افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

هرگونه اقدام ورود به حریم خصوصی افراد بدون رعایت مقررات جرم است

  • کد خبر : 3313
  • 21 آذر 1397 - 9:48
هرگونه اقدام ورود به حریم خصوصی افراد بدون رعایت مقررات جرم است

رئیس دادگستری بم گفت: مطابق با آئین ۴ دادرسی کیفری هرگونه اقدام ورود به حریم خصوصی افراد بدون رعایت مقررات جرم است و نباید اقدامات ما به کرامت انسانی و شخصیت افراد آسیب برساند.

به گزارش پایگاه خبری طوع ارگ، مصطفی عارف کیا در بین بسیجیان و گشت های محله محور ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان در محل امامزاده اسیری شهرستان بم گفت: موضوعی که در بین مسئولان به خصوص بسیجیان مهم و اثربخش است و سبب جذب افراد می شود اخلاق خوب است و در قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) و سخنان بزرگان مطالب زیادی در این خصوص بیان شده است.

 وی با بیان اینکه هنر ما این است که شخصی را که با ما مخالفت است را با اخلاق خوب جذب کنیم، افزود: اصل ۳۷ قانون اساسی  مربوط به برائت است و در مظنونیت ها باید این اصل رعایت شود. همچنین براساس ماده ۴ آئین دادرسی کیفری هرگونه اقدام ورود به حریم خصوصی افراد بدون رعایت مقررات جرم است و نباید اقدامات ما به کرامت انسانی و شخصیت افراد آسیب برساند

.

عارف کیا  با اعلام اینکه به موجب ماده ۷ آئین دادرسی کیفری، حقوق شهروندی باید رعایت شود، گفت: رعایت حقوق شهروندی بر همه به خصوص ضابطان قضائی الزامی است. باید در این زمینه  فرهنگ سازی کنیم و بین دوستان و آشنایان و فامیل مسائل و اطلاعات حقوقی و سیاسی را مطرح کنیم.

وی افزود : مطابق  ماده ۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری  ورود به منازل، اماکن تعطیل و بسته و تفتیش آنها، همچنین بازرسی اشخاص و اشیاء در جرایم غیرمشهود با اجازه موردی مقام قضائی است.

 رییس دادگستری شهرستان بم گفت  : طبق  مواد ۲۸ و ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری  فرماندهان و افسران و درجه داران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که آموزش های مخصوص را دیده اند ضابطین عام هستند و مقامات و مامورین که به موجب قوانین خاص در حدود وظایف محوله ضابط دادگستری محسوب می شوند ضابطین خاص هستند

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3313

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.