افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

۱۵ سفیر ایران در کشورهای خارجی از شهر تاریخی بم دیدن کردند

  • کد خبر : 5222
  • 11 دی 1398 - 17:28
۱۵ سفیر ایران در کشورهای خارجی از شهر تاریخی بم دیدن کردند

۱۵سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی امروز (چهارشنبه ) وارد شهر بم شدند و از جاذبه های شاخص این میراث تاریخی ثبت جهانی دیدن کردند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا،  ارگ تاریخی، قنات های دوقلوی ثبت شده جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات ، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و کارخانجات خودروسازی بم از جمله نقاطی بود که در این سفر مورد بازدید سفرا قرار گرفت .

 فاز دوم شرکت خودروسازی مدیران خودرو
مستر ژانگ وو ، مدیر کارخانه مدیران خودرو در جریان این بازدید گفت : فاز دوم این کارخانه با پنج میلیون دلار سرمایه گذاری راه اندازی شد و در حال حاضر تمام سالن ها جهت بهره برداری آماده اند.
وی افزود: ظرفیت تولید این مجموعه ۱۵۰هزار دستگاه در طول سال است که می تواند بطور همزمان ۱۲ مدل مخلتف ماشین تولید کند.
مدیرکارخانه مدیران خودرو اظهارداشت: این مجموعه خودروسازی در سال گذشته بخاطر مشکلات اقتصادی کشور نتوانست از این سالن بهره برداری کند.
مستر وو ادامه داد: در حال حاضر مدیران خودرو چندین مدل ماشین از جمله تیگو پنج و هفت و آریزو پنج و شش تولید می کند.
مدیر کارخانه مدیران خودرو بیان کرد: اکسید خودرو از نمونه مدل هایی است که هنوز به بازار ایران معرفی نشده و بزودی کار معرفی آن خواهد شد.
وی توضیح داد: این خودرو تحت لیسانس اروپا با ظرفیت موتور یک هزار و ۶۰۰ اسب بخار تولید می گردد که بیشتر قطعات آن از اروپا وارد می شود .
مدیرکارخانه تصریح کرد: ارزش این خودرو بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان  با سوخت هفت و نیم درصد است.

صنایع بسته بندی برنا در منطقه ویژه ارگ جدید

در ادامه این هیات دیپلماتیک از صنایع بسته بندی برنا واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بازدید کردند.
این واحد با ظرفیت ۱۵هزار تن در سال حدود ۷۰ مدل از محصولات خرما و فراورده های آن جهت صادرات به ۳۰ کشور بسته بندی می شود و بیشتر صادرات مربوط به خرمای مضافتی بوده که متاسفانه بدلیل تحریم ها حدود ۴۰درصد صادرات کاهش یافته است.

قنوات دوقلوی ثبت جهانی اکبر آباد و قاسم آباد

سفیران همچنین  در بحث گردشگری از قنوات دوقلوی ثبت شده جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات بازدید شد .

این قنوات در سال ۹۳ ثبت ملی و سال ۹۵ ثبت جهانی شدندو مادر چاه های آن ها با دبی اب ۱۱۴ و ۱۱۰ لیتر در ثانیه با عمق ۶۰متر و با طول پنج کیلومتر از شرق بم تا شمال بروات است.

در پایان این هیات دیپلماتیک از ارگ قدیم بم هفتمین اثر ثبت شده جهانی دیدند کرده و سپس  شهر بم را به مقصد جیرفت ترک کردند.

معرفی قابلیت های استان کرمان در سطح جهان 

به گفته مشاور رسانه ای استاندار کرمان این سفرا در ادامه به  جیرفت، کرمان، رفسنجان و سیرجان سفر می‌کنند.

عباس تقی زاده معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان کرمان در سطح بین المللی را از مهم ترین اهداف این سفر اعلام کرد.
وی با مهم خواندن نقش سفرا در جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی به استان کرمان افزود: گسترش تعاملات بین المللی و حضور گردشگران خارجی از اولویت های برنامه های  استاندار و تیم اقتصادی این استان است .
سفرای کنونی جمهوری اسلامی ایران یا با سابقه سفیربودن در کشورهای سوئد، نیجریه، تایلند، کرواسی، فیلیپین، آفریقای جنوبی، مجارستان، صربستان، قرقیزستان، بلاروس، دانمارک، آلمان، پاکستان، موریتانی و نروژ  ترکیب این هیات را تشکیل می دهد.
تقی زاده  افزود: سفرا در جیرفت، مهد تاریخ و تمدن از مجتمع های گلخانه ای و مزارع دیدن کرده و عصر  امروز (چهارشنبه) در جشنواره مرکبات شرکت می کنند.
به گفته تقی زاده استاندار کرمان امروز به جیرفت سفر کرده  و علاوه بر حضور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی،  در جشنواره مرکبات و بازدیدها سفرا را همراهی خواهد کرد.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نشست سفرا با فعالان بخش خصوصی در کرمان و بازدید از توانمندی های رفسنجان و سیرجان را از برنامه های روز پنجشنبه و دومین روز سفر سفرا اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5222

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.