افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
فدایی استاندار کرمان:

واقعیت سرمایه‌گذاری در استان کرمان خجالت‌آور است‌

  • کد خبر : 4820
  • 04 آذر 1398 - 18:13
واقعیت سرمایه‌گذاری در استان کرمان خجالت‌آور است‌

استاندار کرمان با بیان اینکه واقعیت سرمایه‌گذاری در استان کرمان خجالت‌آور است گفت: حرف‌های زیاد گفته می‌شود اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و بهانه‌های مختلفی عملیاتی نشدن مصوبات جلسات پنجره واحد اقتصادی ارائه می‌شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از  تسنیم، محمدجواد فدائی ظهر امروز در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات جلسات پنجره واحد اقتصادی در استان اظهار داشت: در هر جلسه و به هر بهانه‌ای شاهد این هستیم که مصوبات پنجره واحد اجرایی نشده و برای آن بهانه‌های مختلفی ارائه می‌شود که قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان خجالت‌آور است گفت: سرمایه‌گذاری که با پول شخصی خود آمده و می‌خواهد اشتغال ایجاد کند اما یک یا دو سال در ادارات به دنبال مجوز است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بدون سرمایه‌گذاری چگونه می‌شود رونق اقتصادی در استان ایجاد کنیم افزود: حرف‌های زیاد گفته می‌شود اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و همچنان سرمایه‌گذاران معطل هستند.

وی با بیان اینکه کسی نیست که از محیط زیست بدش بیاید و هیچ سرمایه‌گذار واقعی به‌دنبال تخریب محیط زیست نیست عنوان کرد: قطعا هر طرحی می‌تواند پیوست محیط زیستی داشته باشد و اقدامات محیط زیستی را هم انجام بدهد.

فدائی با اشاره به اینکه می‌توان به حفظ محیط زیست و توسعه و سرمایه‌گذاری در کنار هم توجه شود افزود: در دنیا می‌بینیم که کارخانه‌های بسیار بزرگی در دل محیط زیست در حال فعالیت هستند و محیط زیست هم تخریب نمی‌شود.

عدم صدور مجوز دامداری در روستاها به مهاجرت روستائیان منجر می‌شود

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه روستا اسمش مشخص است و دامداری و کشاورزی در روستا چیز عجیبی نیست اظهار داشت: روستایی نمی‌تواند دام خود را بیرون از روستا که نه آب و برق است و نه امنیتی وجود دارد نگه دارد.

وی با بیان اینکه مرتب می‌گویند در طرح هادی روستا امکان دامداری نیست گفت: در این شرایط روستائیان ما برای شغل و درآمد خود چکار باید بکنند؟

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با تاکید بر اینکه روستایی که درآمد نداشته باشد حتما به شهر مهاجرت می‌کند بیان کرد: در روستا که نمی‌شود کارخانه بسازیم و روستایی درآمدش از همین کشاورزی و دامداری است.

منظری فرماندار شهرستان ارزوئیه نیز در این جلسه با بیان اینکه معدن مس در ارزوئیه وجود دارد که خام‌فروشی می‌کند اظهار داشت: با سرمایه‌گذار صحبت شد که کارخانه فرآوری مس در این منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده اما محیط زیست مجوز احداث کارخانه نمی‌دهد گفت: تاکنون سه محل برای احداث کارخانه معرفی شده اما هنوز نتیجه نگرفتیم.

فرماندار شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار مدت‌هاست که معطل مانده و این مسئله باعث دلسردی شده افزود: مشکل اشتغال در شهرستان داریم و ایجاد کارخانه فرآوری مس که معدن آن هم موجود است می‌تواند اشتغالزایی خوبی در منطقه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4820

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.