افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مهندس پشتیبان شهردار بم خبر داد:

نصب سه دستگاه جدید در شهربازی بم و اخذ تاییدیه استاندارد

  • کد خبر : 4150
  • 28 خرداد 1398 - 19:23
نصب سه دستگاه جدید در شهربازی بم و اخذ تاییدیه استاندارد

شهربازی بم پس از کسب مجوز نهایی استاندارد در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ۳۵ بازی در فضای سرپوشیده و ۷ بازی در فضای باز افتتاح خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، داشتن تفریحات سالم از نیازهای یک خانواده و جامعه موفق است. به همین دلیل تفریحات نقش مؤثری در شادابی و سالم سازی جامعه دارد که وجود آن در رده‌های مختلف جامعه به نشاط اجتماعی منجر خواهد شد. کاهش میزان خشونت‌های اجتماعی، انحراف‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان و افزایش بهره‌وری در کارها از جمله ضرورت‌های اجتماعی تفریح است. فضا و امکانات تفریحی و به طور کلی گذران اوقات فراغت و داشتن سرگرمی‌هایی فارغ از مشکلات روزمره سبب آرامش روح و روان و تجدید ذهن می‌شود. یکی از مکانهایی که پس از زمین لرزه بم می‌توانست در ترمیم روحیه مردم بم به خصوص کودکانی که با از دست دادن خانواده خود دچار صدمات روحی شده بودند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد شهر بازی این شهر بود، اما پس از گذشت سالها از پایان ساخت این مجموعه، درب های این مرکز تفریحی همچنان به روی کودکان بمی بسته است و امید واریم با اعمال برنامه‌های جدید شهرداری به زودی شاهد افتتاح این مجموعه بازی باشیم.

چندین سال است که شهروندان بمی در انتظار احداث یک شهربازی استاندارد هستند که بتوانند برای گذراندن اوقات فراغتشان از امکانات و فضای تفریحی آن با آرامش کامل بهره‌مند شوند؛ اما این آرزو همچنان در حد همان آمال و آرزو مانده ولی بر اساس وعده‌های شهردار این شهر قرار است به زودی این مجتمع راه اندازی شود. روند ساخت شهربازی بم با هدف ایجاد فضایی تفریحی ورزشی برای شهروندان و جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها، بعد از گذشت بیش از یک دهه پر فراز و نشیب از اولین افتتاحیه آن، به همت علیرضا پشتیبان شهردار فعلی بم و همکاران واحد تاسیسات وی و معاونتهای شهرداری، تا دو ماه آینده با بالاترین استانداردهای ایمنی سازمان استاندارد راه اندازی و این مجتمع در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مهندس پشتیبان با بیان اینکه در این شهر، شهربازی  برای تفریح مردم وجود نداشت، برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی این شهربازی راه‌اندازی خواهد شد افزود: نمی‌توانیم قشر جوان جامعه را نادیده بگیریم چون هم نیاز به هیجان و هم نیاز نشاط و شادابی دارند و می‌توانند بخشی از اوقات فراغت خود را در محیطی سالم بگذرانند. علیرضا پشتیبان در خصوص فازهای اجرایی این شهر بازی بیان کرد: این مجموعه در دو فاز  همزمان با بازسازی‌های زمان زلزله سال ۱۳۸۲ آغاز شد. فاز اول که  در سال ۸۴ با احداث محوطه بیرونی آن اجرایی شد، دارای دستگاههایی چون چرخ فلک، سفینه، کشتی و سرسره ارتفاع دار است. وی گفت: در فاز دوم این مجتمع دستگاهایی چون ماشین سواری، بازی‌های کودکانه متنوع، بازی های کامپیوتری فراوان برای رده های سنی مختلف در فضایی سرپئشیده وجود دارد که متاسفانه پس از گذشت چند سال و پایان نیافتن پروژه از عمر مفید دستگاهها چیزی باقی نماند و این دستگاه ها غیرقابل استفاده شدند و ما مجبور به دپو این دستگاهها شدیم.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های صورت گرفته آب و برق این مجموعه بازی با همکاری اداره برق خریداری و راه اندازی شد. وی ادامه داد: با ورود آب و برق این مجتمع  از حالت متروک و خشک خارج و توانستیم با آبیاری و نورپردازی مناسب فضا سبز و درختان را آباد کنیم. پشتیبان در خصوص راه اندازی دستگاه‌های بیرونی و همکاری با سازمان استاندارد بیان کرد: در بحث راه اندازی دستگاه بیرون این مرکز بازی، سازمان استاندارد بازرس هایی را به ما معرفی کرد که تمامی دستگاه ها طبق چک لیست آنها بایستی بصورت نهایی بازرسی و راه اندازی شوند. در همان روزهای نخست کارشناسان فوق دستگاه های چون چرخ فلک، رنجر، سفینه در فاز یک قرار گرفته بودند را خارج از استاندارد دانسته و آنها را رد کردند. وی تاکید کرد: در ادامه بازرسهای سازمان استاندارد دستگاه کشتی و دستگاه سرسره را نیز بررسی و دستور تعمیر و تجهیز آنها را ارائه دادند که ما مسؤولین اجرای این طرح را موظف به اجرایی دستورات کردیم و پس از بیش از شش ماه توانستیم مجوز کامل استاندارد را بگیریم.

نصب وسایل جدید

شهردار بم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بجای ۳ دستگاهی که  از رده خارج شده آیا دستگاه جدیدی وارد مجموعه می شود گفت: به جای دستگاهای از رده خارج شده ما  دستگاه های جدیدی خریداری کردیم که کارشناسان سازمان استاندارد از اول خرید دستگاه و ساخت آن در کارخانه تا زمان نصب تمامی تست های لازم و چک لیست های کافی را بر روی آنها اعمال کرده و پس از تایید نهایی این دستگاهها بارگیری و هم اکنون در بم تحویل داده شده و در حال نصب هستند. وی در خصوص طولانی شدن  مراحل نصب این دستگاه ها گفت: شهرداری برای بالاتر  بردن ضریب اطمینان و افزایش اعتماد مردم  برای استفاده از این مجموعه بازی بر روی فندانسیون و نصب دستگاه ها حساسیت زیادی به خرج داد تا احتمالات هرچند ضعیف در اجرای این پروژه از بین برود.

نصب این دستگاه ها با نظارت کامل کارشناسان سازمان استاندارد و چک لیست کامل آنها از اول خرداد آغاز شده و امیدواریم تا پایان مرداد ماه پایان یابد. پشتیبان  در خصوص دستگاههای جدید در حال نصب در این مجموعه بازی بیان کرد: تاب ۲۴ متری ۱۶ نفره، بوستر ۲۴ متری ۱۶ نفره، دستگاه فریزبی ۲۴متری ۱۶ نفره  از جمله دستگاهای خریداری شده برای این شهربازی هستند. وی در جواب این سوال که شهربازی زیر نظر شهرداری  است یا به بخش خصوص واگذار می‌شود بیان کرد: ما به کارشناس سازمان استاندارد درخواست دادیم برای قیمت گذاری دستگاه‌ها  مراجعه کنند و به زودی  با بررسی های لازم به مناسب ترین فرد که بهترین قیمت را بدهد واگذار خواهد شد. وی گفت، در این مجموعه میتوان از تمامی فضایی موجود چون، زمین فوتبال، زمین اسکیت،  پارکینگ، فضای سبز  استفاده و  بهره برداری کرد. وی افزود: این مجتمع تفریحی شهربازی می‌تواند برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و تعدادی نیز غیر مستقیم شغل ایجاد کند و شهربازی در زمینی به متراژ ۵ هکتار و ۳۵ بازی داخلی ۷ بازی بیرونی دارد. وی در پایان گفت: تنها گام برای افتتاح شهربازی بزرگ بم تایید نهایی سازمان استاندارد است که پس از نصب ظرف دو ماه آینده امیدواریم ارائه شود.

مونا موسی نژاد – زهرا دهقان زاده

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4150

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.