افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
معاون دادگستری کرمان هشدار داد:

طلاق ۳درصد در کرمان رشد یافته است /رشد ۱۷درصدی طلاق توافقی

  • کد خبر : 1137
  • 26 شهریور 1396 - 12:02
طلاق ۳درصد در کرمان رشد یافته است /رشد ۱۷درصدی طلاق توافقی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان از رشد ۳ممیز ۶۹درصدی طلاق در استان کرمان خبر داد وگفت: طی ۵ماهه ی ابتدای سال جاری سه هزار ۵۷۱ پرونده طلاق در دادگستری به ثبت رسیده است. حمید خالقی از رشد نگران کننده ۱۷ممیز ۵۶درصدی طلاق توافقی در کرمان خبر داد و افزود: طی ۵ماهه ی […]

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان از رشد ۳ممیز ۶۹درصدی طلاق در استان کرمان خبر داد وگفت: طی ۵ماهه ی ابتدای سال جاری سه هزار ۵۷۱ پرونده طلاق در دادگستری به ثبت رسیده است.
حمید خالقی از رشد نگران کننده ۱۷ممیز ۵۶درصدی طلاق توافقی در کرمان خبر داد و افزود: طی ۵ماهه ی ابتدای سال جاری یک هزار ۸۱۴پرونده طلاق توافقی در دادگستری به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: طی ۵ماهه ی ابتدای سال جاری هزار و ۸۱۳پرونده با موضوع مطالبه مهریه به ثبت رسیده است که آمار نشانگر رشد ۵ممیز ۷۸درصدی در این زمینه می باشد.
این مقام قضائی اعلام کرد: طلاق به درخواست زوجه و مطالبه نفقه به ترتیب ۳ممیز ۶۴درصد و ۸۵ممیز ۲۰درصد در ۵ماهه ی ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است
وی افزود:زوجین بایستی قبل از ازدواج شناخت کامل وجامعی از طرف مقابل و خانواده وی کسب نمایند و با آگاهی وشناخت دقیق پا به عرصه زندگی مشترک بگذارند.

مهم ترین عوامل پیوند پایدار ؛ هم شأن بودن زن و مرد است

?وی با بیان اینکه از شرایط بسیار مهم ازدواج کفویت زوجین است،افزود: از مهم ترین عوامل پیوند پایدار و ازدواج موفق و زندگی آرام، هم شأن بودن زن و مرد است.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در کفویت، ایمان است،تاکید کرد:زوجین بایستی در فرهنگ،اخلاق و در مسائل مالی واقتصادی هم تراز باشند.
وی گفت:دوستان،یکی از منابع مهم در تحقیقات زوجین محسوب می شوند و افرادی که مورد تحقیق قرار می گیرند باید واقعیت ها را منعکس نمایند و اطلاعات صحیح بدهند و به مطالبی که یقین ندارند را بیان نکنند.
این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:طبیعتا اختلاف سلیقه ها در ابتدای زندگی امری طبیعی و عادی است اما آنچه مهم است اگر در زندگی بحث و موضوعی که از سوی زوجین قابل حل نیست،باید از طریق مراجعه به مشاور و یا به شیوه کدخدامنشانه و ریش سفیدی حل وفصل شود تا تبدیل به یک بحران غیرفابل حل نگردد.
وی یکی از عمده مشکلات در زندگی زوجین ،عدم اطلاع از مسائل خاص زناشویی دانست وافزود:به نظر می رسد چنانچه زوجین ویا خانواده ها در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهند موجب پیشگیری از بسیاری از طلاق ها خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.