افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024

کبوترپرانی تحت برخی شرایط جرم است

  • کد خبر : 6594
  • 26 مرداد 1399 - 18:49
کبوترپرانی تحت برخی شرایط جرم است

رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: نگهداری کبوتر در محل مسکونی و اقدام به کبوترپرانی تحت شرایطی جرم بوده و با توجه به شرایط آن می تواند تحت شمول مقررات کیفری شده و برخورد قانونی با آن انجام شود.

به گزارش طلوع ارگ، مصطفی عارف کیا در تشریح این خبر افزود: کبوترپرانی در صورتی که شبکه بهداشت شهرستان یا شبکه دامپزشکی شهرستان نگهداری کبوتر در محل مسکونی را برای سلامت و بهداشت عمومی مضر تلقی کرده و مراتب را به دادستان شهرستان گزارش کنند، موضوع مشمول ماده ۶۸۸ قانون مذبور بوده و از باب تهدید علیه بهداشت عمومی مرتکب به حکم دادگاه به حبس تا یک سال محکوم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بیان می کند کسی که با جنجال هیاهو و حرکات نامتعارف موجب سلب آرامش و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود و قانونگذار این موارد را محدود به مکان خاصی نکرده مثلا نگفته که فقط در خانه و ساختمان این حرکات جرم است یعنی اگر کسی در شرکت یا مغازه یا فروشگاه هم با این رفتارها باعث اذیت و مزاحمت برای همسایگان خود شود شامل همین ماده و مجازات های درون آن می شود.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بم اظهارداشت: براین اساس کبوترپرانی در صورتی که منجر به سلب آرامش و آسایش عمومی شود نیز از باب ایجاد اخلال در نظم عمومی با حرکات غیرمتعارف مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.
عارف کیا تاکید کرد: ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی جزء جرایمی است که جنبه عمومی دارد دادستان حتی بدون شکایت شاکی هم می تواند به این جرم ورود کرده و آن را پیگیری کند.
رئیس دادگستری شهرستان بم به موضوع کبوترپرانی در محدوده فرودگاه ها نیز اشاره و بیان کرد: براساس قانون تشدید کبوترپرانی و آئین نامه آن طبق ماده واحده قانون تشدید مجازات کبوترپرانی به منظور محافظت بیشتر از پروازها و هواپیماها، هرکس در شعاع ۴۰ کیلومتری فرودگاه ها یا مناطق ممنوعه ای که وزارت جنگ آنها را ممنوعه اعلام کرده اقدام به کبوترپرانی کند به سه ماه تا یک سال حبس تادیبی محکوم می شود و این رفتار مجرمانه مستلزم ایجاد مزاحمت برای شهروندان نمی باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6594

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.