افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم با اصحاب رسانه ظهر شنبه۱۷ آذر ماه

  • کد خبر : 3290
  • 18 آذر 1397 - 20:53
نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم با اصحاب رسانه ظهر شنبه۱۷ آذر ماه

نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم با اصحاب رسانه ظهر شنبه۱۷ آذر ماه در سالن فرمانداری برگزار شد.این پنجمین نشست خبری شهسوار پور با اصحاب رسانه در ۱۱ماه خدمت وی به عنوان فرماندار شهر دارالصابرین است که به موضوعات مهم این شهرستان می پردازد . **در خصوص صحبت های اخیر امام جمعه بم توضیحاتی […]

نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم با اصحاب رسانه ظهر شنبه۱۷ آذر ماه در سالن فرمانداری برگزار شد.
این پنجمین نشست خبری شهسوار پور با اصحاب رسانه در ۱۱ماه خدمت وی به عنوان فرماندار شهر دارالصابرین است که به موضوعات مهم این شهرستان می پردازد .

**در خصوص صحبت های اخیر امام جمعه بم توضیحاتی بفرمائید ایشان در خطبه های این هفته خواستار پاسخ گویی مسئولین در بخش اعتبارات ،بودجه و وضعیت بازار و ضایعات خرما بودند ؟

در بحث ضایعات خرما تاکنون مشکلات و چالش ها زیادی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته که به زودی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت بهبود معیشت مردم و پیشرفت و رونق اقتصادی اجرای خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه تحریم ها همان گونه که برای دولت در بحث های کلان کشوری ایجاد مشکل کرد، در این شهرستان نیز بر روی بنگاه های اقتصادی بزرگ همچون ارگ جدید تأثیر گذار بود.

وی افزود: در چهار شهرستان شرق استان کرمان ۴۵هزار باغدار فعالیت دارند که بیش از دویست هزار تن خرما در سال را به تولید می رسانند.

شهسواری پور افزود:از مهم ترین برنامه های ما در بخش کشاورزی برنامه ریزی برای ایجاد ارزش افزوده برای محصول خرما است که در این خصوص باید اولویت بندی های لازم برنامه ریزی و اجرا شود.

وی مهم ترین اولویت های این بخش را تولید خرما ، بحران آب ، توسعه بخش کشاورزی” از سنتی به مدرن” و تاسیس گلخانه ها برشمرد.

شهسوار پور با اشاره به تحول در بخش خرما در سال جاری بیان کرد: بحث فرایند برداشت خرما و اصلاح آن در سه مرحله، برداشت، بسته بندی و بازاریابی خرما در راس برنامه های فرمانداری قرار دارد.
بر این اساس، قرار است هر سه بخش از این فرایند تولید محصول از حالت سنتی خارج شوند.

وی ادامه داد: برای افزایش صادرات حدود ۱۰ اای۱۵ درصد از خرما های برداشت شده به صورت فله ای به سردخانه جهت بسته بندی ارسال شد .
که بر اساس آمار گمرک این رقم در صادرات دو برابر سال گذشته است.

در بخش آبیاری تحت فشار نیز کشاورزان را ترغیب میکنیم تا طرح آبیاری نوین را اجرای کنند که بر همین اساس تاکنون در، هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار اجرای شده و این امید را داریم تا در پایان سال به ۵هزار هکتارمصوب کرده ایم افزایش یابد.

وی بااشاره به انتقاد های اخیرامام جمعه این شهرستان درخصوص ضایعات خرما بیان کرد: انتقادهای دانشی براساس گفته های فرمانده بسیج سردارنقدی است.

بسیج ظرفیت خوبی دارد تا در کنار مردم طرح اجرایی ضایعات خرما را به فرصت تبدیل کند که این مهم نیازمند تکنولوژی مناسب و اجرایی هدف مند آن است.

واگذاری تمامی طرح ها بر دوش دولت امری غیر ممکن است و باید دیگر ارگان ها چون بسیج نیز به آن ورود کنند تا هر چه سریع تر و آسان تر به مرحله اجرا در آید.

اجرای این طرح میتواند هم باعث اشتغال زایی و هم توسعه و رونق اقتصاد شود.

وی درخصوص قیمت کنونی خرما در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت گذاری خرما در شرایط مناسبی قرار دارد اما متاسفانه شاهد هستیم خرما برای ارائه به صادر کننده وارد بازار عرضه نمیشود.

باید بدانیم اگر ما خرمای مضافتی مناسب را در به بازار مبادلات تزریق نکنیم خرمایی دیگر شهر ها وارد بازار عرضه خواهند شد و ما بازار صادرات را از دست بدهیم.

**در خصوص بودجه شهر ستان بم توضیحاتی بفرمائید و همچنین در خصوص پروژه انتقال آب از سد نسا این پروژه در چه مرحله ای قرار دارد؟

بودجه شهرستان بم نسبت به شهرستانهای دیگر در جایگاه مناسبی قرار دارد ولی ما سعی خود را خواهیم کرد تا این بودجه به نفع مردم قابل تغییر باشد.

وی در خصوص پروژه انتقال آب سد نسا بیان کرد: اجرایی این طرح از مهم ترین اولویت ها و سیاستهای کلان این شهرستان قرار دارد.
برای سرعت بخشیدن در اجرایی این طرح پیش از این بازدیدهای متعددی توسط مسوولین مربوط انجام شده است.
وی گفت:در این نشست ها وزیر دستور ویژه و اکید برای به اجرا در آوردن این طرح تا پایان امسال و در نهایت سال آینده به شرکت پیمانکار داده است.

شهسواری پور ادامه داد: در هفته پیش رو با پیگیری های نماینده مردم، معاون پارلمانی رئیس جمهور بازدیدی از بم خواهند داشت که در برنامه های وی بازدید از خط انتقال آب سد نسا برنامه ریزی شده که گزارشی درخصوص اجرای فاز اول و روند پیشرفت آن به رئیس جمهور ارائه میشود.

** در ماه های گذشته ما شاهد اتفاقات ناگواری زیادی به دلیل قاچاق سوخت بودیم برای جلو گیری از این اتفاقات چه برنامه ها و راهکارهایی در پیش دارید؟

به دلیل ارزان بودن سوخت در ایران بحث قاچاق آن و سود سرشاری که به همراه دارد،اغلب قاچاقچیها و افراد سو جو را به این سمت وسوسه میکند.

نزدیک بود این شهرستان به مشاوره ای مجاور و نزدیکیبه مرز ما را را دچار مشکلات بسیار زیادی کرده است که در این خصوص جلسات متعدد زیادی را در سطح استان و کشور داشتیم که در نهایت مصوب گردید اجرای کارت سوخت در جنوب استان کرمان الزامی شود.
با اجرایی این طرح از یغما رفتن سرمایه ملی توسط برخی افراد سود جو جلوگیری شود.
وی ادامه داد: هرچند هوشیاری مردم و توجه به اهمیت این موضوع می تواند از رخ دادن اتفاقاتی مانند آتش سوزی در پمپ بنزین و یا تصادفات بین جاده ای جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: به دلیل داشتن همکاری مناسب بین فرمانداری و نیروی انتظامی ما کشفیات زیادی در بخش قاچاق سوخت تاکنون داشته ایم.

**کمبود سوخت مصرفی از زمان گاز رسانی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است برای رفع این مشکل چه برنامه های در دستور کار دارید ؟

متاسفانه تعداد زیادی از خانوارها به گاز شهری متصل شدند و برخی افراد تا گازکشی و نصب کنتور پیشرفت داشتند ولی به فصل سرما مواجه شدند و این فاصله باعث شد مشکلاتی برای همشهریان ایجاد شود.

شهسواری خواستار سرعت بخشیدن به گاز رسانی توسط همشهریان برای رفع به موقع مشکلات شد.

وی ادامه داد: روال سوخت رسانی براساس اطلاعات و مدارک مورد نیار به درستی انجام میشود و هیچ خللی در آن ایجاد نمی‌شود.

** برنامه های پنجم دی ماه امسال چه میزان شاد و مفرح و امید به زندگی در نظر گرفته شده است در نظر سنجی که هفته نامه طلوع داشته است بیش از ۷۰ از مردم تمایل به اجرایی برنامه های شاد داشته اند؟؟

ما امسال برای اینکه استفاده بهینه از جایگاه زلزله بم و ظرفیت های موجود در آن برنامه های ویژه ای طراحی کردیم.
اولین اقدام ما دراین طرح تغییر زمان مراسم به یک هفته است تا بدین شکل همکاری مردم و دولت در زمان زلزله نا کنون نشان داده شود

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های طراحی شده هماهنگی با چند وزیر و معاون برای برگزاری سمینار ایمنی زلزله در بام بم در ارگ قدیم بمدت سه روز میباشد.
شهسواری گفت: برای این برنامه از مهمانهای ویژه ای چون، وزیر راه و شهرسازی و معاونان ، رییس سازمان مدیریت بحران و هلال احمر کشور دعوت شده و آنان برای حضور در این سمینار آمادگی خود را اعلام کردند.

وی گفت: ضمن احترام به تمام افراد از دست رفته در این روز با اسپانسرهای اصلی برای برگزاری برنامه های با محوریت نشاط و امید توافق شده است .

**در چند روز گذشته سفری به تهران داشتید در خصوص دستاوردهای این سفر توضیحاتی بفرمائید؟

بخشی از اهداف این سفر دعوت از مهمانان ویژه برای حضور در مراسم ۵ دی ماه بود و بخشی دیگر دیدار با مدیران کرمان موتور و کرمان خودرو برای اجرایی پروژه های که به زودی راه اندازی میشود.

وی ادامه داد: هفته اول دی پروژه های کلنگ زنی مجموعه های کارخانه های ارگ جدید با هدف ارتقا ورزش و مردم و بحث سلامت و اقدامات در این خصوص را خواهیم داشت.

** در خصوص جایگاه این شهرستان و ارتقا آن توضیحاتی بفرمایید؟

پیش از زلزله سال ۸۲ فرمانداری ویژه این شهرستان در دست بود که بدلیل پیگیری نکردن به نتیجه ای نرسید.
نخستین اقدام ما در فرمانداری پیگیری فرمانداری ویژه بم است.
وی ادامه داد: پروژه فرمانداری ویژه در هیات دولت در دستور کار است که بزودی ابلاغ خواهد شد و قدم مهمی برای ارتقای جایگاه شهرستان بشمار میاید.

وی ادامه داد: بحث الحاق دارستان به هیات دولت ارائه شده و بخش دهبکری در نقشه ها مشکلی داشته که برطرف و بزودی هر دو ابلاغ خواهد شد.
قدمهای بعدی پیگیری دهستان به بخش روداب خواهد بود.

** از اولویت های شما در شروع فعالیت جذب نخبگان و استفاده از عیده های نو بوده تا کنون در این خصوص چه برنامه های داشته اید؟؟

اگر سیستمی بخواهد به درستی کار کند و جایگاه اصلی خود رابه دست بیاورد، استفاده از نخبه را باید در راس انتخاب های خود قرار دهد.

ما جلسات مشاوره ای را با نخبگان در زمینه های اقتصادی ، گردشگری و سرمایه گزاری برگزار کردیم که نتایج مطلوب را برای ما به ارمغان آورد.

وی گفت:بحث های فرآیندهای خرما یکی از طرح های بود که در جلسات با نخبگان نتیجه بخش شد.

در بحث انتخاب مدیران بحث شایسته سالاری مورد اهمیت است که اغلب سعی شده از بین نخبگان این مدیران منتخب شوند.

***در خصوص ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی توضیحاتی بفرمائید ؟

با توجه به جایگاه کارگری و صدهزار بیمه شده در این شهرستان نیاز به ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این خصوص مجموعه ارگ جدید در بحث اهدای زمین و ساخت بیمارستان اعلام همکاری داشته که در دستور کار برنامه های فرمانداری برای پیگیری قرار گرفته است .

در خصوص تعدیل نیروی کارگران ارگ بیان کرد:

پس از تحریم های آمریکا تولیدکنندگان داخل با مشکلات زیادی مواجه شدند که مجبور به انتخاباتی سخت در بخش های مختلف شدند.

اولین تحریم در بخش خودرو اجرایی شد و این اتفاق بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی را تحت تاثیری قرار داد و برای ادامه فعالیت مجبور به تعدیل نیرو شدند.

در روزهای نخست صاحبان شرکت تصمیم به تعدیل بسیار بزرگ داشتند که با جلسات متعدد و پیگیری ها تعدیل کوچک صورت گرفت که غیر قابل حذف بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3290

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.