افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رئیس دادگستری شهرستان بم خبر داد:

طلاق به درخواست زوج در بم کاهش یافته است

  • کد خبر : 3252
  • 12 آذر 1397 - 13:06
طلاق به درخواست زوج در بم کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس دادگستری شهرستان بم از کاهش آمار طلاق به درخواست زوج در بم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. مصطفی عارف کیا در همایش استانی بررسی الگوی تهدیدات و فرصت های نوین در فضای مجازی،اظهار داشت:طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس دادگستری شهرستان بم از کاهش آمار طلاق به درخواست زوج در بم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مصطفی عارف کیا در همایش استانی بررسی الگوی تهدیدات و فرصت های نوین در فضای مجازی،اظهار داشت:طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ و مهم مطرح است و می طلبد همه مسئولان ارگانها نهادها ،بسیجیان و مردم در جهت کاهش این آسیب تلاش نمایند .
این مقام قضائی به موضوع مشاوره در خانواده ها اشاره کرد و تاکید کرد: شرکت نکردن خانواده ها در مراسمات معنوی و مذهبی باعث انحراف آنها می شود وخانواده ها بایستی ضمن شرکت خود در آئین های مذهبی ، فرزندان خودرا نیز تشویق به شرکت کنند که هم از لحاظ ایمانی و هم آگاه سازی آسیب های اجتماعی کسب تجربه و دانش کنند.


وی افزایش طلاق های توافقی را پدیده ناخوشایندی دانست و اعلام کرد: آمار طلاق توافقی در بم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸درصد افزایش یافته است و متاسفانه یک طرف این طلاق ها به استفاده غیر صحیح از فضای مجازی برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه زوجین بایستی آستانه تحمل خود را بالاببرند،گفت: بعضی افراد مسائل اقتصادی و تحصیلی را عامل اصلی طلاق می دانند،درصورتی که دو دهه ی قبل سال قبل سال گذشته بحث اقتصادی و تحصیلی در سطح بسیار پایینی بود اما ما شاهد این مشکل نبودیم،باید گفت رعایت موازین شرعی مهمترین اصل است که متاسفانه ضعف ایمان و تقوا مهمترین مساله زوجین یا یکی از زوجین می باشد.
رئیس دادگستری شهرستان بم در تشریح اهداف سازمان بسیج حقوق دانان گفت:آگاه سازی حقوقی شهروندان و تحول در نظام حقوقی و قانونی و ایجاد ارتباطات و هماهنگی سازنده با رده های مختلف بخصوص بسیج از جمله بسیج ادارات،اساتید،دانشجویی و محلات و سایر اقشار به منظور اجرا صحیح این اهداف مورد تاکید است.
وی یکی دیگر از اهداف تشکیل بسیج حقوق دانان را کمک به افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق صیانت از ارزشها و مبانی نظری و جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی با تبیین مبانی حقوقی قضایی دانست.
عارف کیا در ادامه بیان کرد:کانون بسیج حقوقدانان شهرستان بم درسال ۱۳۹۰ باهمکاری دادگستری و ناحیه مقاومت بسیج راه اندازی شد و از ابتدای تاسیس فعالیت های خودرا به طور جد دنبال میکند
وی افزود:بسیج حقوقدانان این شهرستان بالغ بر ۳۴۵عضو متشکل از قضات، کارمندان دادگستری، وکلا، اساتید دانشگاها و فارغ التحصیلان رشته حقوق و رشته های دارد.
وی اهم اقدامات بسیج حقوقدانان این شهرستان را اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، برگزاری جلسات پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان، مشاوره رایگان برای بسیجیان و محترم خانواده های ایثارگران دردفتر مستقر در دادگستری و اطلاع رسانی مسائل و نکات مهم حقوقی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3252

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.