افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
شهسوارپور فرماندار بم عنوان کرد:

۵۵ درصد خسارت نخلداران بمی پرداخت شد

  • کد خبر : 2632
  • 13 خرداد 1397 - 11:28
۵۵ درصد خسارت نخلداران بمی پرداخت شد

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه پرداخت خسارات نخلداران بمی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است گفت: تاکنون ۵۵ درصد خسارت نخلداران بمی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از تسنیم، هادی شهسوارپور با بیان اینکه بیمه درختان خرما با دو عنوان انجام می‌شود اظهارداشت: یکی از انواع بیمه درختان نخل براساس خشکیدگی درختان خرما است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قانون بیمه‌ای، در این نوع از بیمه خسارت تا ۳۰ درصد پرداخت می‌شود افزود: یعنی اگر خسارت خشکیدگی خوشه‌های خرما به بیش از ۳۰ درصد درختان آسیب وارد کند نخلداران مشمول دریافت حق بیمه می‌شوند.

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه در سال گذشته حق بیمه مبلغ ۴ هزار و ۳۱۸ تومان برای هر درخت بوده که مبلغی بین هفت تا هشت هزار تومان خسارت پرداخت شده است عنوان کرد: تا کنون در چند نوبت خسارات بیمه به نخلداران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴ بهمن ماه سال ۱۵ درصد، ۲۰ اسفندماه ۴۰ درصد و در نهایت ۷ خرداد ماه سال جاری خسارت بیمه به نخلداران بخش مرکزی بم پرداخت و تسویه حساب شده‌اند گفت: پرداخت خسارت نخلداران بخش بروات همچنان باقی مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

شهسوارپور با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان از محل دریافت خسارت سال گذشته خود برای بیمه درختان خود در سال جاری اقدام کردند افزود: حق بیمه درختان نخل در سال جاری افزایش پیدا کرده و به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر درخت رسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت خسارت نخلداران از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است بیان کرد: ۵۵ درصد خسارت نخلداران بمی پرداخت شده است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا پایان خردادماه ۴۵ درصد خسارت باقی مانده بیمه شدگان پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2632

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.