افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
فرماندار بم در جلسه ستاد کرونا عنوان کرد:

قرارگاه‌های عملیاتی محلات هر چه سریعتر تشکیل شوند

  • کد خبر : 7413
  • 03 آذر 1399 - 12:57
قرارگاه‌های عملیاتی محلات هر چه سریعتر تشکیل شوند

صبح امروز ۳ آذر جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با محوریت تشکیل هرچه سریعتر قرارگاه‌های عملیاتی محلات، تشکیل شد.

به گزارش طلوع ارگ، صبح امروز ۳ آذر جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای این ستاد با محوریت تشکیل هرچه سریعتر قرارگاه‌های عملیاتی محلات، تشکیل شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن تاکید بر بالابردن شدت نظارت بر محدودیت تردد گفت: ما باید حساسیت را در ورودی‌های شهر بم را بالا ببریم و همچنین قانون محدودیت منع تردد شبانه باید توسط دوربینهای پایشی پیگیری و افراد متخلف جریمه شوند و افراد متخلف جریمه شوند وی در خصوص اینکه کسانی که بنا به دلایل کاری باید بعد از ساعت ۹ شب از منزل خارج شوندکه بیشتر از پرسنل امدادی و درمانی نیز هستند؛ گفت: لیست این افراد توسط واحد های مربوطه تهیه می شود و به نیروی انتظامی داده می‌شود تا مستثنی از این قانون شوند.

وی در ادامه در خصوص طرح عملیاتی حاج قاسم سلیمانی گفت: هدف اصلی این طرح مدیریت بیماری کویید ۱۹ با همکاری مردم و بسیج و دیگر ارگانهاست.

فرماندار بم در ادامه گفت: قرارگاه عملیاتی کرونا در بم متشکل شده است که رئیس آن فرماندار، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون و سپاه به عنوان فرمانده عملیاتی مشخص شده‌اند و همچنین شهرداری بم و هلال احمر هم جز این قرارگاه هستند.وی در ادامه گفت: قرارگاه‌های عملیاتی محلات باید هر چه سریعتر تشکیل شوند

وی تاکید کرد: مهمترین هدف ما آموزش در خانواده ها و تفکیک افراد مبتلا یا تفکیک معکوس هست.

وی همچنین در خصوص دور کاری ادارات گفت: دور کاری ادارات بستگی به مدیر آن اداره دارد وی تاکید کرد که همه دستگاههای باید پای کار باشند.

دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم: در خصوص آخرین وضعیت رق استان باید بگویم خوشبختانه شیب صعودی کم شده، ولی در حال حاضر ۷۱ بیمار بستری مشکوک و مبتلای قطعی در بیمارستان داریم که آمار بالایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خواستار حمایت بیشتر و همه جانبه بخش خصوصی از دانشگاه و ستاد کرونا شد.

دکتر اویسی در ادامه تاکید کرد مهمترین عوامل که باعث افزایش فوتی ها شده به ترتیب: عدم مراجعه به موقع، داشتن بیماری زمینه‌ای و بالا بودن سن است.

دکتر شیرین نصری که علاوه بر سمت معاونت بهداشتی، امروز به عنوان رئیس مرکز بهداشت بم نیز معرفی شد در این جلسه گفت: در حال حاضری بزرگترین مشکل ما در طرح غربالگری، سلامت نیروهای ما است. وی همچنین از قطع شدن سامانه ۴۰۳۰ در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت بزودی مشکل حل خواهد شد. دکتر نصری ادامه داد در طرح غربالگری ما نقشه ۱۷ منطقه را داریم که در این مناطق یا پایگاه جامع سلامت یا مرکز بهداشت وجود دارد.

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در این جلسه گفت: پیرو جلسات قبلی و مشکل تطهیر کردن فوتی ها، جلسه ای با امامان جمعه شهرستان های شرق استان گرفته شد و این کار به خود آنها واگذار شد تا ترافیک بهشت زهرای بم کم شود.

سرهنگ بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه در این جلسه از اهمیت طرح عملیاتی حاج قاسم سلیمانی در شرایط کنونی گفت: وضعیت جنگی است و این بیماری یک تجربه جدید جنگی محسوب میشود و ما باید عملیاتی کار کنیم، ما باید محله ها را بررسی کنیم جامع های آماری را هر چه سریعتر تشکیل دهیم و مهمتر از همه باید آموزش خانه به خانه هر چه زودتر  برنامه‌ریزی شود، تمام کمیته های باید پای کار باشند، هر اداره نمیتواند کاری کند اعلام کند، وضعیت خوبی نیست.

در این جلسه همچنین مقرر شد، وضعیت انتقال فوتی های دیگر شهرستان‌های شرقی بررسی شود و همچنین مشکلات برخی دوربین های پایشی رفع شود. همچنین مصوب شد یک نماینده از امکان در شهر بروات حضور پیدا کند تا کار بازرسان سریعتر شود و با متخلفین برخورد قانونی شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7413

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.