افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

همایش پلیس و دهیاران ( توسعه، نظم و امنیت) شرق استان کرمان در بم برگزار شد.

  • کد خبر : 5021
  • 26 آذر 1398 - 9:32
همایش پلیس و دهیاران ( توسعه، نظم و امنیت) شرق استان کرمان در بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، دومین همایش پلیس و دهیاران توسعه نظم و امنیت شهرستانهای شرقی استان کرمان و نخستین همایش کشوری با حضور سردار ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان، شمس الدینی مدیرکل امنیتی استانداری کرمان، ایرانمنش مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری کرمان، دکتر احمدیوسفی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان، فرمانداران، ائمه […]

به گزارش طلوع ارگ، دومین همایش پلیس و دهیاران توسعه نظم و امنیت شهرستانهای شرقی استان کرمان و نخستین همایش کشوری با حضور سردار ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان، شمس الدینی مدیرکل امنیتی استانداری کرمان، ایرانمنش مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری کرمان، دکتر احمدیوسفی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان، فرمانداران، ائمه جمعه، مسوولین نظامی انتظامی و بخشداران و دهیاران چهار شهرستان شرقی استان کرمان ،در سالن اداره ارشاد اسلامی بم برگزار شد.

شهسوارپور فرماندار بم در این مراسم با بیان اینکه همکاری بین دهیاران و نیروی انتظامی شهرستان بم یکی از اقدامات مهم در دستور کار است افزود: در بحث همکاری با نیروی انتظامی پایش تصویری در شهرهای بم و بروات و دیگر روستاها از مهم ترین موضوعات قابل بحث است.

وی افزود: هم اکنون بخش بروات با افتخار مجهز به دوربین های تصویری است ه زودی در بخش دهبکری نیز این امر اجرایی میشود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند هزینه هنگفتی است ادامه داد: نصب دوربین های شهری حمایت همه جانبه تمام دست اندرکاران و مسئولین در راستای ایجاد امنیتی پایدار در بم و شهرستان های شرقی را نیاز مند است.

فرماندار بم اظهار کرد: با توجه به موقعیت مکانی و جایگاه استراتژیک این شهرستان در کشور و همچنین با آگاهی به این مهم که بم پیشانی امنیت ایران و اولین مرز شیعه نشین کشور محسوب میشود باید در بحث امنیت آن تلاش و کوشش زیادی صورت گیرد تا نتیجه آن در کشور مشخص شود.

شهسوارپور ادامه داد: ما در آینده نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم که همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها لازمه آن است، هر چند که پیش از آن مراسم پنج دی که طبق برنامه ریزی های به مدت یک هفته برگزار خواهد شد .

وی با تاکید بر مشکلات موجود در بحث نیروی انسانی اظهار کرد:در نیروی انتظامی این شهرستان بحث نیروی کار وجود دارد که هم اکنون این ارگان تنها با پنجاه درصد ظرفیت خود فعال است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تا کنون در بخش جمع اوری معتادین متجاهر بیش از سیصد و پنجاه نفر مراجعه کننده داشتیم افزود: قصد داریم در منطقه شرق استان مکانی برای آنان ایجاد شود که و با این اتفاق بخشی از استان نیز میتوانیم پوشش دهیم.

در ادامه این مراسم امین سلطانی رئیس دادگستری ریگان بیان اینکه نگاه و نگرش پلیس به ظرفیت دهیاران قابل تقدیر است افزود: باید نگرانی های خود را در این بخش به کمترین میزان برسانیم، این نهاد آخرین حلقه اجرایی کشور محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به وظایف و اختیارات که بر اساس قانون وجود دارد با بهره گیری حداکثری می توان ابزار ترویج دهنده امنیت و سلامت روستاها بعنوان زیرساخت توسعه دیگر بخشهای بزرگ را افزایش دهیم که از نظر قضایی دهیاران در این راستا نقش چشم گیری در کاهش جرم ایفا می کنند.

سلطانی گفت: بنا بر ماده۱۰ اساسنامه دهیاری ها بهبود شرایط زیست محیطی از وظایف دهیاران است .

دهیاری ها با تقویت دیدگاه خود می توانند جرائم مرتبط با محیط زیست از جمله تخریب را کاهش و مسول قضایی را در این امر حمایت نمایند.

رئیس دادگستری ریگان از دیگر وظایف دهیاری ها راکمک به شورا اسلامی برای شناخت کمبودهای فرهنگی ،اقتصادی روستاها دانست و ادامه داد: تهیه طرح های دقیق بر ای رفع این مسائل از وظایف دهیاران است تا در سایه آن به کاهش زمینه های وقوع جرم کمک کنند.

سرقت ،کلاهبردار ، تصرف عدوانی، تجاوز به عوارض، طرح های توسعه روستایی که توسعه پایدار را ایجاد و زمینه تعارضات بعدی را کم کنند از جمله جرائمی است که با پیگیری و اجرای دهیاران زمینه تعارضات بعدی را کم می کند .

سلطانی گفت اجرای صحیح وظایف دهیاری ها میتواندکاهش ورودی پرونده به دادگستری و کم شدن تنش های محلی را در پی داشته باشد و به تبع آن از فرسایش پلیس و مسولان قضایی می کاهد.

دکتر کوروش احمد یوسفی معاونت اجتماعی نیروی انتطامی استان کرمان در این همایش با بیان اینکه رفتار مجرمانه عوامل مختلفی دارد و یکسری از این عوامل در بحث های جامعه شناسی محرک تعریف شده است افزود:این عوامل زمانی بروز می کند که فرد با ناکامی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سلامت روان روبرو میشود.
زمانی فرد در شرایط سخت اقتصادی قرار میگیرد رفتاری مانند سرقت را انجام می دهد.

وی ادامه داد: فقر یکی از عواملی است که باعث به وجود امدن جرائم مانند جرایم خشن است .سیاست روان به شدت بر وقوع جرایم ارتباطی تاثیر دارد .

وی گفت:ما در جعرافیایی خودمان شکل اقتصادی و علم اقتصاد نداریم .در غیر این صورت از حوزه های گردشگری و اقتصاد خرد و خانگی و نعمات کویر و بیابان ها به خوبی بهره مند میشدیم .

وی با طرح این سوال که در حوزه سلامت روان در بحث همسرداری و فرزند پروری و همسایه داری چقدر شناخت داریم؟ ادامه داد: بحث های شاخص های تعالی در حوزه سلامت روان چقدر شناخت داریم و روی انها حساس هستیم .در بروز رفتارهای بحث محرک ها وجود دارد که بدلیل ناکامهی ها ایجاد و ناکامی ها بدلیل عدم شناخت افراد است که با توجه و درایت میتوان حل کرد.

معاونت اجتماعی نیروی انتطامی استان کرمان گفت: دهیاران بعنوان حلقه های مرتبط با نیروی انتطامی در روستاها هستند و در تداوم آن اقدامات در خصوص بحث پیشگیری انجام دهند.

دانشی امام جمعه شهرستان بم بیان کرد: هر کس خلاف امنیت کشور اقدام کند قطعا سیلی خواهد خورد. این سیلی خوردن فقط وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی نیست و یکایک ما باید این احساس مسوولین را داشته باشیم.

وی افزود: ملت ایران باید همیشه مانند شطرنج باز ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید ،چاره اندیشی قبل از انجام کار شما را از ندامت و پشیمانی باز میدارد.نمی شود شعار تدبیر داد اما از تدبیر خبری نباشد و بی تدبیری ها و هزینه های وارد شده به کشور انجام داد و باید در عمل نشان داد اهل عمل و تدبیر هستیم.

رضا ایرانمنش مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان تصریح کرد: یکی از وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی همکاری با نیروی انتظامی است و ما اعتقاد داریم هرچه این امنیت گسترده‌تر باشد نتایج و برکات آن به مردم برخواهد گشت.

وی افزود: شرق استان کرمان حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر دهیار و عضو شورا دارد که این افراد جزء نخبگان روستاها هستند و مردم به آنها اعتماد کردند.

ایرانمنش عنوان کرد: بیش از ۵۶ درصد مردم شرق استان در روستاها هستند که این تعداد در فهرج و نرماشیر به بیش از ۸۲ درصد می‌رسد.

وی ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی در بحث جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز خواستار همکاری راهنمایی و رانندگی در خصوص تبدیل خودروهای خدماتی دهیاران و تغییر کار برای آنان شد.

شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی استانداری کرمان در ادامه این نشست با بیان اینکه خوشبختانه ما در سطح استان و کشور شاهد ارتقای شاخص‌های امنیت هستیم افزود: مردم باید در خانه‌های خود موارد لازم را رعایت کنند و همه مسئولیت امنیت را به دوش نیروی انتظامی نگذارند.

مدیرکل امنیتی استانداری کرمان با تاکید بر ضرورت توجه ادارات و بانک‌ها به مسائل امنیتی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری شاخص‌های مهمی در بحث امنیت هستند.

شمس‌الدینی بیان کرد: دهیاران باید در جهت تامین امنیت تلاش کنند و همکاری لازم را با نیروهای نظامی و امنیتی داشته باشند در ادامه این همایش کشوری سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه فلسفه وجودی این جلسه استفاده از توان و ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی است گفت: ما باید به‌خوبی نقش و وظیفه خود را در بحث امنیت داشته باشیم‌ و همواره شاهدیم که فرمانده معظم کل قوا بر برقراری نظم و امنیت توصیه و تاکید دارند.

وی ادامه داد: زیربنای اکثر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… موضوع امنیت است و اگر خللی در آن صورت گیرد ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

ناظری افزود: نیروی انتظامی بنا دارد در راستای انجام وظایف خود از همه ظرفیت‌های جامعه به‌ویژه مردم استفاده کند زیرا مردم‌ همیشه توانسته‌اند مشکلات بزرگ را برطرف کنند‌.

این فعال نظامی ابراز داشت: امروزه پلیس با شعار حساس‌سازی و همراه‌سازی در بحث امنیت فعالیت می‌کند و ما بنا داریم دهیاران، شوراهای اسلامی و معتمدان را این راستا با خود همراه کنیم.

فرمانده انتظامی استان گفت: علی‌رغم‌ اذعان مسئولان و مردم بم در خصوص امنیت منطقه اما من معتقدم این امنیت در شان مردم داغدار بم نیست و باید تلاش ما مضاغف شود.
این مقام انتظامی افزود: ما باید در حوزه پیشگیری از جرایم تلاش بیشتری داشته باشیم زیرا با پیشگیری می‌توانیم شاهد امنیت بیشتر و پایدار باشیم.

وی با اشاره به افتخارات انقلاب اسلامی در چهل سال اول پیروزی انقلاب ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی و در فتنه‌های مختلف توانستیم کشور و انقلاب را حفظ کنیم و باز هم در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

ناظری اضافه کرد: امروز ما در بحث قاچاق سوخت و موادمخدر شاهد جنگی دیگر در مرزهای شرقی هستیم و باید به‌خوبی نقش‌آفرینی کنیم.

وی تاکید کرد: در اسفندماه باید انتخابات مجلس شورای اسلامی را برگزار کنیم‌ که سلامت و امنیت، ارکان مهم انتخابات هستند و اگر این دو موضوع محقق شود حضور حداکثری را به‌دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، نتیجه این همایش در قالب تفاهم نامه در معاونت های اجتماعی شهرستان های شرقی به دهیاران ارائه و توسط شخص دهیار و بخشدار و فرمانده پاسگاه در حوزه استحفاظی روستا امضا و مفاد ان لازم الاجرا است.

گزارش :طلوع بم -مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5021

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.