افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس:

نیاز است همزمان با ساخت ساختمان، بازسازی روحیه مردم را انجام بدهیم

  • کد خبر : 3416
  • 05 دی 1397 - 17:09
نیاز است همزمان با ساخت ساختمان،  بازسازی روحیه مردم را انجام بدهیم

ماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: متاسفانه خیلی از بناها در بم بعد از زلزله دوباره در محدوده گسل ساخته شده و باید نظارت بر ساخت و ساز به جد گرفته شود که در این زمینه کار جدی گرفته نمی شود و قطعا آسیب خواهیم دید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، “حبیب اله نیکزادی” امروز پنجم دی ماه در همایش گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب آوری استان کرمان اظهار کرد: این ارزش را دارد در نقاط حادثه خیز و زلزله خیز برای پیشگیری تلاش کرد تا در زمان حادثه دچار خسران نشویم زیرا از نظر هزینه نیز به نفع دولت است.

وی افزود: هر زمان اتفاقی در گوشه ای از کشور می افتد، برای بازسازی شهر و ساختمان ها خیلی تلاش می کنیم اما برای بازتوانی مردم توجه نمی شود بعد از گذشت ۱۵ سال از زلزله بم آثار زلزله هنوز مردم بم را با شدتی بیش از گذشته با تالمات روحی، مشکلات روحی و روانی می بینیم.

نیکزادی تصریح کرد: نیاز است همزمان با ساخت ساختمان بازسازی روحیه مردم را انجام بدهیم تا مردم دچار خسران کمتری شوند. امروز مردم ما(بم) بیشترین آمار مراجعه به درمانگاه و بیمارستان دارند که هزینه بسیار زیادی را تحمیل می کند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس در ادامه گفت: نیاز است توسط پژوهشگران زلزله، حریم گسل ها مشخص شود تا در این محدوده ها ساخت و ساز صورت نگیرد.

وی افزود: متاسفانه خیلی از بناها در بم بعد از زلزله دوباره در محدوده گسل ساخته شده و باید نظارت بر ساخت و ساز به جد گرفته شود که در این زمینه کار جدی گرفته نمی شود و قطعا آسیب خواهیم دید.

نیکزادی تصریح کرد: باید بتوانیم در بازه زمانی خیلی کوتاه شهرها را بسازیم و تا شهری کامل ساخته نشده، عملیات بازسازی تمام شده اعلام نشود و در بم این امر اتفاق افتاده و در حالی که هنوز خیلی از قسمت های شهر ما با بازمانده های زلزله و آوار مواجه و کوچه های ما خاکی است، عملیات بازسازی تمام اعلام شده و چند سال است که کمکی برای اتمام عملیات خاکبرداری و ترمیم داده نشده است.

وی بیان کرد: بم یکی از شهرهای منحصربه فرد ایران است و زیبا نیست در گوشه و کنار این شهر بعد از ۱۵ سال بقایای زلزله را شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3416

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.