افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان:

۲۵ درصد قتل های استان کرمان زمینه مواد مخدر دارد

  • کد خبر : 7209
  • 06 آبان 1399 - 13:05
۲۵ درصد قتل های استان کرمان زمینه مواد مخدر دارد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان کرمان بحث مواد مخدر است، تصریح کرد: ۲۵ درصد قتل های استان زمینه مواد مخدر دارد و اساس مشکل برخی از طلاق ها و سرقت ها مواد مخدر است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، سرهنگ “سیدموسی حسینی” شامگاه دوشنبه پنجم آبانماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید پیش بینی و پیشگیری بنیادی را در مرزهای کشور داشته باشیم و تدابیری اتخاذ شود تا مواد مخدر وارد کشور نشود.

وی افزود: ورود مواد مخدر از سمت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اتفاق می افتد و کشور ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و ما در مبارزه با مواد مخدر وظیفه خود را دنبال می کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه بحث های سوجویانه و هجمه فرهنگی در بحث مواد مخدر مطرح است که جامعه ما را هدف قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز ۹۰۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود و ۳۶۰۰ کارگاه تولید شیشه در این کشور وجود دارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بیان کرد: از نظر ما استان کرمان مرز قلمداد می شود و بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان ما بوده و در سال جاری رتبه نخست کشوری را در این بخش داریم که نشان می دهد تلاش ها بیشتر شده است.

وی افزود: تلاش همکاران در سطح استان موجب شده کنترل های بیشتری را در مبادی ورودی استان داشته باشیم و منجر به افزایش ۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال جاری در استان نسبت به سال گذشته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بخش زیادی از توان خود را در مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تصریح کرد: در جامعه جهانی ادعاهای زیادی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد اما در قبال هزینه هایی که ایران در این زمینه می کند و شهدائی که تقدیم کرده، کمکی از سوی سازمان های جهانی نشده و کشور ما تنهاست.

وی با بیان اینکه علی رغم همه تلاش ها ورود مواد مخدر را به کشور داریم اما تلاش ها را افزایش داده ایم، عنوان کرد: در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر علی رغم شیوع بیماری کرونا کار را تعطیل نکرده و طرح های مختلفی در این زمینه اجرا شده و پاسخگوی همشهریان بوده ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: تماس های بسیاری در شهرهای مختلف از سوی مردم بوده که کار را انجام داده ایم و نیروی انتظامی همیشه آماده است. و ما آمادگی جمع آوری معتادین متجاهر را داریم.

وی افزود: از خیّران درخواست داریم برای ساماندهی معتادین متجاهر کمک کنند زیرا ما در زیرساخت مشکل داریم.

حسینی تصریح کرد: معتادین متجاهر افرادی هستند که تا دیروز در کنار ما بوده و اکنون باید جائی برای آنها مهیا شود که در شان انسانی آنها باشد و متاسفانه زیرساخت مناسبی در استان نداریم.

وی بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باید سهم استان کرمان را ادا کند. به جهت ورود محموله های سنگین مواد مخدر و هزینه های اجتماعی، فرهنگی و انتظامی که می دهد باید حق استان ادا و زیرساحت ها در استان فراهم شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در چند شهرستان کمپ های ماده ۱۶ در حال احداث است، اظهار کرد: در زمینه جمع آوری معتادین متجاهر هزینه و این افراد جمع می شوند اما باید فکر اساسی بشود تا نتیجه و بازخوردی از این همه هزینه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که تقاضا در جامعه وجود داشته باشد، خرده فروشی مواد نیز وجود دارد و به دلیل اینکه ما در مسیر ترانزیت مواد هستیم و به شدت مبارزه انجام می شود، اما ریزش در شهرستان ها داریم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: نیروی انتظامی مبارزه خود را انجام می دهد و نسبت به سال قبل افزایش برخورد داریم و فردی که دستگیر می شود، در روال قانونی و به دستور قاضی محکوم می شود که از همکاری دستگاه قضائی تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان کرمان بحث مواد مخدر است، تصریح کرد: ۲۵ درصد قتل های استان زمینه مواد مخدر دارد و اساس مشکل برخی از طلاق ها و سرقت ها مواد مخدر است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: درخواست ما این است همه دست به دست هم داده و کار کنیم. در ساماندهی معتادین متجاهر دنبال مقصر نیستیم و می خواهیم کار انجام شود.

وی اظهار کرد: کسانی که می توانند به ایجاد کمپ های ماده ۱۵ ورود کنند تا بتوانیم بازخورد بهتری از سم زدائی و بازگرداندن معتادین داشته باشیم و کارآفرینان و کارخانه داران می توانند این افراد را به کار بگیرند.

حسینی اظهار کرد: از کسانی که توان دارند درخواست داریم به استانداری یا فرماندهی انتظامی اعلام آمادگی کرده و به صورت عملی وارد میدان بشوند تا به مردم کمک کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در مبارزه با مواد مخدر کار فرهنگی نیز انجام می دهیم، افزود: شبانه روز تلاش می کنیم و توان خود را در این زمینه می گذاریم و امیدواریم بتوانیم سربازان خوبی باشیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.