افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

مقدمات اولیه برای فرمانداری ویژه شدن شهرستان بم نیز صورت گرفته است

  • کد خبر : 4425
  • 13 مرداد 1398 - 17:59
مقدمات اولیه برای فرمانداری ویژه شدن شهرستان بم نیز صورت گرفته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تلاش های استانداری کرمان برای بخشدار شدن دهبکری گفت: تمامی مقدمات اولیه برای فرمانداری ویژه شدن شهرستان بم نیز صورت گرفته است و منتظر تصویب این قضیه در هیأت دولت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به فرازهایی از نامه ۵۳ نهج البلاغه و سفارش امام علی(ع) به مالک اشتر درباره مردم داری افزود: ایشان در این سفارش می فرمایند “ای مالک؛ قلب خودت را از رحمت و لطف مردم پر کن و فرقی بین برادر دینی و غیر دینی قرار مده، چرا که هر دو مخلوق خدایند و از منت گذاشتن و بزرگ شمردن کارها نسبت به مردم حذر کن”.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور در حوزه داخلی و بین المللی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) دو راهبرد ایستادگی و امنیت درحوزه داخل و همچنین راهبرد ثبات آفرینی در خارج کشور و منطقه را به عنوان سیاست ایران در قبال تهدیدات و برنامه های دشمنان معرفی کردند و همه مسئولان باید در این راستا گام برداشته و عمل کنند.

وی با اشاره به نقش مردم و همچنین امنیت در توسعه مناطق مختلف تصریح کرد: با تلاش های گذشتگان و پیگیری های مجدانه مسئولان کنونی بالاخره بخشدار شدن دهبکری به سرانجام رسید ولی کار اصلی در دهبکری از امروز آغاز می شود و مسئولین باید خود را موظف به خدمت رسانی به مردم بدانند.

وی با تأکید بر پتانسیل های مختلف منطقه دهبکری اظهار داشت: توسعه و معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری دهبکری، به شرط حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگی و حفظ قداست منطقه باید در اولویت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: توسعه گردشگری هر منطقه و هر شهر نتیجه فعالیت افراد بومی آن منطقه است که می طلبد مردم محلی در این زمینه آموزش لازم را ببیند و توسعه زیرساخت های ارتباطی نیز می تواند به توسعه منطقه کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های منطقه دهبکری در حوزه کشاورزی و دامداری اظهار داشت: کشت زعفران، گل محمدی، زرشک، پرورش دام و طیور، زنبورداری، توسعه صنایع دستی و توجه به پتانسیل های گردشگری و خانه های بوم گردی از جمله فرصت های مناسب ایجاد اشتغال در دهبکری است.

بصیری با اشاره به درخواست اهالی منطقه درباره گازرسانی به دهبکری افزود: بنا به اعلام نماینده مردم شهرهای شرق استان در مجلس، مقدمات کار گازرسانی به دهبکری فراهم شده و ان شاءالله این پروژه در ایام هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین با اشاره به تلاش های استانداری کرمان برای بخشدار شدن دهبکری گفت: تمامی مقدمات اولیه برای فرمانداری ویژه شدن شهرستان بم نیز صورت گرفته است و منتظر تصویب این قضیه در هیأت دولت هستیم.

وی با تأکید به ضرورت تأمین زیرساخت ها برای تقسیمات کشوری جدید تصریح کرد: در شورای اداری استان از همه مدیران می خواهیم تا نسبت به ایجاد ادارات و یا دفاتر نمایندگی در تمامی مناطق که قانون اجازه می دهد اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4425

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.