افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

هفت میلیارد تومان به مرمت بناهای تاریخی بم اختصاص یافت

  • کد خبر : 2856
  • 30 مرداد 1397 - 10:20
هفت میلیارد تومان به مرمت بناهای تاریخی بم اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی محدوده منظر فرهنگی بم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، غلامرضا فرخی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم افزود: با این اعتبار هم اکنون کارخانه حناسایی، خانه عامری، بازار، مسجد و کاروانسرای وکیل در حال مرمت و بازسازی است.
وی با بیان اینکه تمام اعتبارات مرمتی سال جاری بم بصورت پیمانی تخصیص یافته است ، تصریح کرد: تلاش می شود با تغییر کاربری بناهای تاریخی این شهرستان زمینه برای اشتغال زایی فراهم شود.
فرخی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز راه اندازی دو مجتمع گردشگری در شهرستان بم صادر شده است ، تاکید کرد: مراحل قانونی صدور مجوز راه اندازی دو مجتمع دیگر نیز در دست پیگیری است.
وی از فعالیت ۲۱ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بم خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار هتل، سه مهمانپذیر و ۹ دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان فعال هستند که وجود این قبیل زیرساخت ها می تواند به رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه کمک موثری کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه بر اساس ضوابط طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم، مرمت و بازسازی ارگ تاریخی حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، افزود: باید از ظرفیت جهانی این اثر تاریخی در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بم بهره برده شود.
وی با تقدیر از خدمات مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم، خاطرنشان کرد: امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار دارد و باید با انجام تبلیغات ملی و فراملی زمینه بازدید بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از این اثر ثبت جهانی را فراهم آورد.
در پایان این مراسم با حضور مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور از خدمات چندین ساله افشین ابراهیمی تقدیر و محسن موحدی به عنوان مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی بم و منظر فرهنگی آن معرفی شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2856

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.