افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان:

نرخ بیکاری شرق کرمان ۳۰ درصد است

  • کد خبر : 3596
  • 02 بهمن 1397 - 20:53
نرخ بیکاری شرق کرمان ۳۰ درصد است

نماینده شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال در شرق استان کرمان ایجاد شده است، گفت: نرخ بیکاری امروز در این شهرستان ها بیش از ۳۰ درصد و یک فاجعه است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حبیب الله نیکزادی روز سه شنبه در نشست با خودروسازان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: این اعتبارات تاکنون پرداخت نشده و بزودی محقق می شود و در راستای رونق تولید به طور عمده به قطعه سازان داده می شود.
وی اظهار داشت: هر سال در بودجه کشور مبالغ بسیاری برای ایجاد شغل برنامه ریزی می شود و با اینکه شغل جدید ایجاد نمی شود، مشاغل قبلی نیز در حال از دست رفتن بوده که ضایعه بزرگی برای کشور است.
نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان و نرمانشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در شرق استان کرمان گفت: شعاع از دست رفتن یک شغل به طور قطع کمتر از اثرات بمب شیمیایی نیست لذا باید برای حفظ مشاغل و کارگاه های تولیدی بکوشیم.
وی عنوان کرد: بم اولین خاکریز بعد استان سیستان و بلوچستان برای امنیت کشور است و بیکاری در این شهرستان ها موجب به مخاطره افتادن امنیت استان و کشور می شود.
نیکزادی ادامه داد: تولید و اشتغال شرق استان کرمان بی نهایت اهمیت دارد و نگران امنیت منطقه هستیم و نباید ساده از کنار آن بگذریم.
وی افزود: پهنه بسیار غنی معدنی در شرق استان کرمان وجود دارد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت داریم زیرا روی اقیانوسی از گنج معادن نشسته ایم اما جوانان ما برای امرار معاش فعالیت غیرقانونی می کنند.
نماینده مردم شهرستان ‌های بم، ریگان و نرمانشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروه هایی معادن شرق استان کرمان را به ثبت رساندند اما هیچ اقدامی برای بهره برداری انجام نمی دهند و کسی نمی تواند آنجا از معادن بهره ببرد.
وی گفت: باید از تمامی ظرفیت های شرق استان کرمان با کمک دولت برای افزایش سرانه اشتغالزایی استفاده کنیم.
نیکزادی اضافه کرد: در اعتراضات اخیر کشور مردم شرق استان هیچ عکس العملی نداشتند که شعور و همچنین مظلومیت آنان را نشان می دهد.
نماینده شهرستان های شرقی استان کرمان تاکید کرد: مشکل صنعتگران، معدن کاران و کشاورزان شرق استان کرمان در سطح ملی رسیدگی شود تا مردم بم شبیه دیگر نقاط استان کرمان روند توسعه را با شتاب بیشتری ادامه دهند.
این نشست روز سه شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان، خودروسازان و سایر مسئولان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.
همچنین خودروسازان مشکلات خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3596

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.