افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان درنطق میان دستور مجلس ::

دولت مقدمات صادرات کالای غیرنفتی را فراهم کند

  • کد خبر : 2429
  • 29 فروردین 1397 - 18:38
دولت مقدمات صادرات کالای غیرنفتی را فراهم کند

ماینده مردم بم در مجلس گفت: دولت باید مقدمات صادرات کالای غیرنفتی و استاندارد و قابل رقابت را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه)، در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جهان خوب می داند که دولت، ملت و مجلس ایران راه شهیدان را تا ابد ادامه می دهد و با دستاوردهای روز نظامی در مقابل متجاوزان به حقوق ملت ایران مقابله خواهد کرد و امنیت منطقه و جهان را به خطر اندازد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سعودی ها بدانند که دنیای استکبار گاوها را پس از دوشیدن و خشک شدن شیرشان، آنان را ذبح می کنند، مسئولان آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی باید بدانند که دیگر ایرانهراسی و تربیت گروه های تروریستی برای به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم اثری ندارد و باید به حقوق ملت ها احترام بگذارند تا مقدمات جنگ جهانی را فراهم نکنند.

دولت  مقدمات صادرات کالای غیرنفتی ،استاندارد و قابل رقابت را فراهم کند

وی افزود: با توجه به شعارحکیمانه رهبری در سال ۹۷ و حمایت از کالای ایرانی باید توجه داشته باشیم که این امر باید از طرف مردم، قوای سه گانه و تولیدکنندگان عملی گردد و تولیدکنندگان باید کالای با کیفیت تولید کنند.

نیکزادی پناه ادامه داد:مجلس شورای اسلامی ضمن نظارت باید در صورت نیاز قوانین دست و پا گیر را اصلاح کند و تصویب قوانین کارآمد برای رفع موانع تولید تلاش کند و دولت نیز ضمن رعایت قوانین و اجرای آن، باید از تولید داخلی با نگاه مثبت برنامه ریزی کند تا از واردات بی رویه جلوگیری شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت:دولت باید مقدمات صادرات کالای غیرنفتی و استاندارد و قابل رقابت را فراهم کند و از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت و وزارتخانه ها نیز در این مسیر تلاش کنند، همچنین باید با جدیت کامل از واردات کالای قاچاق جلوگیری شود.

وی افزود:وزارت امورخارجه باید در سایر کشورها از طریق سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها نسبت به معرفی رایزن‌های اقتصادی برای تبلیغ کالای ایرانی و بازاریابی اقدام نمایند.

اجرای طرح آمایش سرزمین به منظور توسعه متوازن الزامی است

نیکزادی بااشاره به اینکه در بهبود عملکرد نظام آموزشی و توانمندسازی نیروی کار متمرکز شویم و صنایع تبدیلی،بسته بندی و فرآوری در بخش کشاورزی نیز باید توسعه یابد، گفت: اجرای طرح آمایش سرزمین به منظور توسعه متوازن الزامی است و حمایت از بنگاه های دانش بنیان و کارآفرینان باید در دستور کار قرار گیرد و تولید انرژی پاک نیز باید از سوی وزارت نیرو پیگیری شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی ادامه داد:با توجه به بحران شدید آب، ضمن تقویت مدیریت منابع آب در مصرف، باید در صرفه جویی و استفاده بهینه از آب روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های متراکم توسعه یابد.

وی افزود: برای جلوگیری از شن‌های روان باید اقدام شود،همچنین توسعه دوره‌های مهارت آموزی به جوانان الزامی است و دولت باید برای جوانان جویای کار برنامه ریزی کند تا ۷ میلیون جوان جویای شغل، در سال ۱۴۰۰ فرصت شغلی داشته باشند.

نماینده مردم بم،ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت:حوزه انتخابیه اینجانب با وجود نیروی کار و زیرساخت های لازم متاسفانه شاهد فقر و بدبختی در منطقه هستیم و باید کارشناسان اعزام شود تا برای ایجاد تحول وضعیت اقتصادی برنامه ریزی کند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2429

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.