افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

کرونای انگلیسی در استان کرمان گریبان ۹ نفر را گرفته است

  • کد خبر : 8286
  • 16 اسفند 1399 - 16:48
کرونای انگلیسی در استان کرمان گریبان ۹ نفر را گرفته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه در استان کرمان ابتلای ۹ نفر به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت تر از گذشته باشد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر “حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز ۱۶ اسفندماه در شصت و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان درباره سفرهای نوروزی گفت: ما باید از مصوبات ستاد ملی تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از استان ها و مراکز سیاحتی و زیارتی ممنوع السفر هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کرمان به نوعی شهر کرمان جزو مکان های زیارتی محسوب می شود لذا اگر شهرهای سیاحتی و زیارتی ممنوع السفر هستند شهر کرمان نیز باید جزو آنها قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وضعیت استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه در استان کرمان ابتلای ۹ نفر به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به تفاهمنامه وزارت بهداشت و بسیج عنوان کرد: این تفاهمنامه در راستای طرح شهید سلیمانی و به نوعی فاز دوم طرح شهید سلیمانی است و در این فاز همان طرح تقویت یافته، به طوری که بیماریابی زودرس و قرنطینه و ایزوله نگداشتن افراد مبتلا و اطرافیان آنها در آن بیشتر تقویت می شود و به زودی به صورت رسمی این طرح ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح، مردم عید آرام تری داشته باشند.

رشیدی نژاد بر لزوم تشدید نظارت ها در انتهای سال جاری تاکید کرد و افزود: نظارت ها و بازرسی ها توسط تیم های نظارتی همانند قبل انجام شود و تیم های نظارتی به صورت مشترک و با هماهنگی با یکدیگر کار کنند و نباید به صورت جزیره ای عمل نشود.

وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موقع برنامه ها و مراسمات به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: تا زمانی که ما مجوز صادر نکردیم برگزاری مراسمات و آزمون ها غیرقانونی است و باید سعی شود دو هفته قبل از برگزاری مراسمات و … دانشگاه علوم پزشکی را در جریان قرار دهید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توزیع مواد غذایی، میوه و … برای شب عید، اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف باید تعداد غرفه ها زیاد و در جاهای مختلف برپا شود تا شاهد ازدحام نباشیم لذا درخواست مدیریت این موضوع را از مسئولین مربوطه داریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8286

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.