افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بم عنوان کرد:

متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم سنگ‌های موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را برداریم

  • کد خبر : 6925
  • 02 مهر 1399 - 19:57
متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم سنگ‌های موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را برداریم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری ۵۹۰ پروژه در دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده که ۲۲۵ پروژه آن مربوط به شهرستان‌ها است، تصریح کرد: حدود ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی برای اجرای پروژه‌های پیشران استان نیاز داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال به جزء سرمایه‌گذاری ارزی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در بخش مالی نیز ۹۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گیرد.

به گزارش طلوع ارگ، عصر امروز دوم مهرماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بم با حضور جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان و مسئولین ارشد شهرستان بم در سالن اجتماعات فرمانداری بم برگزار شد.

دکتر “جعفر رودری در این جلسه گفت: مسائل اقتصادی و معیشت مردم مهمترین دغدغه ماست و تمام برنامه های استان نیز در راستای رفع و حل این مسائل است.

وی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را سهم GDP استان کرمان اعلام کرد و افزود: حدود ۳۱ میلیون تومان سرانه درآمد سالانه هر کرمانی است که اگر دنبال درآمد بالاتری برای استان هستیم باید به سرمایه‌گذاری و تولید توجه بیشتری داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم سنگ‌های موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را برداریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۹۰ پروژه در دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده که ۲۲۵ پروژه آن مربوط به شهرستان‌ها است، تصریح کرد: حدود ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی برای اجرای پروژه‌های پیشران استان نیاز داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال به جزء سرمایه‌گذاری ارزی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در بخش مالی نیز ۹۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گیرد.

در این جلسه هادی شهسوارپور فرماندار بم از پل ورودی دهبکری، جاده دارزین – دهبکری، بیممارستان ۲۰۲ تختخوابی و انتقال آب سد نسا به عنوان مهمترین پروژه های عمرانی شهرستان بم یاد کرد و در ادامه گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه  عمرانی شهرستان صورت گرفته است وی همچنین در خصوص دهکده خرما خاطر نشان کرد: کارهای زیر بنایی این پروژه بزرگ انجام  شده است و بعد از به پایان رساندن طرح توجیهی این پروژه، پایانه صادرات و بسته بندی  راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین گفت: طرح توجهی احداث ۳۶۶ هکتار گلخانه در ۵ نقطه شهرستان بم در سطح کشوری در حال انجام است و از طرح های ملی نیز معرفی می شود.

وی در پایان گفت: ما بنا داریم تا پایان دولت ۷ یا ۸ پروژه را به اتمام برسانیم.

محمد بنی اسدی شهردار بم نیز با تاکید اینکه شهر بم برای آسفالت معابر و خیابان ها به ۳ میلیون تن آسفالت نیاز دارد گفت: در طرح همیاری آسفالت، مردم همکاری خوبی صورت گرفته و مردم از این طرح  استقبال خوبی کرده اند وی تاکید کرد با بودجه شهرداری به تنهایی امکان آسفالت کل معابرشهری نیست

وی در ادامه در خصوص پروژه سینما امید بم نیز که یکی از پروژه های مهم شهرداری بم است گفت: ساخت این مجموعه در مراحل اولیه است و روند ساخت این مجموعه در حال انجام است،  وی نیز در خصوص پروژه های پارک های محله ای، پارک بانوان، فرهنگسرا و شهر بازی نیز توضیحات را ارائه کرد.

رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در خصوص تخصیص اعتبار برای ساخت سینما امید بم گفت: باید سابقه یِ پروژه ی سینما را بررسی کنیم اگر جزء پروژه‌های غیر دولتی باشد جزء سرفصل هایی که استان می‌تواند نیست، اما اگر در اختیار ارشاد اسلامی باشد و شهرداری این پروژه را در اختیار بگیرد یکسری روزنه هایی مثل تبصره ۱۹در قانون بودجه داریم که اگر شهرداری کار را انجام دهد دولت هم کمک می کند.

رودری افزود: قرار شد سوابق را به ما ارائه دهند تا در جلسه ای در استان کرمان بررسی شود اگر در سرفصل های بودجه ای قرار بگیرد حتماً کمک خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6925

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.