افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

۳۲ محکوم مالی و جرائم غیر عمد در زندان بم نیازمند کمک خیران هستند

  • کد خبر : 6159
  • 28 خرداد 1399 - 16:52
۳۲ محکوم مالی و جرائم غیر عمد در زندان بم نیازمند کمک خیران هستند

رییس دادگستری شهرستان بم گفت: در حال حاضر ۳۲ محکوم مالی و جرائم غیر عمد در زندان بم هستند که برای آزادی آن‌ها به مبلغی قریب به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان نیاز است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از میزان، مصطفی عارف کیا به تشکیل و راه اندازی شورای مصلحین و حکمین قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این شورا که اعضای آن از متنفذین و مقبولین مردم شهرستان بم هستند در جهت ترویج فرهنگ گذشت و صلح و سازش گام‌های بزرگی برداریم.

این مقام قضایی یادآور شد: به همت خیرین، نیکوکاران و ستاد دیه استان طی یک سال گذشته و با برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح شهرستان مبلغی بیش از هشتصد و شصت و یک میلیون و چهارصدهزارتومان جمع آوری شد و تعداد ۳۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان این شهرستان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده خود بازگشته اند.

رییس دادگستری بم با بیان احادیثی از ائمه اطهار سلام الله علی‌ها و آیاتی از کلام الله مجید در خصوص اهمیت بخشش و گذشت، گفت: یکی از بهترین اعمال کمک به مستمندان و نیازمندان است که ما بایستی فرهنگ سازی کنیم که این فرهنگ به مفهوم واقعی خود نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه زندان محل نگهداری محکومین جرائم خشن و امنیتی و افراد شرور است، افزود: زندان محل نگهداری محکومین مالی یا محکومین جرائم غیرعمد نیست و درست نیست که شخصی را به علت فقر در زندان نگهداری کنیم.

عارف کیا بیان کرد: در جرائم غیرعمد هم سوء نیتی در کار نیست و ممکن است برای هریک از ما اتفاق بیفتد و حادثه همیشه خبر نمی‌کند و شاید با یک اتفاق و سهل انکاری مشکل بزرگی به وجود بیاید و از سوی دیگر به زندان افتادن یک شخص چه مشکلاتی را برای خانواده وی اتفاق می‌افتد و حتی در جرائم عمدی هم خانواده مجرمین بی تقصیرند.

رییس دادگستری شهرستان بم گفت: پیشگیری از جرائم، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و تربیت مددجویان زندانی و بازگشت سعادتمندانه آن‌ها به اجتماع و داشتن جامعه‌ای سالم در کنار بهبود وضعیت این افراد از رویکرد‌های مورد توجه قوه قضاییه طی چند سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6159

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.