افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
مدیرعامل آبفا استان کرمان:

وضعیت آب در ۱۵ شهر کرمان قرمز است

  • کد خبر : 722
  • 12 تیر 1396 - 9:49
وضعیت آب در ۱۵ شهر کرمان قرمز است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان وضعیت آبی در ۱۵ شهر کرمان را قرمز دانست و گفت: بیشترین چالش مربوط به شهرهای کرمان، رفسنجان و زرند است.

محمد طاهری اظهار کرد: وضعیت آبی در ۱۵ شهر کرمان قرمز است و بیشترین چالش مربوط به کرمان، رفسنجان و زرند است که در این میان کرمان وضعیت بدتری نسبت به بقیه شهرها دارد.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون نفر جمعیت استان کرمان در ۶۸ شهر و ۱۲۹ روستا توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمان پوشش داده می شوند و به زودی سه شهر زهکلوت، هنزاء و دشتکار نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

طاهری گفت: عمده منابع آبی ما از ۳۴۲ حلقه چاه تامین می‌شود و شهرستان سیرجان با توجه به بارندگی‌ها خوبی که امسال داشته، عمده آب خود را از سد تامین می‌کند و ۷۰ درصد آب بافت نیز از سد این شهرستان تامین می‌شود.

وی افزود: آب مابقی استان کرمان از منابع زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شود که این مسئله از نقاط ضعف ما به ویژه در شهر کرمان به شمار می‌رود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصریح کرد: آب شهر کرمان به طور کامل از طریق ۹۶ حلقه چاه در دشت حسین‌آباد، قریه‌العرب و جوپار تامین می‌شود.

کمبود یک هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب در استان کرمان

طاهری بیان کرد: در استان کرمان هشت هزار لیتر در ثانیه ظرفیت تامین آب داریم، اما سرانه مصرف ما بسیار بالاست و این مسئله در جنوب کرمان بیشتر دیده می‌شود. با وضعیت مصرفی کنونی با کمبود یک هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب مواجه هستیم.

وی گفت: ۴۱ شهر استان کرمان دارای وضعیت سبز و ۱۲ شهر دارای وضعیت زرد به لحاظ تامین آب هستند.

طاهری بیان کرد: شهر کرمان در حال حاضر با یک هزار و ۹۲۵ لیتر در ثانیه تامین آب می‌شود، اما اگر قرار باشد ۲۴ ساعته بتوانیم با فشار آب را تامین کنیم، ۷۶۰ لیتر بر ثانیه‌ کمبود داریم.

مصرف صحیح جیره بندی آب را منتفی می کند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: برای تابستان امسال در صورتی که گرمای هوا طاقت‌فرسا نشود و مصرف را مدیریت کنیم، جیره‌بندی آب نخواهیم داشت و می‌توانیم با کنترل فشار، شهر را اداره کنیم.

وی یادآور شد: برای هر شهروند کرمانی در شبانه‌روز ۱۷۰ لیتر آب استفاده می‌شود و این میزان مصرف در حالی است که سرانه مصرف آب در شهری مانند پاریس با بارندگی بالا به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۷۰ لیتر است.

طاهری بیان کرد: اگر مردم ما تنها ۲۰ درصد از مصرف روزانه خود را صرفه‌جویی کنند، کوچکترین افت فشار و کمبود آبی نخواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصریح کرد: تعداد بالای انشعاب‌های غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد و تنها پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در شهر کرمان وجود دارد که متاسفانه هیچ‌گونه حقی را در این زمینه پرداخت نمی‌کنند و برداشت‌های بی‌رویه هم دارند./مهر

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=722

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.