افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
مدیر کل استاندارد استان کرمان عنوان کرد:

عدم وجود آزمایشگاه تایید صلاحیت برای خودروهای دارای مخازن گاز در استان کرمان

  • کد خبر : 2268
  • 19 اسفند 1396 - 10:04
عدم وجود آزمایشگاه تایید صلاحیت برای خودروهای دارای مخازن گاز در استان کرمان

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در استان کرمان آزمایشگاه تایید صلاحیت شده برای خودروهای دارای مخازن گاز وجود ندارد، لذا مجوز احداث واحد آزمایشگاه هیدرواستاتیک مخازن خودروهای گازسوز برای مرکز استان و شهرستان‌های استان با ضوابط خاص تایید خواهیم کرد.

علی بیگ‌زاده در جلسه شورای استاندارد استان کرمان گفت: ۲۰۰ مورد بازنگری در استانداردهای ملی انجام شده است ضمن آنکه این اداره کل در سال جاری تشکیل کمیته‌های مختلف، آموزش برای ۲۳ هزار و ۳۶۳ نفر ساعت، نمونه برداری از محصولات تولیدی کارگاه‌ها و … را انجام داده است.

وی عنوان کرد: رتبه استان در شاخص‌های استاندارد در سال ۹۴ در سطح کشور سی و یکم بود که در سال گذشته در زمینه شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه برتر کسب کرده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان بیان کرد: خرمای مضافتی بم جزء محصولات استراتژیک استان است به طوری که در سال جاری ۴۴ هزار تن خرمای استان کرمان به ۴۴ کشور دنیا صادر شده است.

وی با بیان این مطلب که استاندارد فراورده‌های خرما جزء استانداردهای اجباری است، عنوان کرد: برداشت خرمای مضافتی در نخلستان‌های بم به صورت سنتی است و بستر برداشت مکانیزه در شهرستان بم فراهم نیست که برای این مهم باید تدبیری اندیشیده شود.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه اکثر محصولات کشاورزی تابع استاندارد اجباری نیستند، مطرح کرد: در این راستا باید کمیته ای متشکل از سازمان‌های جهادکشاورزی، صنعت و معدن، دانشگاه علوم پزشکی، انجمن خرما تشکیل شود تا برنامه‌ای اجرایی برای آموزش، نظارت و آگاه سازی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در استان کرمان آزمایشگاه تایید صلاحیت شده برای خودروهای دارای مخازن گاز وجود ندارد، لذا مجوز احداث واحد آزمایشگاه هیدرواستاتیک مخازن خودروهای گازسوز برای مرکز استان و شهرستان‌های استان با ضوابط خاص تایید خواهیم کرد./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.