افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

جلسه هم اندیشی با موضوع گردشگری شرق استان کرمان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مسئولین شرق استان برگزار شد

  • کد خبر : 1448
  • 27 مهر 1396 - 17:24
جلسه هم اندیشی با موضوع گردشگری شرق استان کرمان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مسئولین شرق استان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دومین پایگاه جهانی کویر به زودی در فهرج برای مدیریت بهتر کویر و ایجاد امکان حضور گردشگران داخلی و خارجی راه‌اندازی می‌شود. محمود وفایی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شرق استان که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دومین پایگاه جهانی کویر به زودی در فهرج برای مدیریت بهتر کویر و ایجاد امکان حضور گردشگران داخلی و خارجی راه‌اندازی می‌شود.

محمود وفایی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شرق استان که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، فرمانداران و روسای ادارات میراث فرهنگی شرق استان در بم برگزار شد اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌هایی میراث فرهنگی در چند سال آینده شهر بم به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار نفر گردشگر خارجی از شهر کرمان و ۱۰ هزار گردشگر خارجی از شهر بم دیدن کردند که رتبه دوم حضور گردشگران خارجی به بم اختصاص دارد.

وفایی با باین اینکه یکی از چهار شاخص معرفی کشور ایران، ارگ تاریخی بم است، تصریح کرد: دومین پایگاه جهانی کویر به زودی در فهرج راه‌اندازی می‌شود که برای مدیریت بهتر کویر و ایجاد امکان حضور گردشگران داخلی و خارجی مفید و موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد: چهارمین کنگره تاریخ و تمدن ایران در فروردین و اردیبهشت ماه ۹۷ در بم برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: در استان کرمان ۷۰ هزار اثر تاریخی وجود دارد که اعتبارات دولتی برای نگهداری و مرمت آنها کافی نیست و می‌طلبد معین‌های اقتصاد مقاومتی در استان ما را در این امر یاری کنند.

 

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مقدمات ثبت ملی بعضی از آثار تاریخی منطقه شرق استان کرمان، خواستار تسریع در این امر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شرق استان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی کرمان، فرمانداران و رؤسای ادارات میراث فرهنگی شرق استان در بم برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه دوگانگی در مدیریت میراث موجب شده از ثروت نیاکان بهره خوبی نبریم.

وی با بیان اینکه بعضی آثار تاریخی منطقه شرق استان کرمان آماده ثبت ملی هستند، خواستار تسریع در روند این امر شد و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از زیبایی‌های کویر که ثبت جهانی شده در محدوده شرق استان کرمان قرار دارد که باید در صنعت گردشگری به خوبی از آن استفاده کنیم.

نیکزادی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از آژانس‌های گردشگری در مورد برخی مناطق کشور مطالب خلاف واقعی بیان کرده‌اند که می‌طلبد موضوع به صورت جدی پیگیری و مشکل رفع شود.

فرماندار بم با انتقاد از اینکه بهره‌برداری مناسبی از آثار ثبت جهانی بم نمی‌شود، خواستار رفع مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان شد.

رضا اشک ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شرق استان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرمانداران و رؤسای ادارات میراث فرهنگی شرق استان، راهنمایان گردشگری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بم برگزار شد، اظهار داشت: در شرق استان تنوع گردشگری خوبی وجود دارد که شامل آثار تاریخی، کویر، مناطق کوهستانی و … است.

وی با انتقاد از اینکه بهره‌برداری مناسبی از آثار ثبت جهانی بم نمی‌شود، خواستار رفع مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان شد و ادامه داد: در بخش بوم‌گردی ۱۲ درخواست داشتیم که در این زمینه چهار مجوز صادر شده و مابقی در حال انجام مراحل صدور مجوز هستند.

فرماندار بم با بیان اینکه برای استفاده بهینه از قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات که ثبت جهانی شده‌اند پیگیر اجرای طرح گردشگری هستیم، تصریح کرد: بم نخستین شهر استان کرمان است که انجمن راهنمایان گردشگری در آن تاسیس شد و هم‌اکنون ۳۰ نفر در این انجمن فعالیت دارند.

اشک به فعالیت ۳۰ کارگاه تولید صنایع دستی و برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بم اشاره کرد و ابراز داشت: در زمینه احداث چهار مجتمع گردشگری موافقت اصولی صادر شده که سرمایه‌گذاران آنها در حال انجام مراحل احداث هستند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی موزه بم در مکان پیشنهادی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و اعتبار مورد نیاز نیز تامین شده است، بیان داشت: در راستای رونق صنایع دستی شهرستان مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.

اشک با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که گردشگری شرق استان به یک صنعت تبدیل شود تا به دنبال آن اشتغال زیادی در منطقه صورت گیرد به برخی اقدامات شهرداری بم در راستای گردشگری اشاره و تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته شامل قرار دادن واحد گردشگری در چارت شهرداری، چاپ کتاب و ساخت فیلم گردشگری و چاپ عکس ارگ بم در جلد مجله گردشگری ژاپن و حضور شهرداری بم در نمایشگاه‌های گردشگری کشور است.

فرماندار بم افزود: منطقه دهبکری جزء سه روستای هدف گردشگری استان است که امکانات موجود پاسخگوی گردشگران نیست و می‌طلبد مسوولان استان حمایت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت دانشکده گردشگری مجتمع آموزش عالی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۱۴ میلیارد تومان به پایگاه جهانی بم اختصاص یافته که در صورت جذب کامل این اعتبار تحول عظیمی در گردشگری بم صورت خواهد گرفت.

اشک اظهار داشت: ثبت جهانی ارگ تاریخی، منظر فرهنگی شهر بم، قنوات قاسم‌آباد و اکبرآباد بروات و کویر لوت دستاوردی بزرگ برای شهرستان بم است که البته محدودیت‌هایی را برای ما به دنبال داشته است.

در پایان این جلسه از پلاک ماندگار هنرمند فقید بم زنده‌یاد ایرج بسطامی رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1448

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.