افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

شهروندان برای آسفالت کوچه‌ها مشارکت کنند

  • کد خبر : 5982
  • 28 اردیبهشت 1399 - 20:17
شهروندان برای آسفالت کوچه‌ها مشارکت کنند

در اولین روز هفته و همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشت) محمد بنی‌اسدی شهردار بم که حدود پنج ماه از انتخابش به عنوان شهردار بم می‌گذرد؛ اولین نشست خبری خود را برگزار کرد

طلوع ارگ – ناهید ذاکری‌نیا: در اولین روز هفته و همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشت) محمد بنی‌اسدی شهردار بم که حدود پنج ماه از انتخابش به عنوان شهردار بم می‌گذرد؛ اولین نشست خبری خود را برگزار کرد. این نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران نشریات و پایگاههای خبری برگزار شد بیش از دو ساعت به طول انجامید که مهمترین مسایل مطرح شده در آن از سوی شهردار بم و در پاسخ به سوالات خبرنگاران به شرح زیر است:

پل ولایت در ورودی شهر

یکی از دغدغه های اصلی ما در شورای شهر هم، وضعیت پل ولایت و سرانجام این پروژه بزرگ در شهر بم بود. این پروژه در مقاطعی از زمان فعال، تعطیل یا نهایتا به صورت نیمه فعال یا نیمه تعطیل بوده است. یکسری اقدامات جزیی انجام شده است. مبلغ قرارداد اولیه ای که بسته شده است تقریباً ۲۳ میلیارد تومان تعریف می‌شود و در شرایطی قرارداد این پروژه بسته شد که شرایط مالی شهرداری خوب بود. با توجه به مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و تعریف استانی آن به جای منطقه‌ای و شهرستانی اتفاق افتاد، هیچ کس چنین شرایط سخت مالی را برای شهرداری بم پیش بینی نمی کرد که اکثر پروژه ها دچار مشکل شوند.

با پیمانکار و مشاور این پروژه به یکسری توافقات در خصوص پیشرفت، ادامه و انجام این پروژه داشته ایم. این پروژه متوقف، حذف و یا جمع آوری نخواهد شد اما نحوه ادامه و تکمیل این پروژه با توجه به قرارداد فعلی در توان شهرداری نیست. قرار بر این شد با توجه به پرداخت هایی که تا امروز به پیمانکار صورت گرفته است تا امروز مبلغ پرداختی با توجه به صورت وضعیت ها و درصد پیش‌پرداخت، بیش از کاری است که تا به امروز انجام شده است. پیمانکار طبق شرایط عمومی پیمان مدعی است که مبلغ پیش پرداخت جزء مبلغ پرداخت به حساب نمی آید و باید در طول پروژه مستهلک بشود که قانوناً صحیح است اما با توجه به شرایط فعلی ما، برنامه اتمام قرارداد را با پیمانکار فعلی به توافق رسیدیم که درصد پیش پرداخت به همراه پرداخت های ما محاسبه شود و به اندازه سرجمع پرداختی مجموعه شهرداری کار را از پیمانکار تحویل بگیریم. بخش های تخصصی پروژه (ستون ها و دال ها) با همین پیمانکار پیش خواهد رفت و در ادامه کار توسط خود شهرداری (خاکریزی و اجرای رمپ ها  و … ) همچنین با استفاده از پیمانکاران مقطعی پروژه پیش خواهد رفت تا بر حسب توان فعلی آن چه را که می‌توانیم هزینه کنیم پیش ببریم و پیشرفت کار را تعریف کنیم.

زمان اتمام پروژه مشخص نیست. چون از زمان بندی اولیه بسیار فاصله گرفته ایم و توان فعلی ما هم اکنون این اجازه را به ما نمی‌دهد که در قالب همین قرارداد و یا قرارداد جدید پروژه را پیش ببریم.

ورودی های شهر بم

آنچه که مصوبه شورای ترافیک و مصوبه شورای تامین شهرستان باشد را شهرداری می تواند به اجرا در آورد. آنچه تا به امروز از طرف شورای تامین در خصوص ورودی و خروجی های شهر ابلاغ شده اگر طبق طرح تفصیلی شهر ورودی های شهر تعریف شوند و آنچه را که خارج از طرح تفصیلی اجرا شده حذف می‌شود.

اقداماتی که تا امروز ما انجام دادیم بر اساس همین مصوبه شورای تامین و طرح تفصیلی بوده است در کنار آن باید اصلاحات بعدی صورت بگیرد و ورودی های بین بروات و میدان مهدویت که الان مسدود شده و جدول گذاری ها انجام شده،کِنارگذر و باندکُندروی این اتوبان تعریف شده است و باید به مرحله اجرا در بیاید و دسترسی محلی را برای محلات مختلف شهر ایجاد کند. این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث قرار گرفت و قرار شد نظریه نهایی توسط متخصصین شورای ترافیک جمع بندی و باز به شورای تامین ارسال شود که در خصوص ادامه روند اجرا و بازگشایی ورودی و خروجی شهر تصمیم نهایی شکل بگیرد و ما هم منتظر ابلاغ های این دو جایگاه هستیم.

آخرین وضعیت آسفالت کوچه و ۲۵ درصد سهم مردم

یکی از مهمترین دغدغه‌های ما مرتفع کردن مشکل آسفالت معابر است و در این زمینه برنامه داشتیم و بر حسب برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته است در حال اجرا می باشد یکی از اقدامات با توجه به توان فعلی مالی شهرداری این بود که حضور بخش خصوصی را در کنار شهرداری داشته باشیم تا بتوانیم از توان بخش خصوصی در زمینه تولید و پخش آسفالت استفاده کنیم. مزایده ای را برگزار کردیم در خصوص واگذاری کارخانجات آسفالت و دستگاه های سنگ شکن شهرداری به بخش خصوصی برای تولید آسفالت که به نتیجه رسید، پیمانکار مشخص شده و در همین هفته قرارداد این واگذاری هم به امضا خواهد رسید. شرکتی که به عنوان پخش خصوصی با ما همکاری خواهد داشت با توان مالی خوب و گردش مالی بالایی است. از جمله محدودیت هایی که برای شرکت در جهت رسیدن به هدف شهرداری ایجاد کردیم این بود که حق فروش آسفالت را به غیر از شهرداری بم نخواهد داشت و متعهد شده که روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن آسفالت را تولید کند و به شهرداری بم تحویل دهد. برای ادامه کار و پخش آسفالت هم دو پیشنهاد را به صحنه شورای شهر فرستادیم که پیمانکار پخش آسفالت را در کنار اکیپ شهرداری بم انتخاب کنیم. بخش های خصوصی محلی در قالب قراردادهای جداگانه در خصوص بخش آسفالت در سطح شهر فعال هستند. یکی از مسائل عمده ای که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند همکاری و مشارکت خود مردم در پروژه آسفالت معابر و کوچه‌ها است.

طبق مصوبه شورای شهر که قیمت ۶۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع قیمت تمام شده نرخ آسفالت امروز می‌باشد که ۲۵ درصد این مبلغ بر عهده همشهریان عزیز با عنوان خودیاری تعریف شده است و ۷۵ درصد آن بر عهده شهرداری است. برآنیم فرهنگ مشارکت و همکاری مردم را همراه با پروژه آسفالت نهادینه کنیم چرا که در اکثر شهرهای کوچک و متوسط اکثر پروژه های شهرداری و پروژه های عمرانی با مشارکت شهروندان انجام می‌شود.

شهر بم به دلیل اینکه بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت تعریف شده است هیچ گونه تسهیلات دولتی به آن تعلق نمی گیرد نه در خصوص قیررایگان و نه در خصوص تسهیلات دیگری که به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تعلق می‌گیرد، به بم تعلق نمی گیرد پس می‌طلبد که مردم خود پای کار باشند و مثل شهرهای بزرگ و حتی کلانشهرها که در محلات و مناطق مختلف پروژه های عمرانی از قبیل ایجاد پارک ها و فضای سبز شهری و حتی انجام جدول گذاری و پیاده رو و آسفالت معابر را با مشارکت و همکاری مردم انجام می‌دهند و ما هم باید به همین سمت و سو برویم و برای استقبال بیشتر همشهریان شرایط تقسیط را نیز در این زمینه در نظر گرفته‌ایم تا سرعت آسفالت با سرعت خوبی پیش برود و اگر کسی هم در خصوص مصوبات و قوانین مجموعه شهرداری در خصوص همیاری آسفالت کوتاهی انجام دهد در سیستم شهرداری بدهکار می شود و طبق قانون علاوه بر میزان بدهی ۱۵ درصد جریمه نیز محاسبه خواهد شد و من بعد سالانه ۱۵ درصد جریمه اضافه خواهد شد و در سیستم ثبت می‌شود و امیدواریم که مردم پای کار باشند و مشارکت و همکاری کنند باید فرهنگ مشارکت قبلی (قبل از زلزله) را زنده کنیم و دغدغه مردم بعد از ۱۶ سال مرتفع شود.

روان آبهای جاری در سطح شهر

این موضوع مشکل اساسی در شهر بم است و به راحتی قابل حل نیست. جوی‌های سطح شهر بم متاسفانه استاندارد نیست. با توجه به اینکه بم باغ شهر است اکثر مسیرهایی که مسیر هدایت سطحی بودند اکنون برای انتقال آب کشاورزی استفاده می شوند که با توجه به عدم وجود پل های استاندارد مشکلاتی به وجود می‌آید. ما از مسیر اصلی آبها که مشخص شده است در حال تخریب پل ها و جایگزین کردن پل های فلزی یا بتنی هستیم تا مسائل مربوط به آب گرفتگی رفع شود، می‌طلبد که مردم در این زمینه کمک کنند و به خصوص کسانی که می‌خواهند پل جدید احداث کنند باید با هماهنگی حوزه عمرانی شهرداری انجام دهند و هیچ مالکی مجاز نیست که تصمیم بگیرد که پُلی را با مشخصات خود اجرا کند چون بعداً دچار مشکل می‌شود تخریب این پل ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته و ضرر و زیان آن بر عهده مالک است که بدون هماهنگی اقدام به این کار کرده است این موضوع و اصلاح عرض جوی ها در پروژه های اصلاحی در نظر گرفته شده است و اصلاح پل ها هم در چند خیابان پروین اعتصامی و مطهری و بوعلی و … شروع شده است.

جمع آوری زباله های سطح شهر

برنامه قبلی خدمات شهری در حال انجام است و امروز وضعیت مناسبی از لحاظ نظافت شهر و جمع آوری زباله ها در سطح شهر داریم. یکسری اقدامات اصلاحی هم مدنظر هست. با توجه به اینکه جمع آوری به صورت خانه به خانه می باشد یکی از نگرانی‌های مردم ساعت بیرون گذاشتن زباله است چون از ساعت بین ۹ تا ۱۲ شب امکان پخش زباله وجود دارد که رفع این مشکل در دستورکار خدمات شهری قرار گرفته است وقرار است از چراغ های گردان و ملودی استفاده شود تا ساعت جمع آوری هر کوچه بر اساس نور گردان و ملودی مشخص شود. در خصوص نخاله‌های ساختمانی هم  نیاز هست کار فرهنگی صورت بگیرد به همین منظور شرکتی را به عنوان شرکت حمل نخاله‌های ساختمانی و ضایعات کشاورزی با تشریفات مزایده انتخاب می‌کنیم و این شرکت متعهد می شود تمامی افرادی که تولید نخاله ساختمانی دارند را شناسایی کند و با توجه به تعرفه مناسبی که برای آن تعریف می شود که قطعا کمتر از مبلغی است که امروز بابت حمل نخاله توسط افراد و ماشین های خصوصی در حال انجام است؛ افراد می‌توانند با تماس با این شرکت نخاله ها را جابجا کند و در صورتی که به این شرکت مراجعه نشود باید طبق قانون ماده ۱۶ پسماند افراد خاطی که نخاله‌های ساختمان و یا ضایعات کشاورزی را در معابر سطح شهر رها می‌کنند به دادستانی معرفی می‌شوند و بر اساس قانون جریمه و این مشکل به زودی نیز مرتفع خواهد شد.

پارک بانوان و شهربازی

پارک بانوان هم یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهرداری مثل پل ولایت و شهربازی است که به دلیل مشکلات مالی با وقفه مواجه شده است. فاز یک این پروژه نیمه‌تمام هنوز تکمیل نشده و در صورت تکمیل قابل بهره‌برداری نخواهد بود چون باید فاز ۲ هم آماده شود. شهرداری یک میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و طبق توافقی که با پیمانکار صورت گرفته مبلغی را در نظر گرفتیم تا به پیمانکار تزریق کنیم تا فاز یک را از پیمانکار تحویل بگیریم در ادامه کار توسط همین پیمانکار بخشی از کار تقریباً ۵۰ درصد پارک را به بهره برداری برسانیم. تجهیزاتی نیز باید خریداری شود و نمازخانه و سرویس بهداشتی هم در فاز دوم توافق شده است که ساخته شوند.

فعلا شهربازی با توجه به ورود ما به بحث آسفالت در دستور کار شهرداری قرار ندارد به دنبال این هستیم از بخش خصوصی در قالب یک سرمایه گذار در قالب قراردادهای مشارکتی بتوانیم پروژه شهربازی را هم به سرانجام برسانیم تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، اولویت اول آسفالت معابر و پارک بانوان و در فاز بعد سراغ این پروژه هم خواهیم رفت.

راه‌های برون‌رفت شهرداری در خصوص مشکلات مالی

در این حوزه اقدامات خوبی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. آنچه که مد نظر ما است توجه به کدهای درآمدی داخلی شهرداری است آنچه که تا امروز از آن غافل بودیم فعال کردن کدهای درآمدی شهرداری و شناسایی املاک شهرداری که تعیین تکلیف نشده‌اند. قطعات و زمینهای زیر حد نصاب و زمین‌های با قابلیت کاربری تجاری و مسکونی در شهر داریم می توان از فروش املاک شهرداری که به نوعی قابل استفاده خود شهرداری نمی باشد منابعی را برای شهرداری تعریف کنیم. بحث ممیزی املاک تجاری و مسکونی را در دستور کار داریم که می‌توانند در ایجاد درآمد برای مجموعه شهرداری کمک کننده باشد در بودجه سال ۹۹ تسهیلات بانکی را در برنامه دیده‌ایم و نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان طبق رایزنی‌هایی که با بانک‌ها و سازمان شهرداریهای کشور صورت گرفته بتوانیم در قالب تسهیلات دریافت کنیم در سال جاری و مصوبه ای را که در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر بم داریم که به عنوان یک محل درآمد برای شهرداری تعریف شده است.

یکی از معضلات امروز شهر ما که شعار بم مستحکم ترین شهر را زیر سوال برده است وجود تعداد زیادی از سازه‌های سقف سبک به صورت تجاری و مسکونی است که هم دید بصری شهر را مورد آسیب قرار داده و هم در خصوص تخریب باغات اقدامات مشکل سازی را در سطح شهر شاهد هستیم که در خصوص بازدارندگی این موضوع و تخریب باغات و بحث ساخت و سازهای سبک و غیرمجاز مصوبه ای را در شورای شهر داشتیم که این ساخت و سازهای فعلی با اخذ تعهد مبنی بر جمع‌آوری آنها به واسطه بهره‌برداری که تا امروز داشتند و مدت زمانی که در تعهد برای آنها به میزان حداکثر یکسال تعریف می‌شود جریمه‌ای طبق ماده ۱۰۰ شهرداری باید به شهرداری پرداخت کنند که در حال انجام است و این جریمه‌ها در قالب قبوض واحد درآمد صادر می‌شود و توسط مالکین در حال پرداخت است که این باید سرعت بیشتری بگیرد تا در کنار طرح ممیزی املاک که به صورت اصولی ساخته شده اند املاکی هم که به صورت غیر اصولی ساخته شده اند دریافت جریمه ها برای آنها انجام خواهد شد که این هم در واقع یکی از محل‌های درآمدی ما در کدهای درآمدی است که تحت عنوان درآمد سطح شهر از این املاک دریافت خواهد شد.

دیگر اینکه دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری راه اندازی و ستاد عالی سرمایه گذاری تشکیل شد و پروژه‌هایی که در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری چه در قالب طرح خارج از مجموعه و چه به عنوان ظرفیت و پتانسیل داخلی مجموعه شهرداری هست در حال شناسایی هستند و از شورای عالی کار می‌گیرند و به فراخوان گذاشته می‌شوند یا پیشنهاداتی در قالب طرح‌های اقتصادی داریم تا جذب سرمایه گذار به سمت شهرداری را داشته باشیم.

این قضیه هم می‌توانند در اجرای پروژه‌های سطح شهرستان که بیشتر به سمت و سوی ظرفیت هایی مثل گردشگری سوق داده می‌شوند چون هم می‌توانیم مشارکتهای شهرداری را داشته باشیم تا کمکی برای شهرستان باشیم هم  اینکه درآمدی برای شهرداری تعریف میشود با این قبیل اقدامات امیدواریم شاهد رونق شهر با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که دارد باشیم این نکته را هم اشاره کنم که شهری می تواند موفق باشد که شهرداری قوی و توانمندی داشته باشد شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان، زیربنایی و مادر می‌تواند برای سایر حوزه‌های شهرستان مفید و ارائه خدمات داشته باشد، تجربیات علمی نشان می دهد که اگر یک شهر موفق بوده پتانسیل های آن شهر شناسایی شدند و به فعل رسیدند می‌طلبد که همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم شهرداری بیش از پیش قوی تر داشته باشیم و در کنار آن بتوانیم هم رضایتمندی مردم و هم پیشرفت و آبادانی شهر را به دنبال داشته باشیم

که بخش عمده آن به رسالتی بر می‌گردد که برعهده اصحاب رسانه است آنچه را که در مجموعه شهرداری انجام می شود باید به اطلاع مردم برسانیم و امیدواری را در مردم ایجاد کنیم تا به واسطه امیدواریِ مردم مشارکت آنها را در بر داشته باشد همچنین اعتمادسازی را بین مردم ایجاد کنیم تا مردم و مسئولین با هم شاهد شهری آبادتر از پیش باشیم.

رسیدگی به میدان میوه و تره بار و همچنین چرای گوسفندان در سطح شهر

طرحی برای محصور کردن میدان تره بار و ایجاد نگهبانی همچنین ایجاد ورودی و خروجی داریم که در دستور کار حوزه اداره مشاغل حوزه معاونت خدمات شهری قرار گرفته است که اجرایی خواهد شد. با محصور شدن این میدان از باری که به سطح شهر و میدان تره بار می آید دریافت عوارض قانونی را خواهیم داشت تا هزینه های مربوط به نگهداری و نظافت محل پوشش داده شوند. همچنین در خصوص دام های سطح شهر که در خیابان‌ها و کوچه‌ها مشاهده می‌شود افراد شناسایی شدند و با مشارکت دامپزشکی و جهاد کشاورزی در جهت ساماندهی و ممنوعیت‌هایی در خصوص تردد جلسه برگزار خواهد شد. سعی می شود دور از مناطق مسکونی سطح شهر ساماندهی شوند هر موردی هم که تاکنون دیده شده است از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری شده است بنابراین به محض گزارشی در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد اما برای اینکه یک جابجایی کامل انجام شود باید یک کار بین‌بخشی صورت گیرد که به زودی با حضور دامپزشکی و جهاد کشاورزی تعیین تکلیف خواهد شد.

چند متر فضای سبز در طول روز با چه تعداد نیرو و چه هزینه آبیاری می شود؟

هنوز بخش عظیمی از فضای سبز ما با آب شرب آبیاری می‌شود بنابراین کار تفکیک آب شرب از غیرشرب را در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار داده ایم و چند پروژه را نیز در این زمینه اعلام کردند و متاسفانه بار مالی زیادی را برای مجموعه شهرداری خواهند داشت که شاید در محدوده زمانی کم نتوانیم آن را اجرا کنیم اما دو پروژه انتقال آب از خیابان قدس به سمت میدان ۵ دی و سه راه ارگ در دستور کار برای اجرایی شدن در سال جاری تعریف شده است. همچنین آبیاری بهشت‌زهرا و شهرک‌های امام و رزمندگان با اجرای پروژه موتورآب قدس بخش عظیمی از سطح فضای سبز ما از طریق آب غیر شرب تأمین خواهد شد.

با توجه به تغییر و تحولاتی که در شهرداری اتفاق افتاده است آیا این مسئله بار مالی هم برای شهرداری دارد یا خیر؟

تغییر و تحولاتی که در مجموعه شهرداری انجام دادیم در خصوص ساختار مجموعه شهرداری با رویکرد مدیریت و کاهش هزینه ها بوده است. بنابراین بار مالی برای شهرداری نداشته است. یکی از تحولاتی که در مجموعه شهرداری انجام شد تجمیع حوزه های مالی سازمان‌ها و همچنین تجمیع کارپردازی های سازمان ها و حوزه ها و معاونت های زیرمجموعه شهرداری با ستاد شهرداری بوده است که این قاعدتاً باعث کاهش هزینه‌های ما خواهد شد و پایش، نظارت و مدیریت دقیق تری را به دنبال خواهد داشت و در ادامه جابجایی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته بر اساس چارت سازمانی حوزه های مختلف را که زیر مجموعه هر کدام از معاونت های شهرداری تعریف شده بودند را احیا کردیم تا بتوانیم پوشش کامل‌تری از شرح وظایف شهرداری داشته باشیم و ایجاد رضایتمندی بیشتری برای همشهریان داشته باشیم. گاهی حجم بالای کار در یک حوزه باعث شده بود که در معاونت‌های مختلف به صورت تک بعدی پیش برویم و از سایر وظایف تعریف شده و تشکیلات و چارت سازمانی غافل باشیم. بنابراین بدون بار مالی برای مجموعه با توجه به نیروها و منابع انسانی موجود در شهرداری این پستهای سازمانی احیا شدند تا خدمات را به صورت وسیع تر به مجموعه شهروندان داشته باشیم.

قطع درختان اکالیپتوس در هفته های اخیر

ما هیچ گونه قطعیِ درخت نداشتیم مگر اینکه به صورت تخلف از جانب شهروندان صورت گرفته است که به دادستانی معرفی شدند و حتی پرونده شکایتی نسبت به این متخلفین شکل گرفته و در حال بررسی می باشد اگر قطعی یا هرسی به صورت غیر متعارف صورت گیرد توسط مصوبات کمیسیون ماده ۱۴ شهرداری اگر بعد از بازدیدها مزاحمتی را در خصوص احداث بنا در محله‌های مختلف داشته‌اند و یا اینکه خطر ساز بودن این درختان در مسیر مشخص شده اثبات شود باید با رعایت اصول در مورد آنان اقدام شود.

همچنین اقداماتی که توسط اداره برق صورت می گیرد با هماهنگی شهرداری انجام خواهد شد موضوع دیگر هرس اکالیپتوس هایی است که با ارتفاع زیاد هستند با نظر کارشناسان در دستور کار قرار گرفته اند در این زمینه با دو شرکت خصوصی مذاکره شده و بدون داشتن بار مالی و حتی درآمدزایی که برای مجموعه فضای سبز ما دارد حاضر هستند که این اقدام را انجام دهند. بر آنیم تا شاهد شادابی این درختان باشیم اگر به همین شکل باقی بمانند شاهد خشکیدگی و خطرساز بودن آنها هستیم. این موضوع را نیز با هماهنگی با جهادکشاورزی اقدام خواهیم کرد.

تیم‌های فوتبال شهرداری

پیرو مسائل و مشکلات اقتصادی امروز جامعه و شهرداری تاکنون توانسته‌ایم درصد کمی از پرداخت ها را در این زمینه پوشش دهیم. ۷۰ درصد این پرداخت ها هنوز باقی مانده که با توجه به وضعیت امروز می طلبد که با برنامه‌ریزی این موضوع را پیش ببریم. برای فصل جاری تعهدی که شهرداری دارد قطعاً پوشش داده خواهد شد و پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت اما برای فصل آینده این ورزش، مذاکراتی با خودروسازی منطقه صورت گرفته که بتوانند به عنوان حمایت از ورزش منطقه از ظرفیت قانونی معافیت مالیاتی در خصوص هزینه کرد در زمینه ورزش استفاده کنند بدون آنکه بار مالی آنچنانی برای آنها در بر داشته باشد تیم ها تحت پوشش خودروسازی های بم یا به عنوان اسپانسر در کنار شهرداری بم قرار بگیرد که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و هدف ما این است که این دو تیم برای بم حفظ شوند و تحت عنوان تیم های بم در بازی‌های کشور حضور خواهند داشت. در فصل قبل فوتبال نزدیک ۳ میلیارد تومان بار مالی برای شهرداری داشت برای فصل جدید هم به همین منوال است که متاسفانه با توجه به مشکلات مالی برای مجموعه ایجاد دغدغه کرده است در حال رایزنی هستیم تا اسپانسر جذب کنیم یا توسط بخش خصوصی و خودروسازی منطقه ارگ جدید بتوانیم این تیم‌ها را برای شهر بم حفظ کنیم.

پس از پایان اولین نشست مطبوعاتی مهندس بنی اسدی شهردار بم که مصادف بود با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها از آقایان شهرام جرجندی مسئول روابط عمومی و حسین سهرابی و رضا میرزایی نیروهای روابط عمومی شهرداری توسط شهردار بم با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5982

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.