افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در ستاد کرونا عنوان کرد:

۴ برابر شدن تعداد فوتی ها نسبت به ماه قبل/ افزایش تعداد تست کرونا از ۳۰ به ۱۲۰ مورد

  • کد خبر : 7332
  • 24 آبان 1399 - 17:17
۴ برابر شدن تعداد فوتی ها نسبت به ماه قبل/ افزایش تعداد تست کرونا از ۳۰ به ۱۲۰ مورد

به گزارش طلوع ارگ، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در ستاد مبارزه با بیماری کرونا ضمن اعلام وضعیت بحرانی در بیمارستان پاستور بم گفت: از اول آبان تا امروز ۱۶۷ بیمار بستری مبتلا به کرونا داشته‌ایم که در مقایسه با مهر که ۷۱ بستری بوده است،  نشان از افزایش بستری‌ها می‌دهد؛ وی همچنین […]

به گزارش طلوع ارگ، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در ستاد مبارزه با بیماری کرونا ضمن اعلام وضعیت بحرانی در بیمارستان پاستور بم گفت: از اول آبان تا امروز ۱۶۷ بیمار بستری مبتلا به کرونا داشته‌ایم که در مقایسه با مهر که ۷۱ بستری بوده است،  نشان از افزایش بستری‌ها می‌دهد؛ وی همچنین در ادامه گفت: تا امروز ۲۴ فوتی در حوزه شرق استان ثبت شده است که نشان از ۴ برابر شدن تعداد فوتی‌های ما نسبت به ماه قبل است.

دکتر اویسی خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که باعث افزایش تعداد فوتی ها شده است مراجعه دیر هنگام بیماران به بیمارستان است وی در ادامه گفت: زمانی که میزان اکسیژن خون به زیر ۸۸ درصد می رسد ما میتوانیم به بیمار کمک کنیم اما بیشتر کسانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند میزان اکسیژن خونشان زیر ۵۰ درصد است. وی افزود: تاثیرگذارترین عامل شیوع کرونا در حوزه شرق استان دیدارها و مراسمات خانوادگی است.

وی ضمن تشدید  بیشتر نظارت ها بر مراسمات خانگی نیز عنوان کرد: تعداد۳۲ نفر از نیروهای ما در  بیمارستان پاستور  به کرونا مبتلا شده اند و باید بدانیم که ما کلا ۲۲۰ نیرو در اختیار داریم و هر چه پیک بیماری بیشتر ادامه پیدا کند، نیروهای ما فرسوده‌تر می شوند، با این حساب ما فراخوان جذب پرستار را به زودی میدهیم.

دکتر اویسی در خصوص راه اندازی دستگاه PCR  (تشخیص تست کرونا) نیز گفت: ما روزانه ۳۰ تست کرونا میتوانستیم ثبت کنیم اما با راه‌اندازی این دستگاه جدید میتوانیم۱۲۰ تست در یک شیفت و ۲۴۰ تست در دو شیف کاری را ثبت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص آخرین وضعیت اکسیژن بیمارستان پاستور نیز گفت: مشکلاتی در این زمینه داشته ایم که پیگیری کرده ایم و به امید خدا در هفته آینده نیز حل می‌شود؛ وی در ادامه گفت: بیمارستان پاستور فعلا دو دستگاه اکسیژن ساز دارد و ما در تلاش هستیم که یک دستگاه دیگر نیز اضافه کنیم وی در ادامه گفت: ما تعداد ۵۰ کپسول اکسیژن جدید هم خریداری کرده ایم که البته ۱۶۰ کپسول هم از قبل داشته ایم که کافی نیست چون هر کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن در مدت ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه خالی می شود.

دکتر اویسی نیز خاطر نشان کرد: به دلیل حساسیت بالا ما بیماران دیالیزی و تالاسمی را به بنیاد  خیریه سپهر منتقل کردیم، زیرا این گروه از بیماران جزو دسته‌های خاص حساب می‌شوند و برای حفظ سلامت بیشتر آنها این کار را انجام دادیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7332

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.