افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مهندس نیکزادی نماینده شرق:

دامداری در شرق کرمان رو به انقراض است

  • کد خبر : 818
  • 02 مرداد 1396 - 11:16
دامداری در شرق کرمان رو به انقراض است

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: دامداری در شرق استان کرمان رو به انقراض است.

حبیب‌الله نیکزادی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بر ساماندهی آب سد نساء بم تاکید کرد و اظهار داشت: آب سد نساء جزو سه آب مرغوب کشور است و اگر از آن استفاده کنیم منابع زیرزمینی ما حفظ می‌شود.

وی بر راه‌اندازی سایت‌های پرورش ماهی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد دادیم ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از سد نساء برای ایجاد گلخانه‌ای به وسعت ۵ هکتار برای اشتغال جوانان در کنار سد اختصاص داده شود.

نیکزادی بر اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع تاکید و اعلام کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی هیچ‌گونه محدودیتی برای اجرای سیستم‌های تحت فشار وجود ندارد.

نماینده مردم فهرج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیشنهاد دادیم تا کار مطالعه احداث سد رودخانه آدوری، منظقه تهرود، سد دهبکری، سد گز بهمن انجام شود.

نیکزادی تصریح کرد: کشاورزان نباید تنها متکی به نخل خرما باشند، اگر محصول خرمای خود را کمتر از کیلویی ۱۵ هزار تومان بفروشند هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

وی همچنین بر مصرف صحیح آب تاکید کرد و گفت: باید آب درست مصرف کنیم که توجیه اقتصادی داشته باشد و وظیفه جهاد کشاورزی است که گیاهان دارای توجیه اقتصادی برای کشت معرفی کند.

نیکزادی با بیان اینکه باید به سمت فرآوری‌های جانبی خرما برویم که استفاده اقتصادی داشته باشیم، گفت: از خرما می‌توانیم ده‌ها محصول فرآوردی به دست آورد.

وی ترویج کاشت وسمه و حنا را به عنوان گیاهانی قابل صادرات مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دامداری در شرق استان کرمان رو به انقراض است و تا پایان سال ۹۴ به ۱۵ تن کاهش یافته است.

نیکزادی به پرورش شتر و گاوهای نژاد جرسی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: افرادی که در امور پرورش شتر مرغ، شتر، بز و تولید گل محمدی و زعفران در مناطق کوهستانی و صنایع تبدیلی فرآوری به جهاد کشاورزی برای گرفتن موافقت اصولی مراجعه کنند تحصیلات پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: در نظر داریم شرق استان کرمان به عنوان پایلوت شیلات، دامداری، صنایع تبدیلی و گلخانه‌ها تبدیل شود.
نیکزادی از پیگیری برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات خرما در شرق استان کرمان خبر داد./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=818

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.