افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

نشست خبری دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 4063
  • 08 خرداد 1398 - 16:06
نشست خبری دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ،  دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن گرامیداشت شب های قدر و روز جهانی قدس، اقدامات و جنایت های امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بم همچون سال های گذشته حضور پر رنگی  در راهپیمایی  این روز خواهند داشت.رییس […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ،  دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن گرامیداشت شب های قدر و روز جهانی قدس، اقدامات و جنایت های امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بم همچون سال های گذشته حضور پر رنگی  در راهپیمایی  این روز خواهند داشت.رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: دنیای امروز، دنیای شناخت است و اصحاب رسانه چشم و گوش مخاطب هستند و نقش افرینی به سزایی دارند و مسئولین در قبال وظایفی که دارند بایستی پاسخگوی مردم باشند.

دکتر عباس زاده موضوع فشار خون را مهم ارزیابی کرد و در خصوص علل مخاطراتی که باعث مرگ زود رس می شود گفت: سکته های قلبی رتبه اول را به خود اختصاص داده که یکی از این عامل ها افزایش فشار خون است که منجر به سکته قلبی می شود و در همین راستا وزارت بهداشت با  اقدامی موثر و پیشگیرانه  طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را راه اندازی و روسای دانشگاه ها به عنوان متولی کار هستند.

وی افزود: این طرح با شعار بدانیم و اقدام کنیم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و بدانیم یعنی؛ نمک، چاقی،استرس، سیگاراز جمله  مواردی هستند که در فشار خون بالا موثرند و در حدود  ۶۰ درصد از مردم که مبتلا به فشار خون بالا هستند  و نسبت به خطرات آن آگاهی ندارند  و بایستی با مراجعه به مراکز درمانی قبل از هرگونه خطر آن را کنترل کنیم .

وی در خصوص سامانه خود اظهاری میزان فشارخون گفت : مردم با وارد شدن به این سامانه، اطلاعات خود و میزان فشار خون خود را ثبت میکنند و که این اطلاعات در پرونده سلامت الکترونیک شخص ثبت می ماند و هر زمان برای وی مشکلی پیش بیاید سابقه بیماری آن قابل مشاهده است .

وی افزود در این خصوص جلسات متعددی در دانشگاه و در شورای سلامت شهرستان های شرق استان برگزارشد و معاونت بهداشتی دانشگاه به عنوان متولی این امر مشخص شده است.مرکز مدیریت حوادث، پرستاران و دانشجویان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در پایگاه ها و مراکز درمانی حضور دارند تا کنترل فشار خون را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با بیان اینکه متوسط تخت بیمارستانی در کشور یک وهشت دهم است و در منطقه شرق استان کرمان پایین تراز حد کشوری است

وی افزود: برای احداث هر تخت بیمارستانی یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیاز است اما از سال گذشته تا کنون در بخش درمانی در بیمارستان پاستور ۷۰ تخت بیمارستانی اضافه شده و بخش های داخلی، ماموگرافی، nicu، افزوده شده و همچنین

در حال توسعه بخش اورژانس هستیم .

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی افزود:  که از سال ۸۳ تاکنون کمتر از ده درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر با پیگیری های همکارانم در دانشگاه شروع ساخت ان از سر گرفته شده و ساخت آن از وزارت مسکن شهرسازی به وزارت

بهداشت  منتقل شده است و فاز اول آن با تعهد پیمانکار تا یکسال آینده به اتمام می رسد.

دکتر عباس زاده گفت: در سند درمان مصوبات خوبی داریم و مصوبات آن کارشناسی شده و توسط وزیر بهداشت به امضا رسیده و به عنوان یک نقشه راه در حوزه درمان است از جمله آن ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در بم، بیمارستان های محلی در بروات و روداب در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  بم حدود ۱۴۰۰ بیمار خاص دارد که با راه اندازی مرکز جامع سلامت بیماران خاص امکانات درمانی در یک جا متمرکز شده است.

 

رییس دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حدود ۱۰۰ متخصص را  تاکنون جذب کرده است و تعدادی متخصص دیگر نیز افزوده می شود.

دکتر برهانی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه گفت: در ۷ ماهه گذشته رتبه دانشگاه به لحاظ پژوهش و چاپ مقالات افزایش چشمگیری داشته و از سایر دانشگاه ها رتبه دانشگاه بم بالاتر است.

وی افزود: معاونت تحقیقات و فن آوری در جهت توانمندسازی دانشجویان و اساتید اقدام به برگزاری کلاس هایی تحت عنوان مدرسه بهاره کرد که بسار موثر بوده است.

در ادامه بنی اسدی معاون فرهنگی و دانشجویی خصوص مسائل فرهنگی توضیحاتی را ارائه کرد و افزود ساخت خوابگاه دانشجویی در دستور کار قرار دارد و همچنین در خوابگاه هایی در مکان دیگر، برای دانشجویان ورودی های جدید در نظر گرفتیم.

بعد از پایان این نشست که در پردیس دانشگاه برگزار شد اصحاب رسانه و پرسنل روابط عمومی های واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بم در ضیافت افطار در سالن سلف و سرویس پردیس  دانشگاه شرکت  و حاضرین در اقدامی میزان فشار خون خود را اندازه گیری کردند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4063

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.