افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

کلنگ‌زنی خط راه‌آهن جیرفت – بم در آینده نزدیک

  • کد خبر : 995
  • 05 شهریور 1396 - 9:40
کلنگ‌زنی خط راه‌آهن جیرفت – بم در آینده نزدیک

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی یکی دو ماه آینده با حضور مسؤولان کشوری، کلنگ راه‌آهن جیرفت – بم به زمین زده می‌شود.

یحیی کمالی‌پور عصر امروز در آیین تجلیل از آزادگان و خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه رجایی و باهنر اظهار داشت: آزادگان اسوه‌های صبر و بردباری و سربازان بی‌ادعای نظام و رهبری و خبرنگاران سربازان جبهه جنگ نرم هستند.

وی بیان داشت: تجلیل از این دو قشر پیوند نسل امروز که در عرصه مبارزه با دشمن در حوزه جنگ نرم عمل می‌کنند با نسل دیروز است که با تمام توان از کیان این مرز و بوم دفاع کردند و هر دو گروه برای بقای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام گام برداشتند.

کمالی‌پور با بیان اینکه آسایش امروز نتیجه بردباری، ایستادگی و مقاومت آزادگان و قلم‌هایی است که برای رضای خدا و خلق آن زده شده است، تصریح کرد: آزادگان بار دیگر کربلای امام حسین (ع) را به منصه ظهور رساندند و خبرنگاران با روشنگری و شفاف‌سازی از تسلط تفکر غربی و ترویج فرهنگ ناسالم جلوگیری کردند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد خود از ابتدای دوران نمایندگی خود افزود: در ابتدای کار خود طی جلسه‌ای با فرمانداران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد مسائل زیرساختی و مهم را در اولویت کار خود قرار دادیم و بر همین اساس ۱۰ مورد را در بحث گازرسانی، راه آهن، راه‌های روستایی، آب، برق و … انتخاب و برای به نتیجه رساندن آنها تلاش کردیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی سفر معاون اول رئیس جمهور به جنوب کرمان گازرسانی مصوب شد و کلید خورده است، ادامه داد: طی یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول وی کلنگ راه‌آهن جیرفت بم به زمین زده می‌شود.

کمالی‌پور با بیان اینکه همچنین مقرر شد، ۴.۵ میلیارد تومان برای پروازها، روشنایی باند فرودگاه جیرفت و سیستم ناوبری اختصاص یافته و پروازهای آن افزایش پیدا کند و عنوان کرد: ۸۰ درصد راه‌های روستایی زیرسازی و آماده آسفالت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ روستای فاقد برق در این دو شهرستان وجود داشت که طی سال گذشته ۳۵ روستا برقرار و مجوز مابقی نیز اخذ شده است، ابراز داشت: طی سفر وزیر ارتباطات نیز مجوز اینترنت پرسرعت در ۳۲۰ روستا و احداث ۱۰ دکل مخابراتی صادر شده است.

کمالی‌پور با توجه به اینکه به زودی دو جشن بزرگ ملی برای شهر شدن اسفندقه و بخش شدن علی‌آباد سازمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان شدن بخش اسماعیلی نیز در دستور کار قرار دارد.

شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت نیز در این جلسه با تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدوارم هرچه سریعتر وزیر علوم معرفی و توسط نمایندگان رای اعتماد بگیرد تا روند کاری دانشگاه‌ها مانند قبل به خوبی ادامه پیدا کند.

وی تقارن تجلیل از آزادگان و خبرنگاران را بسیار ارزشمند خواند و بیان داشت: آزادگان سختی‌ها و مشقت‌های فراوان را برای بازپس‌گیری خاک وطن تحمل کردند و رسانه‌ها نیز با بیان حقانیت ایران و شفاف‌سازی دمکراسی در این عرصه گام نهادند که همانند دو بال احقاق حق ملت ایران در دنیا عمل می‌کنند.

عزت‌الله سالاری رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: آزادگان طی هشت سال دفاع مقدس در زندان‌های بعثی صبوری بسیار کرده و مشقت‌های زیادی متحمل شدند و امروز نیز با مجاهدت‌های خاموش در عرصه‌های مختلف از هیچ کاری دریغ نکردند.

وی افزود: امیدواریم این روحیه باصلابت و دلیرمردی همچنان در میان مردم به ویژه مسؤولان وجود داشته باشد، زیرا ما وارث خون کسانی هستیم که از آرمان‌ها و ارزش‌های این سرزمین جانانه دفاع کردند./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.