افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

پیشنهاد گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم پذیرفته شد

  • کد خبر : 4222
  • 08 تیر 1398 - 11:23
پیشنهاد گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم پذیرفته شد

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهر بم گفت: پیشنهاد مطرح شده مبنی بر طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه های پیرامون آن بسیار خوب است و در کارگروه گردشگری استان با این طرح موافقت شد.

به گزارش طلوع ارگ ، سید مصطفی موسوی آیت اللهی روز پنجشنبه در کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: در رابطه با جزئیات طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن باید راهکاری اندیشده شود تا با مشارکت بخش خصوصی و تعامل با دستگاه‌هایی نظیر شهرداری منابع مالی این طرح تأمین شود.

وی با اشاره به وجود باغ‌های خرما در اطراف ارگ بم تصریح کرد: وجود این باغ‌ها فضای مناسبی برای جذب گردشگر فراهم کرده و باید امکاناتی نظیر مراکز بومگردی در این منطقه راه اندازی شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان تاکید کرد: باغات اطراف ارگ بم نباید ساماندهی و تخریب شوند و شهرداری از تفکیک و نماسازی این باغ‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: کاربری و ساماندهی پیرامون محیط ارگ بم باید با جزئیات تهیه و به تأیید کارگروه گردشگری استان کرمان برسد.

فرماندار بم گفت: وجود چهار اثر ثبت جهانی و جاذبه‌های طبیعی نظیر باغ‌های خرما در شهرستان بم موقعیت این منطقه را به لحاظ گردشگری ممتاز کرده است.

هادی شهسوار پور افزود: با توجه به اهمیت ارگ بم در جهان و کشور کلیات طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامونی آن برای رونق بیشتر گردشگری شهر بم تهیه شده که در کارگروه گردشگری استان کرمان طرح شد.

وی بیان کرد: این طرح به مدت سه سال و در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در مدت ۲ سال و فاز دوم آن یک سال طول خواهد کشید.

فرماندار بم ادامه داد: مبلغ ۵۳۷ میلیار د ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده و مطالعات طرح توسط شهرداری بم انجام شده است.

وی افزود: در طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن از ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی استفاده می‌شود که ۱۰ واحد اقامتی به ظرفیت حداقل ۲۰ نفر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.

شهسوارپور بیان کرد: حافظت پایدار از آثار تاریخی و باغات، استفاده از ظرفیت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی، بازآفرینی فرهنگی و اجتماعی محوطه پیرامونی ارگ بم و رونق اقتصادی شرق استان کرمان از جمله اهداف این طرح است.

وی گفت: برای اجرای این طرح، باغات و زمین‌های اطراف طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و محوطه سازی، نورپردازی، ایجاد سیستم صوت، ایجاد زیرساخت‌های مسیرهای گردشگری اطراف مجموعه ارگ تاریخی، مرمت و بازسازی حصار پیرامونی ارگ نیز در طرح دیده شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4222

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.