افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی رتبه اول منطقه در اجرای طرح پایش فشار خون

  • کد خبر : 4191
  • 05 تیر 1398 - 20:18
دانشگاه علوم پزشکی رتبه اول منطقه در اجرای طرح پایش فشار خون

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، نشست خبری دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی کنترل فشارخون و مسائل مربوط به بیمارستان پاستور، چهارم تیرماه در سالن اجتماعات  این مرکز درمانی برگزار شد. این نشست خبری با حضور دکتر عباس زاده، دکتر نصری معاون بهداشتی، دکتر صالحمایندگان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، نشست خبری دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی کنترل فشارخون و مسائل مربوط به بیمارستان پاستور، چهارم تیرماه در سالن اجتماعات  این مرکز درمانی برگزار شد.

این نشست خبری با حضور دکتر عباس زاده، دکتر نصری معاون بهداشتی، دکتر صالحمایندگان خبری با نمایندگان خبری، خبرگزاری ها و روزنامه ها دی رئیس بیمارستان پاستور و دکتر صدیقی معاون توسعه دانشگاه و تعدادی از خبرنگاران در سالن اجتماعات بیمارستان پاستور برگزاری شد.

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه ضمن اشاره به اجرای طرح ملی پرونده سلامت الکترونیک و اعلام اجرای آن از سوی رئیس جمهور بیان کرد: امروز مرحله استقرار پرونده سلامت الکترونیک با دستور رییس جمهور آغاز شده است که از مزایای آن کاهش هزینه ها، کسب آمار جدید و ذخیره اطلاعات و بازیابی آن در بانک اطلاعاتی در هر نقطه درمانی است.

وی به نقل از وزیر بهداشت بیان کرد: با اجرای این طرح انقلابی در حوزه سلامت رخ داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: اجرای پرونده سلامت الکترونیک پزشکی خانواده از جمله اهداف نظام سلامت در برنامه ششم توسعه هست.

وی افزود: ۴۴ دانشگاه با ۸۵ درصد پوشش جمعیتی این فعالیتها را آغاز کرده اند و دانشگاه علوم پزشکی بم نیز جز این دانشگاه ها به شمار می آید.

وی در خصوص بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: با عملیاتی شدن این طرح در دانشگاه علوم پزشکی بم  پوشش نزدیک به  ۷۵ درصدی  داشتیم و در منطقه رتبه اول را  از آن خود کردیم.

در اجرای این طرح در کشور از میان بیش از ۶۰ دانشگاه تا به امروز در جایگاه یازدهم قرار گرفتیم و با تلاش همکاران در روزهای آینده امید داریم که رتبه بهتری به دست آوریم.

دکتر عباس زاده با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۶ درصد از مردم تحت پوشش این طرح فشار خون نرمال داشته اند تصریح کرد: ۳۲درصد از افراد فشارخون بالا دارند یا در معرض فشارخون هستند و ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال از داشتن فشار خون بالا آگاهی نداشتند که با افزایش آگاهی و خود مراقبتی از عواقب بعدی آن جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بم در این شرایط تحریمی حتی پروژه های عمرانی را نه متوقف کرده نه از آن کاسته بلکه پروژه ها با سرعت بیشتری در حال انجام است افزود: دانشگاه علوم پزشکی بم مدیریت مالی خوبی در انجام پروژه ها داشته که امیدواریم به مردم منطقه که شایسته خدمات بالا هستند بتوانیم بهترین را ارائه کنیم.

دکتر عباس زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور احشام در سطح شهر بم گفت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر اماکن و سلامت شهری است و در حوزه شهری بایستی شهرداری در این امر ورود کند، بهداشت فقط در صورت شکایات مردمی حضور پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم گفت: از سال ۸۳ تا سال قبل کمتر از ده درصد پیشرفت داشته اما از فروردین تا به امروز در حدود ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این بیمارستان از تمامی استانداردها بهرمند خواهد شد و در طبق تفاهم نامه بایستی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص موافقت قطعی با تاسیس دانشگاه گفت: از سال ۹۰ با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه فقط موافقت اصولی صورت گرفته بود که با تلاش و طی گذراندن فرایندها امسال مجوز قطعی آن صادر شده و هم اکنون جز دانشگاههای کشوری هستیم.

در ادامه این نشست خبری دکتر نصری معاون بهداشتی دانشگاه نیز به جمعیتی حدود ۱۳۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال که باید در طرح پایش ملی فشار خون تحت پوشش قرار می گرفتند اشاره کرد که این طرح در بم با  ۱۷ ایستگاه  و کل شهرستان بم و توابع آن با  ۳۳ ایستگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد، طبق آمار بم ۵۸ درصد، ریگان ۱۱۱ درصد، نرماشیر ۸۵ درصد، فهرج ۱۰۴ درصد، کل دانشگاه ۷۸/۳۵ درصد جمعیت طرح را تاکنون تحت پوشش این طرح قرار داده است. وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بم در اجرای این طرح در منطقه آزمایشی ۸ رتبه اول و در کشور رتبه ۱۱ را از آن خود کرده است و طرح تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

وی گفت، در این طرح نیروهای مراقبین سلامت، بهورزها، پرستاری و دانشجویان بیمارستان به حوزه بهداشتی کمک های زیادی کرده اند.

در ادامه این نشست دکتر امیررضا صالحی رییس بیمارستان پاستور بم نیز حضور داشت و در خصوص مسائل مربوط به این بیمارستان بیان کرد: این بیمارستان تا مدت ها به عنوان یک مرکز درمانی بوده و بعد از تاسیس دانشگاه و با تلاش همکاران به عنوان مرکز آموزشی درمانی قرار گرفته که جا دارد از روسای قبلی بیمارستان نیز  قدردانی کنیم.

وی گفت: این بیمارستان محدودیت هایی در افزایش تخت ویژه دارد و با راه اندازی بخش nicu که در این بیمارستان وجود نداشت که بر اساس آن  بیماران بایستی به شهرهای مجاور اعزام می شدند گام موثری برای رفاه حال همشهریان برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل بخش اورژانس تعداد تخت در این بخش افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد ادامه داد، بخش آنژیوگرافی نیز به زودی در این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

بخش اطفال این بیمارستان از استانداردهای روز برخوردار است همچنین در بخش ماموگرافی از جدیدترین دستگاه ها استفاده شده که فقط یازده عدد دستگاه نمونه آن در کشور وجود دارد و ۶ دستگاه آن  راه اندازی شده است.

رئیس بیمارستان پاستور بم در خصوص کلینیک بیمارستان گفت: وضعیت درمانی در این بیمارستان مطلوب است و کلیه متخصص ها در کلینیک تخصصی پاستور ارائه خدمت به همشهریان را دارند.

در ادامه دکتر صدیقی معاون توسعه دانشگاه بیان کرد: ما با بدعهدی پرداخت بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان روبرو هستیم و تامین اجتماعی از سال ۹۶ هیچگونه پرداختی به بیمارستان نداشته است. وی ادامه داد: به لطف خدا و مدیریت ریاست محترم دانشگاه در پرداخت و تامین دارو مورد نیاز شهروندان و حقوق پرسنل و کادر درمانی مشکل خاصی تاکنون نداشته ایم.

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی گفت: اولین بیمارستانی در کشور بوده که در این شرایط وام گرفته و در حال ساخت است و به نوعی نقطه عطف منطقه بلحاظ توسعه زیرساختهای درمانی محسوب خواهد شد.

دکتر صدیقی افزود: با توسعه اورژانس بیمارستان پاستور ۱۶۰۰ مترمربع به این بخش افزوده می شود که فضای فیزیکی بخش اورژانس ۲۰۰۰ متر و تعداد ۶۱ تخت استاندارد در نظر گرفته شده است.

در طبقه دوم بیمارستان پاستور  بخش آنژیوگرافی در نظرگرفته شده که با اضافه شدن به بخش اورژانس در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی به مشکلات اسکان پزشکان در ریگان اشاره داشت و گفت: با مشکل کمبود مسکن برای پزشکان و ماندگار شدن در این منطقه مواجه هستیم که برای رفع این مشکل کانکس های را در این منطقه نصب کردیم.

دکتر صدیقی گفت: با توجه به آمار خوب زایمان طبیعی در بیمارستان پاستور این بخش توسعه چشمگیری داشت. وی در خصوص بیمارستان اطفال نیز گفت: مهمترین دلیل در کندی راه اندازی کلینیک اطفال عدم تایید آن از سوی معاونت درمان وزارتخانه بدلیل کمبود اعتبارات مالی برای تکمیل نهایی آن است که در این بخش سعی داریم از ظرفیت خیرین محترم استفاده کنیم.

معاون توسعه دانشگاه در خصوص دستگاه ام آر ای بیمارستان پاستور گفت: عمر دستگاه در حدود ده سال است و هزینه های تعمیر آن به صرفه نیست با مکاتباتی با وزارت بهداشت  تا ۳ ماه آینده دستگاه جدید با بالاترین استاندارهای روز دنیا را با ارز دولتی وارد خواهیم کرد.

گفتنی است در  پایان این نشست خبری، اصحاب رسانه به همراه مسئولین دانشگاه از واحدهای بیمارستان پاستور بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.