افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
رییس سازمان اورژانس کشور در بم گفت:

مرکز آموزش مدیریت حوادث و بلایا با توجه به درس آموخته های زلزله بم بایستی در این شهر راه اندازی شود.

  • کد خبر : 5057
  • 01 دی 1398 - 17:47
مرکز آموزش مدیریت حوادث و بلایا با توجه به درس آموخته های زلزله بم بایستی در این شهر راه اندازی شود.

به گزارش طلوع ارگ، دکتر کولیوند مشاور وزیر و رییس سازمان اورژانس کشور با حضور در سمپوزیوم درس آموخته های زلزله بم در این شهر، یاد و وخاطر جان باختگان حادثه عظیم ۵ دی ماه سال ۸۲ را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در تمامی حوادث، اورژانس همیشه پیش قدم از سایر ارگان ها بوده […]

به گزارش طلوع ارگ، دکتر کولیوند مشاور وزیر و رییس سازمان اورژانس کشور با حضور در سمپوزیوم درس آموخته های زلزله بم در این شهر، یاد و وخاطر جان باختگان حادثه عظیم ۵ دی ماه سال ۸۲ را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در تمامی حوادث، اورژانس همیشه پیش قدم از سایر ارگان ها بوده است
وی افزود: ایران جزء کشورهای پیش رفته به لحاظ اورژانس است و خدمات اورژانس کشور از سوی بهداشت جهانی در گروه الف و با کشورهای پیش رفته مقایسه می شود.
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در دوسال اخیر اورژانس بم کاستی های زیادی را کاهش داده است و پایگاه های متعددی را بازسازی، نوسازی و راه اندازی کرده است و اورژانس کشور، تمام تلاش خود را در جهت ارتقا اورژانس بم انجام خواهد داد و مرکز آموزش مدیریت حوادث و بلایا با توجه به درس اموخته های زلزله بم بایستی در این شهر راه اندازی و به عنوان یک مرکز آموزش کشوری مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر کولیوند با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی افزود: زمان رسیدن بر بالین بیمار کاهش چشمگیری داشته و مراکز اورژانس در مناطق محروم و صعب العبور به بالگرد اورژانس تجهیز خواهند شد.
وی گفت: در سال ۹۵ حدود ۲۴۰۰ دستگاه امبولانس داشتیم امروزه به بیش از ۵۰۰۰دستگاه افزایش دادیم و به زودی ۱۰۰۰دستگاه دیگر به ناوگان اورژانس اضافه خواهیم کرد که مناطق محروم در اولویت قرار دارند تا پوشش همگانی اورژانس در کشور جامع تر شود وی با بیان اینکه اورژانس کشور با ۷ پایگاه قبل از انقلاب آغاز به کار کرد و در حال حاضر با بیش از ۳۵۰۰ پایگاه اورژانس و ۱۷ هزار نیرو در حال خدمت رسانی به مردم است.
رییس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: آموزش همگانی گامی دیگر از خدمات و فعالیت های اورژانس کشور است و با اموزش در مدارس در سال گذشته ۶۵درصد از حوادث، در چهارشنبه آخر سال کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به گام دوم انقلاب افزود: سازمان اورژانس استراتژی جدید به خود گرفت و مدیریت سکته های قلبی و مغزی را فعال،تا جان بسیاری از افراد که دچار عارضه قلبی یا مغزی می شوند را نجات داد و امیدواریم که هرچه سریعتر زیرساخت های بم نیز فعال شود تا از تا میزان مرگ ومیر ناشی از عارضه قلبی و مغزی کاسته شود.
دکتر کولیوند از خدمات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی بم در منطقه و اعزام آمبولانس در ایام اربعین به مناطق مرزی کشور تقدیر و تشکر کرد.

بم پتانسیل آموزش در زمینه مدیریت حوادث وفوریت ها در کشور را دارد
دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در ابتدای مراسم سمپوزیوم درس آموخته های زلزله بم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر جان بختگان زلزله دلخراش این شهر گفت: منطقه شرق استان کرمان شامل چهار شهرستان”بم، ریگان، فهرج و نرماشیر ” اهمیت ویژه ای برای وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور دارد.
وی گفت زلزله بم یکی از تلخ ترین و نا گوار ترین حوادث در کشور بود و هزاران کشته وزخمی برجای گذاشت و هزاران نفر نیز بی خانمان شدند و اما این حادثه عظیم درس آموخته هایی برای کل کشور داشت که باید از این تجربیات نهایت استفاده را در دیگر حوادث به کار گیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بم پتانسیل آموزش در زمینه فوریت ها در کشور را دارد و می تواند یکی از مراکز آموزشی در زمینه اورژانس در کشور باشد.

بم به عنوان یک دانشگاه بزرگ درس آموزی در کشور است
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دانشی امام جمعه بم گفت: با توجه به زلزله عظیم ۵ دی ماه در این شهر و از دست دادن جان زیادی از همشهریان، داغ بزرگی برای مردم این شهر به جا ماند به همین منظور رهبر انقلاب لقب این شهر را دارالصابرین دادند و مردم این شهر در حوادث غم و اندوه و شادی همیشه شکر گذار بوده اند و بایستی با همت دولتمردان محرومیت های زیادی که در منطقه شرق استان کرمان هست برطرف ومحرومیت زدایی صورت گیرد.
امام جمعه بم با بیان اینکه آموختن مهارت های زندگی به فرزندانی که اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داده اند یکی از الزامات در منطقه به شمار می رود و بم می تواند به عنوان یک دانشگاه بزرگ درس آموزی در کشور باشد و از تجربیات این حادثه و حوادث بعد از آن می توان نهایت استفاده را برد.

کار انقلابی وزارت بهداشت در منطقه شرق استان کرمان
در ادامه مراسم مهندس نیکزادی پناه نماینده شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۵ ساخت سه بیمارستان در منطقه در دستور کار قرار گرفت که بیمارستان شهرستان ریگان عملیات درمانی را آغاز و بیمارستان شهرستان نرماشیر با کمک خیرین بازسازی و کمبودها در حال برطرف شدن است و بیمارستان فهرج تا ۲۲ بهمن امسال عملیات عمرانی و آن پایان می یابد و اورژانس آن پذیرش بیمار را خواهد داشت همچنین بیمارستان ۲۰۲ تختخ

وابی عملیات عمرانی آن آغاز شده و پیشرفت چشمگیری داشته و و با توسعه بیمارستان ۹۶ تختخوابی پاستور نیز با همت و کار انقلابی وزارت بهداشت در منطقه شرق استان به ۴۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.
نیکزادی پناه افزود: کلیه زیرساخت های اورژانس هوایی در منطقه فراهم شده است و منتظر دریافت بالگرد اورژانس منطقه هستیم
نماینده مجلس شرق استان کرمان در مجلس گفت: این منطقه ۱۹ پایگاه اورژانس دارد و به زودی به ۲۴ پایگاه ارتقا می باد و خواستار توجه ویژه مسئولین به این منطقه شد و افزود از ۱۵ دستگاه مصوب آمبولانس تا کنون ۱۱ دستگاه را دریافت کردیم و با اضافه شدن ۴ دستگاه دیگر بخشی از بار ترافیکی اورژانس در منطقه به دلیل نبود آمبولانس کاهش پیدا کند.

بم به عنوان مقاومترین شهر کشور است
مهندس موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با شاره به زلزله بم گفت: تجربیات زیادی از آن حادثه کسب شد از جمله کمک به مردم، آوار برداری، بازسازی و تجربه های علمی فراوان که در دیگر حوادث کشور استفاده شد و این شهر با همت مردم آن ساخته و امروزه به عنوان مقاوم ترین شهر کشور است.
وی افزود: پس از سالها که از آن حادثه می گذرد هنوز کمبودهایی را نیز در این شهر مشاهده می شود که با همت مردم و مسئولین این کمبودها جبران شود.

در ادامه سخنرانی ها شهسوارپور فرماندار بم گفت: بعد از زلزله، بم بیش از ۳۵۰۰ نفر معلول و بیشترین معلول در کشور و استان را دارد و بعد روحی روانی فرزندانی که اعضای خانواده خود را ازدست داده اند هنوز جبران نشده است وی خواستار نگاه ویژه دولت به این منطقه شد.
وی افزود : زلزله بم باعث شد ساخت و ساز در شهرهای کشور مستمر و بهتر شود و در مناطق روستایی ساخت و ساز اصولی بعد از زلزله بم شکل گرفت.

در پایان این مراسم که صبح امروز در تالار پرستو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد دکتر خانکه رییس مرکز تحقیقات و گرئه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا در خصوص دستاوردهای حوادث در بم و سایر مناطق در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

بعد از اتمام این مراسم دکتر کولیوند وهیئت همراه از بیمارستان پاستور و مرکز فوریت های پزشکی بم نیز بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.