افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ۹۷/۹/۱۰

  • کد خبر : 3247
  • 12 آذر 1397 - 11:55
گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ۹۷/۹/۱۰

نشست شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٠ با حضور جزینی سرمربی تیم فوتبال جوانان شهرداری بم، عیش آبادی سرپرست تیم و بازیکنان تیم جوانان بم و توکلی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بم برگزار شد.

نشست شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٠ با حضور جزینی سرمربی تیم فوتبال جوانان شهرداری بم، عیش آبادی سرپرست تیم و بازیکنان تیم جوانان بم و توکلی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بم برگزار شد. عزیز آبادی رئیس شورا در این نشست از سرمربی، سرپرست و بازیکنان تیم فوتبال جوانان شهرداری بم به مناسبت کسب قهرمانی این تیم در لیگ استان قدردانی کرد. جزینی سرمربی تیم فوتبال گفت: در مدت زمانی که من سرمربی تیم هستم همراه با تیم شاهد مشکلات زیادی بوده ایم اما سعی و تلاشمان را کردیم تا به اینجا رسیدیم اگر به جوانان و قهرمانان تیم را رها نکنیم و آنها را حمایت کنیم سال آینده به لیگ یک خواهند رفت.عزیز آبادی رئیس شورا ضمن تشکر از علی زمانی که آقای گل مسابقات انتخاب شده بود ادامه داد: همه اعضاء شورا و شهرداری حامی تیم جوانان و بزرگسالان هستند تا مقام‌های بهتر کسب کنند از آنجا که ۷۰% تیم فوتبال مردان را ورزشکاران بومی تشکیل میدهند تیم جوانان می‌توانند پشتوانه تیم بزرگسال فوتبال بم باشند. در ادامه اعضاء شورا ضمن تشکر برای تیم فوتبال آرزوی موفقیت های بیشتر در مقام های برتر داشتند و در پایان از همه با لوح تقدیر قدردانی شد.

در ادامه نشست شورا رئیس شورا به مناسبت ۱۲ آذر روز معلولین میزبان محمد افشارمنش معتمد و معلول شهرستان بم بود تا به مشکلات معلولین از دیدگاه ایشان پرداخته شود. عزیز آبادی با اشاره به زلزله و افزایش تعداد معلولین گفت مطمئناً تمام مشکلاتی که معلولین دارند را ما نمی توانیم حل کنیم اما برای اینکه خود شورا در این زمینه پیشقدم شده باشد تصمیم به نصب آسانسور برای استفاده معلولین عزیز گرفته‌ایم امیدواریم شاهد اقدامات بعدی از سایر ادارات و همچنین در سطح شهر برای رفاه حال این عزیزان باشیم. محمد افشارمنش هم ضمن تشکر از دعوت شورا گفت: دکتر مکارم اولین کسی بود که مشاوره امور معلولین را در دانشگاه علوم پزشکی بم راه اندازی کرد و بعد از ایشان به فراموشی سپرده شد. محمد افشارمنش معتمد بمی در خصوص مشکلات معلولین در بم گفت: هیچ فضای مناسبی برای معلولین در ادارات، حتی رمپ استانداردی وجود ندارد با اینکه شهر بم بعد از زلزله دوباره ساخته شد اما به این امر پرداخته نشد در حالی که می توانست یکی از شهرهای بدون مانع برای معلولین باشد. وی افزود در اکثر شهرها امتیازاتی برای افراد معلول در نظر گرفته و تخفیفاتی را قائل می‌شوند اما در شهرستان‌بم چنین کاری صورت نگرفته است حتی پارکینگ ویژه معلولین فقط در یکی _ دو جا تعبیه شده است که باید تعداد آن در سطح شهر بیشتر شود. افشارمنش در پایان سخنان خود به شورای شهر پیشنهاد داد تا در روز معلول با چند معلول دیدار کنند و زندگی آنها را از نزدیک مشاهده کنند. محمد افشارمنش همیشه و در همه جا مدافع حقوق معلولین بوده است و خیریه صبرشکیب معلولین را راه اندازی کرده و اولین بنیانگذار ازدواج معلول با معلول بوده است.

در این نشست توکلی رییس اداره راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که تکلیف منازل مسکن مهر مددجویان بهزیستی و افراد دیگر چیست گفت: در بحث اعتبارات با مشکل مواجه شده اند زیرا اعتبار لازم برای ساخت منزل در نظر گرفته نشده است و این مشکل فقط مخصوص شهر نیست بلکه در کل کشور این مشکل وجود دارد و ما در بم در شرایط خوب مسکن هستیم. وی افزود: تاکنون ۱۲۰ واحد مسکونی مسکن مهر در حد نازک کاری انجام شده است و پروژه ۶۴ واحدی بهزیستی تا آخر هفته و تمام واحدهای مسکن مهر تا قبل از سال تحویل داده میشوند. توکلی ادامه داد: این واحدها به صورت قانونی چون ۹۹ ساله هستند حق خرید و فروش ندارند اما بسیاری از متقاضیان واحدها را زودتر فروخته اند این در حالی است که فقط اعیانی (ساختمان) متعلق به افراد است و عرصه (زمین) متعلق به دولت می باشد. یکی از علتهای گرانی کمبود زمین مسکونی است اما قیمت مسکن در قیاس با شهرهای همتراز ما در بم گران نیست.


توکلی رئیس اداره راه و شهرسازی با اشاره به سفر ایزدی معاون وزیر مسکن گفت: طرح بازآفرینی شهر در این سفر مطرح شد اما به دلیل نداشتن سه آیتم شهر بم نتوانست از این طرح استفاده کند اینکه محله باید کوچه های آن زیر ۶ متر باشد و تمام کوچه ها دارای بافت فرسوده باشند که بر این گونه نبود در این طرح مردم از وام ۸ درصد و غیر رایگان نمی‌توانستند استفاده کنند که خوشبختانه در سفر اخیر معاون وزیر مسکن و شامل این طرح شد. وی افزود از آنجا که شهر بم بسته است ما با مشکل زمین مسکونی روبه رو هستیم از نظر سرانه هم مشکل داریم هر چیزی بخواهیم به طرح تفصیلی اضافه کنیم باید سر شماری آن وجود داشته باشد.

توکلی در خصوص اراضی تصرفی و بخشنامه ای که به همین منظور آمده است گفت: اگر واحدهای قبل از زلزله در اراضی دولتی ساخته شده باشند و بعد از زلزله هم ساخته شده باشند تا متراژ ۴۰۰ متر را می توان سند داد و متراژ ۱۵۰ متر آن به قیمت منطقه ای، مازاد بر ۱۵۰ متر به قیمت کارشناسی و ۴۰۰ متر به بالا با ۲۰ درصد بالای قیمت کارشناسی حساب میشود. وی تاکید کرد: پلاک ۲۸۱۳ با ۷۰۰ واحد مسکونی که ۳۵ سال قبل دولت سند داده اما تفکیک صورت نگرفته است کسانی که قرارداد دارند می‌توانند مراجعه کنند و سند بگیرند.وی افزود: مشکلات شهرداری شامل دو قسمت است یکی اینکه ساختمان های داخل پلاک های دولتی است و طبق قانون هر پلاکی که تفکییک می شود ۱۰ درصد آن متعلق به شهرداری است و شهرداری از پلاک ۲۸۱۰ سهمیه ندارد و عمده مشکل شهرداری زمین های جنب هتل آزادی بهشت زهرا و شهرک امام است و دیگر زمینی برای واگذاری ندارد.

گزارش:طلوع بم – ناهید ذاکری

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3247

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.