰۰ تن مصوب داشتیم که تاکنون ۲۵۰ تن به شمال استان و ۱۵۰ تن به جنوب استان اختصاص یافته است و ۶۵ تن گوشت منجمد گوساله نیز داریم.

“عباس سعیدی” رییس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: ۶۵ هزار قطعه ظرفیت برای جوجه ریزی در استان ایجاد شده که نیاز به مجوز داریم و همچنین ظرفیت جوجه ریزی بین یک میلیون ۷۰۰ تا یک میلیون ۸۰۰ قطعه در استان شناسایی کردیم که اگر مجوزهای لازم صادر شود می توانیم این تعداد قطعه جوجه ریزی داشته باشیم.

“علی زینی وند ” استاندار کرمان در واکنش به این سخنان رییس جهادکشاورزی دستور پیگیری های لازم برای دریافت مجوزها را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8295

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.