افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
معاون عمرانی وزیر کشور:

شهرداری‌ها با روش‌های خلاقانه و نوآوری درآمدزایی داشته باشند

  • کد خبر : 6693
  • 03 شهریور 1399 - 9:45
شهرداری‌ها با روش‌های خلاقانه و نوآوری درآمدزایی داشته باشند

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شهرداری‌ها از ایده‌های خلاقانه جوانان استفاده کنند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر مهدی جمالی‌نژاد دوم شهریور ماه در نشست هم اندیشی با شهرداران و دهیاران سیرجان اظهار کرد: شهرداری نهادی مستقل، عمومی و غیردولتی است که مدیریت درآمد و هزینه آن توام با هم بوده و متفاوت از دستگاه‌هی اجرایی است.

وی ادامه داد: شهرداری باید درآمدزایی داشته باشد، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پشتیبانی و حمایت و هدایت را خواهند داشت، اما سازمان اعتبارات اندکی دارد و کمک‌ها هم به تبع آن ناچیز و آن هم برای پشتیبانی است.

جمالی‌نژاد افزود: شهرداری‌ها باید با روش‌های خلاقانه و نوآوری درآمدزایی داشته باشند، با اعتماد به جوانان و ایده‌های آنها بستر را برای مدیریت آنها جهت اجرای طرح‌ها باز کنید.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعطای تسهیلات به طرح‌های عمرانی رودبار به شهرداری و دهیاری‌ها خبر داد و بیان داشت: شهرداری‌ها هر میزان ماشین‌آلات که نیاز دارند، خریداری کنند که اعتبار آن به صورت یک سوم از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یک سوم استانداری و یک سوم شهرداری پرداخت می‌شود.

وی استفاده از اوراق مشارکت را به شهرداری‌ها پیشنهاد داد و گفت: ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت داریم که ۵۰ درصد آن را وزارت کشور تضمین و پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، “سهراب بهاء الدینی” سرپرست فرمانداری سیرجان نیز در این جلسه با گرامیداشت یا و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصت مناسبی برای امیدآفرینی و اعتمادسازی بیشتر در جامعه و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی، کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در شهرستان سیرجان صورت گرفته است.

بهاالدینی، شهرستان سیرجان را بزرگترین شهرستان بعد از مرکز استان عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای ۵ بخش، ۷ مرکز شهری، ۵۴۷ آبادی دارای سکنه و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر هست که قطب صنعت و معدن استان محسوب می شود.

سرپرست فرمانداری سیرجان با بیان اینکه سیرجان قطب تولید پسته در کشور محسوب می شود، گفت: کمبود منابع آبی و بیلان منفی آب شیرین از مشکلات عمده شهرستان است و در بخش صنایع و معادن نیازمند رفع کمبود آب هستیم که امید است امسال طرح انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: در هفته دولت ۴۸ طرح و پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه های زیرساختی، بهداشتی، آموزشی، راهداری و کشاورزی افتتاح و به بهره برداری می رسند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6693

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.